הקצה של עמרי קרן
עמרי קרן, צילום: איתמר קסלסי

מאמרים

הקצה של עמרי קרן

על להקה עם כפיל של ג'ורג' האריסון ואלבום שהוא כמו מילה נרדפת לחורף: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 10.02.2022

יש אהבה בראשנו, בליבנו ובאוזנינו לאלבום הבכורה היפהפה של עמרי קרן. המוזיקאי והיוצר המוכשר הוציא את אלבומו הראשון כאמן סולו, Love in Mind, במהלך החודש החולף, ובו 8 שירים עדינים ומכשפים, כאלו שנשמעים כאילו נכתבו במקום אחר, בזמן אחר.

מיטיבי לכת אולי יזכרו את קרן כגיטריסט המרשים של להקת Bonjour Machines, או מפרוייקטים והרכבים נוספים להם חבר בשנים האחרונות, אך לציבור הרחב הוא מוכר בעיקר בזכות "Love In Mind", שיר הנושא של האלבום שיצא כסינגל ראשון מתוכו לפני כשנה, זכה להשמעות רבות ועורר סקרנות בקרב רבים שהופתעו לגלות שזמר ויוצר מקומי וצעיר עומד מאחוריו.

האלבום החדש, שזכה לאותו שם, ממשיך גם את אותו הקו, עם אסופה של עשרה קטעים, כולל פתיח וסגיר, אשר יכולנו בקלות להאמין שיצאו ליוצר פליט וודסטוק כלשהו אי־שם בשנות ה־70. במציאות, הם נכתבו והולחנו כולם על ידי קרן, שגם ניגן על כל הכלים בהם לבדו (למעט הכינור בשיר "Now" בביצועו של יוגב גלוסמן), והפיק אותו לצד המפיק והמוזיקאי בן אבגיא. מכל אלו ניכר שבליבו, קרן שרוי עמוק בצלילים עדינים ומנחמים מן ימים עברו, ואלבום הבכורה פותח צוהר לבועת הנוסטלגיה המזמינה שלו דרך שירים נוגים, כנים ומכשפים שקשה לעמוד בפניהם.

בשבוע הבא קרן יגיע למועדון הבארבי בתל אביב להופעת השקה חגיגית, ביום שלישי ה־15.2. בעוד אנו מצפים להופעה, הזמנו את קרן להצטרף אלינו לתוכנית השבועית "הקצה שלי" לשעה של מוזיקה לבחירתו, כדי לשמוע עוד מהמקומות והזמנים האחרים שהוא שואב מהם השראה. תמצאו בה כמה מהשירים היפים ביותר של ג'ורג' האריסון, אלטון ג'ון, ביל ווית'רס, דיוויד בואי ועוד:

9.2.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורך האורח של השבוע לספר לנו על עצמו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על הקלאסיקות והמוזיקאים הגדולים שמעוררים בו השראה.

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"אלבום הבכורה של Parcels הוא האלבום האחרון שאני זוכר שהעיף אותי מהשנים האחרונות. הכרתי אותם דרך איזה סרטון שקפץ ביוטיוב, בו הם התלבשו מדהים וניגנו בשיא הסטייל. משם המשכתי לאלבום, שכבר בשמיעה ראשונה נשמע לי כמו יצירה שלמה, מההתחלה ועד הסוף. סופר פ׳אנקי, על גבול הדיסקו, אך בו־זמנית מלא בקולות ועיבודים שמזכירים לרגעים גם את החצי השני של שנות ה־60 באמריקה. אה, ואחד מהם נראה כמו האריסון, שזה תמיד טוב".

הכל התחיל כשהסרטון הזה קפץ לו ביוטיוב. Parcels

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"אם באופן כללי, אז זפלין בשנת 1969, אין שאלה בכלל. ממה שעדיין אפשרי לעומת זאת, נראה לי שהכי ירגש אותי בעולם להיות בהופעה של Red Hot Chili Peppers, עכשיו שפרושיאנטה חזר. גדלתי עליהם, ברמות, ויש סיכוי טוב שאני אבכה כמו ילד קטן כשזה יקרה".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"Either/Or של אליוט סמית׳. האלבום הזה ליווה אותי במערכת היחסים הראשונה שלי יום יום, ואחרי שהיא נגמרה לא יכולתי לשמוע אותו למשך שלוש שנים בערך. לאחרונה ניסיתי שוב והצלחתי לפתח איתו קשר חדש, למזלי. מהאלבומים האהובים עליי בעולם".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"לא מזמן שמעתי ברדיו את 'Harvest Moon' של ניל יאנג, ומצאתי את עצמי ממש שוקע בפשטות וברכות של השיר הזה. הוא אחד מהשירים הכי רומנטיים בעולם בעיניי".

"מצאתי את עצמי שוקע בפשטות וברכות שבו". ניל יאנג מתוך האלבום Harvest Moon

האלבום שאתה שם כשיורד גשם בחוץ?

"מבחינתי Pink Moon של ניק דרייק זה כמעט מילה נרדפת לחורף. לא משנה איפה אני, אם אני שומע שיר מהאלבום הזה, הכל נהיה אפור וגשום – בקטע טוב".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"ג'ון לנון".

אלבום הבכורה של עמרי קרן, Love in Mind, זמין כעת להאזנה בפלטפורמות השונות. ביום שלישי הבא, 15.2, הוא יחגוג את צאתו במופע השקה מיוחד במועדון הבארבי תל אביב, בו ייארח את יוגב גלוסמן (iogi).

שיר הנושא מאלבום הבכורה של עמרי קרן
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת עמרי קרן בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024