הקצה של שקד מילר
שקד מילר, צילום: אורי טאוב

מאמרים

הקצה של שקד מילר

על הלהקה שגילתה לה מה היה חסר לה ועל ההשראה שקיבלה מגל דה פז: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 20.05.2023

ברוח חג השבועות המתקרב, בהחלט יש תחושה רעננה של ביכורים מוזיקליים באוויר, למרות שתכל'ס, בשנים האחרונות נדמה שאמנים ואמניות מקומיות ומבטיחות צצות לאורך כל השנה כמו פטריות אחרי הגשם (הקורונה?). כל הזמן הזה, חיכינו שתצוץ מישהי כמו H.E.R. רק משלנו, שתרחף מעל גבולות האינדי, סול והיפ־הופ בנונשלנט, והנה קיבלנו אותה בענק: תכירו את שקד מילר ואת אלבום הבכורה שלה Best of This World, שיצא לפני כשבוע ומאז הופך אותנו בכל האזנה לחמאה חמה.

באלבום הבכורה שלה, שקד מילר מנגנת, נותנת וורסים הורסים ושרה מכל הנשמה האדירה שלה, ולנו נותר רק להקשיב ולהינמס לתוך האוזניות. שישה שירים שמאווררים רגשות שונים ומחממים את הלב, שמילר כתבה מתוך חקר הזהות שלה, המיניות שלה והעוצמות שגילתה בעצמה, מסע שהוביל אותה לצלול עמוק לתוך המחשבות הכי אישיות ולחגוג את עצמה בצורה הכי יפה שיש.

באלבום החדש מרגישים היטב גם את הטאצ' המשובח של חבורת Lucille Crew, שאימצו את מילר לחיקם: בנגינה של חברי ההרכב לאורך האלבום, בדואט שלה עם סולנית העל שלהם גל דה פז "Take it all Away" ובעיקר בהפקה של מוביל ההרכב ישגב דותן. "מילר" הוא למעשה שם הבמה של היוצרת והזמרת, שאימצה אותו מאחת ההשראות הגדולות שלה: מק מילר, שלדבריה, הוא ואיימי וויינהאוס הם ההורים המוזיקליים של יצירתה.

רגע לפני שהיא חוגגת את השקת האלבום החדש מחר, יום ראשון (21.5.23) בכולי עלמא, תל־אביב, ערכנו היכרות כיפית במיוחד עם שקד מילר, בשעה של מוזיקה ממיסה לבחירתה במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי". בין הבחירות שלה תמצאו את כהן@מושון, Fugees, Destiny's Child ועוד לצד כמה מהשירים המהממים מהאלבום החדש שלה:

17.5.2023

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם העורכת האורחת של השבוע על מוזיקה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, כדי ללמוד עוד על הגיבורים והגיבורות המוזיקליות השונות שמחלחלות לנשמתה וליצירתה.

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"האמן PJ Morton! בכלל, ממליצה מאוד על האלבום שלו Gumbo".

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"ליילי הם אחד ההרכבים שהביאו לאחרונה אלבומים שלא ידעתי שהיו חסרים לי כל־כך, עד שהגיעו".

מתוך האלבום האחרון של ליילי, ליילי 2

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"יש לי חבר טוב שבכל שבוע או שבועיים נתקע על שיר חדש שהוא הכיר ובזכותו אני נחשפת להמון ז'אנרים שונים ושירים שלא הכרתי. ממש לאחרונה הוא הכיר לי את 'Ways to Leave your Lover 50' של פול סיימון ואכן, זו הייתה אהבה".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"אחד השירים שממש ריגשו אותי זו הגרסא החדשה של גל דה פז לשיר 'Something', שבמקור היא ביצעה עם הלהקה שלה Lucille Crew. אני בת 23, וכמובן, כמו כל בני ה־23, אני נורא משתדלת, נורא מבולבלת ונורא מנסה, והשיר הזה נוגע לי שם בצורה מדויקת, במיוחד כשהיא שרה: 'I'm moving up the real life, Gotta see if i can just get something'".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"חוזרת פה אל PJ Morton שהזכרתי קודם. הוא מדבר על נושאים עדכניים ומעניינים בשירים שלו, לא מצנזר רגשות, ואת האלבום עליו המלצתי, Gumbo, הוא הפיק בצורה יוצאת מן הכלל. לקחתי משם הרים של השראה ועדיין לוקחת, שלא לדבר על זה שהוא וההרכב שלו הם גם חבורה של פרפורמרים מדהימים וזה תענוג לראות".

מתוך האלבום Gumbo של PJ Morton שיצא ב־2017

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"האמת, Gym Class Heroes. אני כל־כך אוהבת את הסאונד שלהם, הקלילות והאולד־סקול. אני מאוד אוהבת את הקול והכתיבה של טרווי מק'קוי, והוא גם ילד יפה, שזה משהו שאף־פעם לא מזיק".

משהו שתרצי להוסיף?

"הייתי רוצה לתת המון כבוד לסצנת הראפ וההיפ הופ הישראלי. אני לא הייתי פה לפני 20 שנה, אבל ב־20 השנים האחרונות נראה שהסצינה הזאת פשוט המריאה לשחקים, וזה מאוד מרגש אותי לראות את זה קורה. אני שומעת שירים שהכתיבה בהם אמיתית ומשתפת, וזה ערך מבחינתי, לכתוב בצורה כזאת כנה. שיר הוא המון דברים, זה גם חלק מההיסטוריה, תיעוד של מחשבות של אדם מסויים ברגע מסויים".

מחר, יום ראשון 21.5.2023, שקד מילר תופיע בכולי עלמא תל אביב בהופעת השקה חגיגית לאלבום הבכורה שלה. הכניסה חופשית, בואו!

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת שקד מילר בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024