הקצה של גיא רודוביץ'
גיא רודוביץ', צילום: עדי לם

מאמרים

הקצה של גיא רודוביץ'

על האלבום המושלם לשטיפת הבית ועל סופרגרופ מקומי שלא מספיק מכירים: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 03.12.2022

נחמה ושלום, שני דברים שעבור מי שהאווירה הנוכחית במדינה מחניקה ומאיימת בשבילו, נשמעים כרגע ממש כמו אוויר לנשימה. ואמנם, השלום נראה כהולך ומתרחק, אך יש לנו לא מעט נחמה להציע, בייחוד עם נחמה ושלום – אלבום הבכורה של גיא רודוביץ', שמאז צאתו ב־25.11 דרך קבוצת קמע כבר הצליח לחלחל דרך צלילים מלטפים ומילים כנות שחודרות לעומק.

"אין הרבה דברים שירעידו את הלב", רודוביץ' שר באחד הרגעים היפים באלבום בשיר "סרט עצוב", אבל אם יש משהו שמרעיד את הלב, זה להיחשף לצד העמוק והאמפתי בצורה חשופה כזו. היוצר והגיטריסט הסב לנו לא מעט הנאה בשנים האחרונות עם להקותיו ביטניק וגיא & איי, כמו גם עם ההרכב הקולי יוצא הדופן שלו, הקולות הצפים, ואלו הם רק חלק קטן מההרכבים הרבים בהם המוזיקאי לקח חלק לאורך השנים. הפעם, לראשונה כאמן סולו, אנו נחשפים לצד האינטימי והנוגה יותר שלו.

האלבום החדש משקף מציג את רודוביץ' באור חדש, רגיש ויפה דרך שמונה שירים שובי לב, בשיתוף פעולה עם יוצר שיודע היטב איך לייצר קסם מהסוג המיוחד הזה, עמרי קרן. בשמונת השירים האלו, היוצר ממשיך מורשת של סינגר־סונגרייטרים מקומיים מהסוג שתמיד ידעו לתת לנו במה להיאחז כשהזמנים הופכים לקשים מנשוא. נחמה ושלום אף נסגר במעין תפילה מכשפת בשם "משאלות ליבי", שנוסף על הנחמה הרבה שהאלבום מציע, מצליחה לזמן לפחות שלום פנימי.

רגע לפני שגיא רודוביץ' יוצא לסיבוב הופעות עם האלבום החדש שלו, אשר ייפתח בהשקה חגיגית בלבונטין 7 ב־10.12, הזמנו את היוצר לבחור לכם שעה מהמוזיקה שמחלחלת לתוך היצירה שלו במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי". בין הבחירות שלו תמצאו את Rasco, עמיר לב, Parcels, גיאגיא ועוד, לצד כמה מהשירים החדשים שלו:

30.11.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם העורך האורח של השבוע כדי להכיר אותו גם מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על הגיבורים המוזיקליים שמשפיעים על היצירה שלו.

מהי התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"חייב לומר שעד השנה לא הכרתי את נועם רותם. וייב של פספסתי את זה איכשהו. הוא הוציא בשנה שעברה את האלבום מעגל האור, שגזר אותי לגמרי וגרם לי לצלול לתוך שאר הקריירה שלו, אחר כך חזרתי לכל החומרים הישנים שלו. מרגש מאד".

מתוך מעגל האור של נועם רותם

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"הייתי אומר שאת הביטלס, בדוק. זו בטח חוויה אינטנסיבית לאללה, אז הייתי רוצה לראות אותם בבארבי או ווניו כזה רגוע. עוד מחשבה, לראות את קרוסבי, סטילס, נאש & יאנג, אקוסטי כזה, אבל על במה גדולה ועם מלא אנשים בקהל".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו אקראי?

"האמת שאני מאזין לרדיו די הרבה בנסיעות לילה חזרה מתל־אביב. לרוב זה לא הכי מעניין, לפעמים יש משהו שתופס. נתקלתי בשעת ערב מאוחרת בשיר 'The Queen Is Naked' של דניאל נץ. לא מכיר בכלל את פועלה, אבל השיר מיד תפס ויצר אצלי עניין. מלודיה והרמוניה מסקרנות לאללה".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"אני חושב שאנשים לא מספיק מכירים את האלבום הוייבר הזה, שיצא פה בארץ, של ערפדי הראגטיים. סופרגרופ מדהים לדעתי: דידה פלד, ערן ויץ וימי ויסלר במסיבת גיטרות צנועות, בלוזיות ומלודיות להפליא. אני מעריץ, בכל אופן, ונהנה לשמוע את זה מפעם לפעם להעלאת מצב הרוח. הייתי ב־3 הופעות שלהם כשהיה להם סיבוב צנוע פה בארץ, זה היה כה נעים".

מה ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"חברה סיפרה לי על אלבום מעורר השראה, Gold Past Life של Fruit Bats, מה שלקח אותי להרבה האזנות לאלבום הזה. אלבום מושלם לשטיפת הבית. עוד עניין חזק שיש לי בשנים האחרונות, זה עם Parcels – להקה אוסטרלית שפועלת מברלין כרגע, שהכיר לי עמרי קרן. אני לא יודע כמה מכירים אותם בארץ. להקה אמיתית. הייתי בהופעה שלהם בברלין חורף שעבר וטסתי חזק. ממליץ על קליפים גוזרים שלהם מנגנים בלייב בכל מיני אולפנים ברחבי אירופה".

Parcels בברלין

מהו האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"הפתיע אותי שזה בכלל קרה, אלבום שני לארמון. וואו. יפה".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"בעקבות האלבום החדש והמדהים שהוציא השנה עמיר לב, רומה, חזרתי גם לאלבום הקודם שלו חשמל מהשמש. שני האלבומים האלה משרטטים איזה קו מוזיקלי חדש אצל עמיר. אני חולה על זה, זה הכי מרגש בעולם. הטקסטים של עמיר כל כך נוגעים בעיניי, הם כמו זיקוק עדין ויפה של שירה עברית. להגיד מעט, לגעת בהרבה. ועכשיו, עם ההפקות של השנים האחרונות, זה פוגע לי בול בלב. רק עוד ועוד".

משהו להוסיף?

"אני בימים אלה מוציא את אלבום הסולו הראשון שלי נחמה ושלום, ולכבוד זה אני יוצא לטור חורף. הופעה חגיגית במוצ"ש 10.12 בלבונטין 7, בשעה 20:00 בול. כרטיסים כאן".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת גיא רודוביץ' בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024