הקצה של אדם בן נון
אדם בן נון, צילום: מקרנה גומז

מאמרים

הקצה של אדם בן נון

על להקת הפוסט־רוק המושלמת לספונג'ה והתוכנית הסודית של בוב דילן: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 02.06.2022

דיכאון חורף הוא תופעה מוכרת בימינו, אך מה בדבר דיכאון תחילת הקיץ? בטוחות שאנו לא היחידות שחשות בתופעה עם הימים החמים הראשונים, או מתרגשות מהמוזיקה המלנכולית שמתלווה אליה. להרוג את זה, אלבומו החדש של אדם בן נון, מתאים לנו נפלא לפלייליסט לימים מדוכדכים ורגישים יותר, בין שירים מעוררי ערגה לגשם מטפטף לבין מוזיקה נוגה לשדות הקוצים המתייבשים ולעלים המצהיבים.

אדם בן נון הוא יוצר שמגיע מרקע ניסיוני, כשמאחוריו שנים של יצירה בירושלים ובברלין, בהרכבים ובפורמטים שונים (Inra, 40Prophets וגם פסקולים ליצירות מחול ופרפורמנס שהוצגו ברחבי אירופה). להרוג את זה, שיצא לפני שבוע ב־27.5 בהוצאת קמע, הוא אלבום הסולו הראשון שלו שרובו נכתב בעברית, ובו שמונה שירים המתחלקים לשני צדדים: צד א' (שירים 1-4), אותו יצר והפיק יחד עם אדם שפלן ובסיועה של סטלה גוט, וצד ב' (שירים 5-8), אותו יצר והפיק יחד עם דניאל סלבוסקי. שלושתם הם מפיקים ומוזיקאים פורים ומסקרנים ביותר, שתורמים כל אחד לזווית קצת שונה ומשלימה ליצירתו של בן נון באלבום האפלולי ומלא האווירה הזה, שלכל אורכו נשאר נגיש, חשוף ונוגע ללב.

ידענו שעבור מדוכדכות קיץ שכמותנו, שעה בעריכת אדם בן נון תעביר מושלם שעת אור מאוחרת בימים כמו אלה, אז לכבוד אלבומו החדש והמיוחד, הזמנו את היוצר להתארח בתוכנית השבועית "הקצה שלי" ולבחור שעה של מוזיקה מרגשת ביותר שמעוררת בו השראה, עם רוברט ואייט, Death in June, ניקו טין וניק קייב, וגם כמה מהשירים החדשים שלו:

1.6.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז הזמנו את העורך האורח של השבוע לספר לנו על עצמו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולגלות לנו עוד על המוזיקה המגוונת והאפלולית שתורמת ליצירה שלו.

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"האלבום In Blue של The Bug עם Dis Fig".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"יצא לי להקשיב הרבה לקט סטיבנס לאחרונה. נראה לי שזה בגלל שהוא מנגן על גיטרה אקוסטית ג'מבו, ובדיוק קניתי אחת, אז בא לי להקשיב לו יותר ולנסות לנגן את השירים".

גיטרה שעושה חשק לנגן את השירים שלו. קט סטיבנס

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"מייקל ג'ירה, לבד, עם גיטרה אקוסטית".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"חברה של חבר שגרה במונטריאול המליצה לי על Godspeed You! Black Emperor כשהיא הבינה שאני אוהב פוסט־רוק ודברים אחרים בכיוון הזה. הם מנגנים רצועות ארוכות וממכרות, וזה מה שאני מקשיב לו כשאני עושה ספונג'ה".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"זה היה 'Play With Fire' של ה־Rolling Stones. הוא נוגן מיד אחרי 'להרוג את זה' בתכנית של יואב קוטנר ואורלי יניב בגלגלצ, לכן הקשבתי לתוכנית. שיר יפה עם ריף בלוזי טוב. חשבתי לעצמי, 'ככה עושים את זה'".

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"אנג'ל אולסן".

'Big Time', שיר הנושא מתוך האלבום החדש של אנג'ל אולסן שייצא מחר (3.6)

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"לא יודע אם זה כזה סוד, אבל אני הופתעתי לטובה לגלות שלבוב דילן הייתה תוכנית רדיו שנקראה 'Theme Time Radio Hour' בין 2006 ל־2009, ואפשר להקשיב לה בחינם ביוטיוב או באתר של התוכנית. כל פרק הוא בנושא אחר, והוא מנגן המון שירים מפעם שלא הכרתי ומדבר בין לבין. תוכנית מעולה!".

משהו להוסיף?

"מוזמנים לעקוב בבנדקאמפ":

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת אדם בן נון בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024