הקצה של קרן אטינגר
קרן אטינגר, צילום: תאיר מלכא

מאמרים

הקצה של קרן אטינגר

על יוצר שנעלם אחרי אלבום יחיד וייחודי ולהקליט דואט עם גיבורה שלה: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 20.09.2022

יש אנשים אנלוגיים בעולם דיגיטלי, ויש אנשים רגישים בעולם שהוא, איך לומר זאת בעדינות, קצת פחות. לפחות כך חשה בהווייתה היוצרת והמוזיקאית קרן אטינגר, וקשה שלא להזדהות איתה כשהיא משתפת בחווייה הזו באלבום הבכורה שלה, החיים על אוטומט.

קרן אטינגר הוציאה בסוף אוגוסט החולף את אלבום הבכורה שלה, אחרי מספר שנות פעילות והופעות במהלכן שמה עורר סקרנות בשולי האינדי־רוק המקומי. כעת, החיים על אוטומט מוכיח שבהחלט ישנה סיבה להתעניין בה ומספק הוכחות נוספות לכך שמדובר בקול חשוב לאינדי־רוק המקומי, בייחוד למי שמחפש לשמוע שירי נעורים ושברונות לב ראשונים שמזכירים יוצרות כמו ג'וליאן בייקר, פיבי ברידג'רס, Snail Mail ועוד, בעברית.

החיים על אוטומט יצא ב־30.8, ובו 11 שירים מגוונים שמשקפים צדדים שונים של היוצרת, שנעים בין מתיקות ונעימות לשברון כלים ודרמטיות, במסע שאטינגר משתפת כאדם רגיש במיוחד והתמודדותיה עם אכזבות, פחדים ותקוות, במסע האישי והפנימי שלה לגילוי עצמי. כמה קל להישאב לתוך העולם שלה ב־11 השירים הללו, שזכו להפקתו המדוייקת והמחמיאה של שלומי מנצור, ומהאזנה להאזנה נשמעים פחות כמו אלבום בכורה חדש ויותר כמו חברה שמדברת מהלב.

מחר, יום רביעי ה־21.9, קרן אטינגר תגיע עם להקתה למועדון האיזור בתל־אביב להופעת השקה חגיגית עבור אלבום הבכורה שלה, בה תארח את עומר מושקוביץ ואורחים מפתיעים נוספים. לקראת ההופעה, שמחנו לארח את היוצרת והמוזיקאית על כסא העורכת המוזיקלית לשעה, במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי", בה היא השמיעה שירים של סטלה דונלי, Weyes Blood, קיקי מלינקי ועוד לצד כמה מהשירים החדשים והמתוקים שלה:

14.9.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולהכיר אותה יותר דרך המוזיקה שממלאת אותה ברגש ובהשראה.

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"הילדים הנוראים. האמת שהם לא נוראים, הם אפילו ממש טובים וחמודים ואני עפה על מה שהם עושים".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"דת בית אלוהים אהבה, אלבום הבכורה של קובארי. כשהייתי בתיכון, גיליתי את האלבום הזה והתאהבתי (בכל מה שזז). הייתי מקשיבה לו נונסטופ באותה תקופה, הוא נתן לי הרבה השראה ונחמה בתקופה מאד מבולבלת בחיי והיווה חלק מהותי מהפסקול ששמעתי ברקע לכתיבת השירים לאלבום הבכורה שלי".

"כמה שנים אחר כך, יצא שאירחתי את אביגיל בהופעה ואפילו הקלטנו יחד דואט לאלבום, מה שהיה סוג של הגשמת חלום עבורי. אומרים שעדיף לא לפגוש את הגיבורים שלך, אבל במקרה של אביגיל ההפך הוא הנכון, היא אדם כל כך מדהים ונעים שהמפגש והיצירה איתה רק גרמו לי להעריך אותה יותר".

"הוריקנים" מתוך אלבום הבכורה של קובארי

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"תמיד פיונה אפל".

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"למה מי מת?! של רון עשהאל. משהו בשילוב בין הביטים, הסקסופון שמהדהד ברקע והטקסטים ממש עשה לי את זה על ההאזנה הראשונה".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"'My Sweet Lord' של ג'ורג' האריסון. לא צלחתי את כל הדוקו שראיתי על הביטלס, אבל מהחלקים שכן ראיתי, היה לי ברור שג'ורג' הוא הכוכב האמיתי. בשיר הזה יש משהו שתמיד גורם לי להרגיש נוסטלגית וסנטימנטלית לגבי דברים קטנים, וזה שיר נסיעה מושלם, אז אני תמיד מתרגשת כשהוא עולה ברדיו".

ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"יותם חברי הטוב (שהוא מוזיקאי מוכשר בעצמו), שלח לי שיר בשם 'הטשטוש' של מוזיקאי שנקרא רתם שפרן והתאהבתי במקום – מלא רוך, עדינות, כוונה והרמוניות יפות. אי אפשר לבקש יותר מזה".

מלא רוך וכוונה. "הטשטוש" של רתם שפרן

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"דניאל ספיר, מוזיקאי מדהים שהוציא אלבום אחד, יחיד ומיוחד, שגם אליו אני חוזרת שוב ושוב וכל פעם מוצאת בו קסם חדש".

משהו להוסיף?

"אני משיקה את אלבום הבכורה שלי ב־21.9 במועדון האזור תל־אביב עם הלהקה הנפלאה שלי. נארח את עומר מושקוביץ המדהימה ואורחים מפתיעים נוספים, בואו! ניתן לרכוש כרטיסים פה".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת קרן אטינגר בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024