הקצה של ג'ני פנקין
ג'ני פנקין, צילום: דניאל ווגמן

מאמרים

הקצה של ג'ני פנקין

על הלהקה שגרמה לה להקים להקה משלה והראפר שעושה מה שמעטים עשו לפניו: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 21.04.2022

פצצה, זה מה שזה. אחרי שנים בהן שמה עבר מאוזן לאוזן כאחת מהזמרות והיוצרות הכי מבטיחות בשטח, ג'ני פנקין הוציאה בתחילת החודש את אלבום הבכורה שלה כזמרת סולו, זה מה שזה, וכבר עכשיו אפשר לשמוע שנפלה פה חתיכת בשורה. האוזניים שלנו מצלצלות בתדר חריף של אינדי־RnB אלקטרוני מרים וטרי, ברמה אחרת לגמרי. כל זה, ועוד בעברית. בהשאלה ממילותיה שלה (על אחרים), "אמא'לה ואבא'לה".

פנקין עוררה התפעלות לראשונה לפני כמה שנים כזמרת הממכרת של Masok, להקת הניאו־סול שהקימה עם הקלידן והמפיק המוכשר נועם חבקין (ושהוציאה בעצמה אי.פי. מצוין בשנה שעברה), ומאז הסקרנות רק גברה. באלבום החדש היא ממשיכה לחדש ולהפתיע עם ערימות של אופי ונשמה, עטופות בהפקה שמרימה את הרף גבוה לשחקים, והפעם הכל בעברית – שילוב שנדיר לשמוע בשפתנו ככה, אבל זה מה שזה מוכיח שהוא לגמרי אפשרי, ולגמרי מה שהיינו צריכות.

אין ספק, זה מה שזה העיף אותנו גבוה באוויר. בעוד האלבום החדש שלה מככב אצל שדרניות ושדרני התחנה בתוכניות השונות, ועם עיניים מלאות כוכבים לקראת הופעת ההשקה שלו ב־11.5 בבארבי תל אביב, הזמנו את ג'ני להשמיע לכם קצת מהמוזיקה שמככבת באוזניות שלה. קיבלנו ממנה סט מפציץ לא פחות, שממשיך את המסיבה עם Little Simz, באסטה ריימס, Caribou וכמובן גם עם שירים חדשים שלה:

20.4.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולהתרשם לעומק מהמוזיקה המגוונת שמחלחלת לתוך יצירתה.

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"Little Dragon! הלהקה הכי מעוררת השראה שהיתה, נקודה סימן קריאה. הסיבה שהקמתי את Masok והתחלתי לכתוב מוזיקה, ולהתרגש ממוזיקה, ולרקוד, ואמא'לה ואבא'לה. אני קצת מפחדת שהם יהיו חלביים מבחינת פרפורמנס, אבל פאק איט".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"'The Queen is Naked' של דניאל נץ, יוצרת ישראלית בשיר שיוגי הפיק לה. הגעתי אליו דרך המלצה של חברה ועף לי המוח לחלוטין! יש שם משהו מאוד שונה ממה שאני מכירה והמבנה של השיר בהחלט לא רגיל. יש גם משהו מאוד אותנטי בהפקה ובשירה של דניאל. חרשתי על השיר הזה כל החורף, אז תודה דניאל ויוגי".

"The Queen is Naked" של דניאל נץ

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"Motomami של רוסליה, יציאת השנה, השראה גדולה מאוד. המליצו לי עליה, בהתחלה הייתי סקפטית כי כל דבר שיש עליו הייפּ הרבה פעמים מעורר אנטיגוניזם, אבל שמחתי לגלות שבמקרה שלה זה בהחלט לא סתם! כל הדברים שלה מיוחדים ומוזרים, שזה מה שאני הכי אוהבת, אבל וואו, איך שהיא הצליחה להשחיל את זה למיינסטרים בצורה כל כך חלקה, ולהביא את התרבות שהיא מגיעה ממנה(שהיא גם ככה מלאת נשמה) עם גוון מינימליסטי־אלקטרוני פרש לאללה. איזה טוויסט סקסי, וכמה כיף הקול הזה שלה, אבאל'ה".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"Channel Orange של פרנק אושן, אמן מדהים, כותב מדהים, הפקות כיף".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"ראפר בריטי מגניב בשם Louis Culture, שעושה מוזיקה לטעמי ממש. שילוב של מין טכנו, UK־גאראז׳ וברייק־ביט עם היפ הופ, הוא מאוד לא אפוי ואני מתה עליו ועל הביטים שלו. בכלל, חבל שלא משלבים יותר מוזיקת ריקוד עם היפ הופ. כאילו אזיליה בנקס עושה את זה, Kaytranada מארח ראפרים, והיה אחד באלבום השני של אנדרסון פאק, אבל עדיין, בקושי שומעים את החיבור הזה. בעצם אולי עדיף ככה, ואז זה מיוחד יותר?".

"Being Me" של הראפר והמפיק מלונדון Louis Culture

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"ארמון! איזו להקה, טירוף. אינדי אלקטרוני שמלטף אותך ומזיז לך את הראש בו־זמנית. רוצה עוד כזה, בעברית, חייב להיות יותר מזה, ככה אני אוהבת. שאפו ענק".

משהו להוסיף?

"הנה שיר שלא קיבל מספיק תשומת לב, עם וידאו־ארט טירוף של חברה שלי שמרית רודין. בום בום בום".

ג'ני פנקין תחגוג את צאת אלבומה החדש במופע השקה חגיגי ב־11.5 בארבי תל אביב, בו תארח את טדי נגוסה, ג'יי למוטה וכהן. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מתוך זה מה שזה, האלבום החדש של ג'ני פנקין
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת ג'ני פנקין תוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024