הקצה של צוף/זוהר/ענבל
צוף/זוהר/ענבל, צילום: דנה גזית

מאמרים

הקצה של צוף/זוהר/ענבל

לחזור לגיל 14 עם רג'ינה ספקטור ולרוץ עם שלום גד באוזניות: העורכות האורחות של השבוע משתפות

צוות "הקצה שלי" 29.05.2022

מכת ברק מיניאטורית פילחה את השמיים ביום אביב בהיר לאחרונה, כשהטריו צוף/זוהר/ענבל הוציא אלבום בכורה. לא באלימות, אלא בחינניות של כוכב שביט, שרשרת גיצי קסמים משרביטן של שלוש פיות מיער מרוחק, שבצלילים מלטפים עוטפות אותנו ביופיו.

צוף/זוהר/ענבל הן המוזיקאיות צוף גלמן עם ויולה, זוהר יחיאלי עם גיטרה חשמלית/באס וענבל כהן־אור עם גיטרה קלאסית, טריו שבשנים האחרונות הבליח על במות שונות ושבה בקסמו הראשוני חובבי וחובבות אינדי מקומיות רבות. כשפנו ליצור אלבום בכורה, ניגשו השלוש למפיק ולמוזיקאי המוערך יוני כדן, אשר ליווה אותן בעיבודם של תשעה שירים בוסריים, ששלושתן כתבו והלחינו יחד ובנפרד, לכדי יצירה משותפת, מעובדת, עשירה וייחודית, אוורירית ועדינה, לא מופקת יתר על המידה, אך מלאה באלמנטים מגוונים ובפרטים קטנים מקסימים ומענגים. האלבום הוקלט באולפן ה"שובך" בחיפה, יחד עם עופר ביימל (Östra Torn, פלאפון ענק, Water Knives) על התופים, ועם רועי בקר, שגם תרם רבות לעיבודי השירים, על קלידים, קלרינט, סקסופון וחליל.

חברות הטריו מעידות כי דרך האלבום ובליוויו של כדן, הן מצאו את הנקודה המחברת בין היצירה של שלושתן, ואת החזון המשותף של ארבעתן. בשבוע הבא יהיו לנו שתי הזדמנויות חגיגיות לפגוש את צוף/זוהר/ענבל בגרסה מחודשת ומגובשת יותר, בהופעות ההשקה לאלבום: ביום שלישי ה־7.6 בלבונטין 7 תל אביב, וביום חמישי ה־9.6 בבית אליאנס ירושלים. לקראת שבוע החגיגות, שמחנו לארח את צוף, זוהר וענבל לשעה של מוזיקה יפהפיה לבחירתן בתוכנית השבועית "הקצה שלי", עם אלדוס הרדינג, גיאגיא וג'וליאן קזבלנקס, וקצת מאלבומן החדש מכת ברק מיניאטורית:

25.5.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכים האורחים של השבוע לספר לנו על עצמם מהצד השני של המשוואה, כמאזינים, ולשמוע עוד על הגיבורים המוזיקליים שמככבים בפלייליסטים השונים שלהם.

את מי הכי הייתן רוצות לראות בהופעה?

"דאבל פיצ'ר של אלישה קיז עם Ladysmith Black Mambazo, במערה בראש־פינה (AKA אולפני צ'ארלי בראון). זו הופעה שתהיה הארה דתית".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלכן?

"תום פרידמן! הופענו לצידו בפרדס־חנה, בערב שארגנו שרון פארק שבכלל עושים דברים מגניבים. תום עלה לנגן משהו כמו 3 שירים, עם גיטרה ומפוחית, עפנו. יש בשירים שלו מין ביטחון כזה, שלא לוקח את עצמו מדי ברצינות".

"מין ביטחון כזה שלא לוקח את עצמו מדי ברצינות". תום פרידמן

מה האלבום האחרון שהפתיע אתכן?

"האלבום האחרון של אלדוס הרדינג, Warm Chris. הוא יצא באותו שבוע כמו האלבום שלנו. ידענו שהוא יהיה טוב, אבל זה עלה על הציפיות. השיר שעל שמו נקרא האלבום ממש מרגש את צוף, זוהר שומעת בלופים את 'Passion Babe'".

מוזיקה שאהבתן בעבר וחזרתן לשמוע בתקופה האחרונה?

צוף: "Soviet Kitch של רג'ינה ספקטור היה הפסקול שלי בגיל 14. לא מזמן הקשבתי לו במלואו כמעט בפעם ראשונה מאז. הסתכלתי על עצמי בת ה־14 מלמעלה, וגם הייתי היא באותו הזמן. זה היה נחמד".

זוהר: "הייתי בהופעה של DakhaBrakha לפני כמה חודשים, ובשבילי זו הייתה התגשמות של חלום נעורים. מאז אני חורשת בעיקר על הופעות שלהן, יש להן פשוט אנרגיה מטורפת בלייב וקולות שמרחיבים את כל הגוף. עוצמה, צרימה ומשחק, מלא־מלא יופי".

ענבל: "שלום גד. מתרגשת מהיכולת שלו לחבר מילים ומנגינה בצורה בלתי־נפרדת, ולכתוב בחכמה וברגישות על כל נושא הזוי בעולם. רצתי השבוע חמישה קילומטרים עם שני אלבומים שלו באוזניות, משמח ממש".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלתן לאחרונה?

"הרבה פעמים אנחנו מקבלות המלצות להקשיב לעוד להקות של בנות ששרות יחד. האחרונה מביניהן שאהבנו היו The Roches, המליץ לנו עליהן פרנסיס".

מקבלות הרבה המלצות על עוד להקות של בנות ששרות יחד. The Roches

מתי בפעם האחרונה התרגשתן משיר ששמעתם ברדיו?

"ברגעי כתיבת מילים אלו שלושתינו בנסיעה מחיפה לירושלים, ברדיו הושמע 'השמלה הסגולה' בביצוע מתי כספי וכולנו בוכות. ועכשיו הגיע 'סוכריה' של רוני סופרסטאר וכולנו ממש־ממש בוכות".

הסוד המוזיקלי האישי שלכן?

"פלג (שגם תעלה כמופע פותח בהופעת ההשקה בלבונטין), כותבת שירי אהבה שאיכשהו מרגישים כמו סטירה, ומבצעת אותם עם כמויות של כריזמה".

משהו להוסיף?

"יש לנו שתי הופעות השקה של האלבום החדש מכת ברק מינאטורית בשבוע הראשון של יוני: ביום שלישי ה־7.6 בלבונטין 7 תל אביב, וביום חמישי ה־9.6 בבית אליאנס ירושלים. האיבנטים בפייסבוק, הנה קליפ".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת צוף/זוהר/ענבל בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024