עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים
עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור

ביקורות

עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

מלי רחום 24.04.2024

עטיפת אלבום הבכורה של עירית רוז שרון, מכשפה, מציגה את היוצרת יושבת בתוך יער על מיטת עץ, חצי חיוך בפניה, כפות רגליה היחפות שמציצות מעבר לשיחים, מסגירות את ההתמזגות הפשוטה והקסומה עם הטבע, הניבטת מכל צליל באלבום. השיר הפותח את האלבום, "פיות ושדים", מזמין את המאזינים לעולם חלומי שמגולם באופן מושלם מבחינה מוזיקלית. קסילופון בודד וקולה המיוחד של רוז שרון חושפים כניסה ליער מלא בדימויים פנטסטיים, אך היוצרת מספרת כי אינה בטוחה שהיא רוצה לחשוף את כל האוצרות שלה, כמו ילדה שגילתה עולם ולא בטוחה מי יהיה הראשון להבין זאת. "אספתי אבנים עם חור / דרכן לראות פיות באור" היא שרה לנמען אלמוני, אך מגלה במהרה את האמת המאכזבת: "בקסם הזה אתה לא מאמין / לא תעבוד פיות ושדים".

חגיגה של מוזרות

אני מאמינה בקסם של רוז שרון, שהמוזיקה שלה מכוונת אל המאמינות והמדמיינות, והייתי שמחה לצעוד עמה עוד שעות רבות בדרך של הנאה קצת מעוותת ודמיונית. מזה כבר כמה ימים שאני מנגנת בבית את מחול השדים המהפנט שנמצא בשיר "מכשפה". אליו, אני מודה, התמכרתי. הוא מובל על ידי קול מתוק כמו שוקולד סמיך אבל שובבי עם חיוך קונדסי בצדדים, שירה סקרנית ופתיינית לצד תיפוף שדוני מתפתח, כשלכל היופי הזה מצטרף פזמון כל כך פנטסטי ונוכח שגורם לי להצטרף אליו. "ואולי אני משוגעת / ואולי אני מכשפה", שרה במהלכו הזמרת, לובשת בגאווה את תווית המוזרות שהודבקה עליה ומבססת עליה תפיסת עולם מוארת ואופטימית: "את כל מה שנשבר לי / אהפוך למתנה".

הנגיעות הרוחניות והאפלות של רוז שרון מגיעות מעולמות ומהשפעות בלתי צפויות. מלבד היותה יוצרת רבת פעלים  שאחראית באלבומה על מילים ולחן, עיבוד, שירה, קולות, קלימבה, קסילופון ופרקשן, היא גם חזנית, ומורה לטעמי המקרא. האספקט הזה מביא ליצירה שלה רבדים נוספים של יופי ועומק. באחת מהרצועות החזקות והמושלמות באלבום, "שיר מול ים", נראה שרוז שרון מתארת באופן אסוציאטיבי כמה היא אוהבת להרגיש את היופי שבלחיות ובלהיות, בלשבת מול הים ולהרגיש את הנעורים שלה מהדהדים לה בלחיים כמו סוכר, כשבסופו היא זועקת שאינה רוצה להזדקן אף פעם, כשאל השורות האמיתיות האלה מצטרפות יללות של זאב פיטר פן־י שמבכה את הרצון להיות צעיר לנצח.

ויפים החיים

העולם שעירית רוז שרון יוצרת באלבום הבכורה שלה הוא אישי ואלטרנטיבי, דרך כלים חיים ופעמוניים ושירה תיאטרלית היא טווה פסקול יצירתי שממש כיף להתמגנט אליו, להאזין לו ולבסוף להצטרף אל המחול המחויך וההזוי שבו. בימים בהם אנו חיים בתוך קלחת מתח של מלחמה שלא נגמרת, חטופים שהוצאו ממיטותיהן ולא חזרו לביתם, חיילים מתים, מפונים ללא בית ואיומים אירניים מסמרי שיער, נראה שלהצטרף אל הטיול ביער האישי והיפהפה של רוז שרון היא האופציה הכי שפויה ורצויה בסביבה.

האזינו לשעה של מוזיקה שנערכה בהשראת האלבום "מכשפה":

16.4.2024
האזינו למלי רחום בתוכנית רנדומלי בימי שלישי בשעה 19:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024