הקצה של סטלה גוט
סטלה גוט, צילום: גיא נחום לוי

מאמרים

הקצה של סטלה גוט

השיר שמזכיר את הקיץ היפה בחייה והחיבה לשירי־עם אוקראינים: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 22.07.2021

התעסקנו המון בחיסונים ובמחלות, וזה עוד לא נגמר, אבל נדמה שמה שכולנו מבקשות כעת זה רק ריפוי, להיפטר מהתסמינים המגוונים של שנה קשה במיוחד. ואיך מרפאים, אם לא כך: ככה מרפאים, האלבום החדש של סטלה גוט, הוא אלבום שבא ללטף, לעסות ולשחרר מכאובים מהלבבות המתאוששים של כולנו.

לא נתפלא אם השם מצלצל לכם מוכר. כבר מעל לעשור שגוט יוצרת ומופיעה בהרכבים שונים ומגוונים, מפיקה, עוסקת בסאונד ומנגנת לצד מוזיקאים כמו אביתר בנאי, ערן צור, רונה קינן ואסף אמדורסקי. האחרון מצידו תרם גם לאלבומה החדש, שהוקלט באולפנו וגם ניגן בו וייעץ, כמו גם מוזיקאים נוספים דוגמת אדם שפלן, רון בונקר, נועה איילי ואילון כהן. ככה מרפאים, אלבום הסולו הראשון שלה בעברית, כולל תשעה שירים נוגים וכובשי לבבות ומבהיר בעדינות אך בביטחון רב, שהגיע הזמן שנזהה את גוט כיוצרת מבטיחה בעצמה, מרגשת ומלטפת שמבריקה בהלבשת הפקות מלאות ויפהפיות לשיריה.

סטלה גוט תגיע להופעת השקה חגיגית לאלבום החדש באוזן־בר, ביום שלישי ה־3.8 בשעה 19:30. בינתיים היא עברה אצלנו לביקור בתוכנית השבועית "הקצה שלי", ובחרה שעה מהמוזיקה האהובה עליה. מ־Tricky וגיל סקוט־הרון ועד לנעם רותם ולדניאלה תורג'מן, המשתלבים בין השירים היפים והחדשים שלה. "הכנתי לכם שעה של מוזיקה", היא כותבת, "שמורכבת משירים שנכנסו לי ללב במהלך השנים האחרונות, ונשארו שם":

21.7.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולשמוע עוד על המוזיקה שמעוררת בה השראה.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"האלבום האחרון של קייט בוש, Fifty Words for Snow. נחשפתי אליו כמה שנים אחרי שהוא יצא והוא לא היה כמו שום דבר שציפיתי לו, שום דבר ששמעתי. יש בו כל כך הרבה שקט וזמן, דבר שחסר מאד בחיים שלנו. שלי, לפחות".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"אלדוס הארדינג. הקליפים שלה כל הזמן חזרו וצצו לי בהמלצות של יוטיוב ואני התעלמתי בהפגנתיות עד שחבר הושיב אותי להקשיב ולצפות, ואין מה לעשות, היא מסוג האמנים שנכנסים ללב כשמקבלים את התמונה השלמה. התמכרתי אליה לגמרי, בעיקר לאלבום הקודם שלה Party. מעבר לכתיבה הכל כך מיוחדת שלה והתיאטרליות המהפנטת שלה, שומעים היטב את הנוכחות ההפקתית של ג׳ון פריש, ומבחינתי זה הכי טוב שאפשר לבקש".

מתוך Party של היוצרת הניו־זילנדית אלדוס הארדינג

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"חזרתי לשמוע מלא איגי פופ, אולי בהשפעת בן הזוג שלי שלא היה מוכן לשמוע שום דבר אחר, וזה בא לי ממש טוב. חוץ מכמה מהמוקדמים שלו אני מאד אוהבת גם את אחד האלבומים האחרונים שלו, Post pop depression שהפיק לו ג׳וש הומי".

שיר הקיץ האולטימטיבי שלך?

"'Summer song' של Yacht. מעבר לזה שהשם שלו אומר הכל, הוא מיד זורק אותי לאחד הקייצים היפים בחיי: כשהתגוררתי בניו־יורק וערב אחד מצאתי את עצמי יחד עם עוד חבר בבית של הבעלים של DFA Records במנהטן (LCD Soundsystem, Hot chip). הלהקה הזאת בדיוק חתמה אצלם באותו זמן והוא היה מאוד נרגש להשמיע לנו את השיר הזה. שיר מעולה".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"אני מאד אוהבת לשמוע רדיו, למרות שלא יוצא לי לעשות את זה הרבה. לפני איזה שנתיים נסעתי ברכב ושמעתי שיר שמיד נכנס לי למערכת הדם, למזלי היה לי שזאם בהישג יד כי לא אמרו בשידור מי האמן. זה היה שיר של להקה שלא הכרתי – 'לא חלום' של מורחת לאקום".

מזל שהיה שזאם בהישג יד. מתוך האלבום הקצר לא חלום של מורחת לאקום החיפאיות

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"הייתי רוצה לראות את ההופעה של ניק קייב ששילמתי עליה והקורונה סיכלה. ראיתי אותו בביקור הקודם שלו בארץ, אבל זה כמו סם קשה – אי אפשר לקחת פעם אחת ולהמשיך הלאה בחיים".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"יש לי אהבה עזה ואובססיבית לשירי עם אוקראינים עתיקים ולסגנון השירה שלהם. באחד משיטוטי האינטרנט שלי מצאתי פרויקט מטורף של שימור שירים מכפרים שונים ברחבי אוקראינה, הוא נקרא Polyphony Project. כל כך התרגשתי ממנו שכתבתי להם וקיבלתי אישור לסמפל קטע לאלבום שלי".

משהו להוסיף?

"האלבום החדש שלי ככה מרפאים יצא החודש והוא זמין להאזנה בכל הפלטפורמות הדיגיטליות.
ביום שלישי ה־3.8 יש הופעת השקה מיוחדת באוזן־בר עם להקה חדשה ומרגשת: עודד פרח, יניב דגן, אילון כהן ודותן שמר. ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים כאן".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתה של סטלה גוט בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024