הקצה של עמיר לב
עמיר לב, צילום: תומר גילת

מאמרים

הקצה של עמיר לב

על האהבה החדשה שלו לסטרומאה ועל הזמר שהופיע בחלומותיו עד שכתב לו: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 19.07.2022

בשבוע החולף התרגשנו מאוד, בלשון המעטה, לארח אחד הגיבורים המוזיקליים הגדולים שלנו, עמיר לב, לשעה של מוזיקה בעריכתו בתוכנית "הקצה שלי". וזאת לא רק, אך במיוחד כי האלבום החדש שלו רומה, שיצא ב־15.6, הבהיר לנו עד כמה חשוב לנו לשמוע את עמיר לב בימים טרופים ובכלל, כיוצר שתמיד הפליא לתת מילים לרגשות ולחוויות לעיתים נסתרות מן העין, וגם הפעם, עוזר לנפשות הומות למצוא קרקע ושקט דרך ראיית הפרטים הקטנים הייחודית שלו, שתמיד מרגשת אותנו מאוד. כאמור, בלשון המעטה.

ברומה, שהוא האלבום השמיני של לב, המוזיקאי המנוסה לא מסתפק בקסם כתיבתו, ומדגים כיצד הקו המוזיקלי שלו הולך ומתפתח מאלבום לאלבום עם ניחוח קצת אחר. שיתוף הפעולה עם המפיק רונן סאבו בעיבודים ובהפקת האלבום, הניב עשרה שירים מיוחדים מאוד של לב, גם ביחס לקטלוג המרשים שלו, שמגישים את קולו האהוב על מצע מרענן של גרוב ים תיכוני והשפעות מגוונות ממדינות חמות וקרובות. תמונה מופלאה של ים־תיכון עשיר ושוקק חיים, שלא ציפינו לקבל, אך השילוב מרגיש כל־כך טבעי ומחמיא לכל חלקיו, ומוכיח שזו התפתחות מבריקה שבדיעבד נדמית כמעט מתבקשת.

את עטיפת האלבום צייר האמן אלון קדם, כמו גם את כלל העיצוב המלווה את האלבום ואת השירים שיצאו מתוכו עד כה, כמו "חיפה", "מאמין ליונים" ו"מיליוני דולרים", באוסף מקסים של ציורים שרובם נוצרו לפני כתיבת האלבום אך התאימו לו, לתחושת לב, ככפפה. עטיפת האלבום אויירה על פי תמונה של רומה שלב לוקח איתו תמיד בארנק.

בעוד שבוע, ביום שלישי ה־26.7, עמיר לב יחגוג את צאת האלבום החדש במועדון הבארבי בתל־אביב עם השירים החדשים לצד שיריו האהובים מכל התקופות. בינתיים, נמליץ להאזין לתוכנית שהוא ערך עבור מאזינות ומאזיני הקצה ולשמוע מאיפה הגיעה ההשראה החדשה לאלבום ממקור ראשון, עם שלל קטעים מכשפים מרחבי העולם הערבי המדברי ומעבר לו, כמו גם סימה נון, סזריה אבורה וטדי נגוסה, וכמה משירי האלבום החדש והמשובח. הכבוד לחלוק עמכן את התענוג הזה כולו שלנו:

13.7.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז התכבדנו לשאול את העורך האורח של השבוע כמה שאלות על הצד השני של המשוואה, כמאזין, וללמוד קצת על מהי מוזיקה עבורו ומה מחבר אותו לגיבורים המוזיקליים שלו.

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"האחרון של Stromae. האלבום הזה תפש אותי. בהתחלה לא הבנתי מה יש שם, הקשבתי שוב עד שהבנתי שאני כבר מכור. אחר כך מצאתי תרגום של המילים. הוא זמר של אנשים, יש מעט כאלו, והמויקה שלו זו המוזיקה של המילים שלו, של התוכן שלהן. יש לי הרגשה שהוא דילג עם היצירה שלו למקום חדש".

"זו המוזיקה של המילים שלו, של התוכן שלהן". מתוך אלבומו החדש של סטרומאה, Multitude

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"בומבינו. גיבור חיים, הוא והמשפחה שלו. אני חושב שזה חלק מאיך שהוא מנגן, יש את כולו בנגינה שלו על גיטרה".

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"טדי נגוסה".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"מאנו צ'או. הוא לא מדבר על עצמו, רוב השירים שלו מוקדשים לנשים, לפליטים, לזונות, למסכנים, לסובלים, לאנשים תחת מלחמות, וכל המנגינות עטופות בתקווה. הוא היה מופיע לי קבוע בחלומות, בסוף כתבתי לו מייל. עוד לא ענה".

"השירים שלו מוקדשים לסובלים, וכל המנגינות עטופות בתקווה". מאנו צ'או

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"בקסטר דיורי. אהבתי עוד את אבא שלו, איאן דיורי, הכי אנגלי ציני וחמוד. יש איזו הופעה שלו שאני חושב שראיתי עשרים פעמים".

השיר האחרון שהתרגשת לשמוע ברדיו?

"צל עץ תמר ואור ירח, של זוהר ארגוב".

עמיר לב יופיע ביום שלישי ה־26.7.22 במועדון הבארבי, תל־אביב, בהופעה חגיגית לכבוד אלבומו החדש רומה עם שיריו החדשים ושירים אהובים מכל התקופות. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת עמיר לב בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024