"שחרזאדה" מארחת את אבירן חביב ואת דן עזרא
הגרייט משין. צילום: Wild Black Heart

מאמרים

"שחרזאדה" מארחת את אבירן חביב ואת דן עזרא

מציינים עשור ללהקת הגרייט משין, ומדברים על אוזי אוסבורן ועל הים

אסף קפלן 10.11.2021

בעשור האחרון, The Great Machine חרשו את הארץ, ייסדו פסטיבלים, עשו טורים בחו"ל, חיממו את אוזי אוסבורן ואפילו הופיעו על ספינה רעועה. בסופ"ש הקרוב, 11-13.1, הם יציינו עשור לקיומם עם הופעות והפתעות, ויחד איתם יופיעו גם JAVA, ו־Love your witch. כל הטוב הזה קורה בסטודיו הביתי שלהם, ה"אשרם" בת"א, ברחוב המקצוע 6. רגע לפני החגיגות, אסף קפלן אירח את אבירן חביב, בסיסט הלהקה ואת דן עזרא שמנגן עם חביב בין היתר בסופר גרופ Acid Moon And The Pregnant Sun.

במהלך העשור האחרון הספיקו חברי הלהקה (אבירן חביב על בס ושירה, עומר חביב על גיטרה ושירה ומיכאל יצחקי על תופים) להופיע בפסטיבלים קטנים וגדולים, להקים אין ספור במות אלטרנטיביות, לצאת לטורים בחו"ל, כולל טור משותף עם להקת הסטונר־רוק פסיכדלי האמריקנית All Them Witches ולתת במה ללא מעט אמנים והרכבים תחת הלייבל שפתחו, Reality Rehab Records. המשפחה המוזיקלית הענפה שנמצאת תחת הלייבל יוצרת ללא הרף ובחופש מוחלט, מבלי להיצמד לשום כלל.

מוזמנות/ים להאזין פה לתוכנית במלואה ולקרוא כאן קצת ממה שאבירן ודן סיפרו לנו:

6.11.2021

שוטי שוטי ספינתי

אבירן: "הייתה תקופה מסויימת שהלכנו לים, והיה שם את איציק עם הסירה שלו 'סבבה 5', איציק אהב אותנו ועשינו איתו מסיבות, שטנו 4־5 שעות בים, ביחד עם 3־4 להקות, 120 אנשים, ועשינו מסיבות שאין דברים כאלו. אני מעולם לא הייתי בהיי יותר גבוה מהדברים שהיו שם. זה כאילו אתה באמצע הים, 120 אנשים אמיצים עם להקות בבטן הגיגית הזו, אנשים שחו כדי לראות אותנו וזה היה מדהים".

לאן המוזיקה מהדהדת?

"מה זה כל הדבר הזה – הבחירה הזו ליצור, להיכנס ולהתערבב. אנחנו מגיעים לפיקים רגשיים כל כך גדולים, בתוך היצירה, בתוך ההתקבצות, ההתארגנות, הקהילתיות, המסיבה, הפסטיבל. אבל מה המטרה של הדבר הזה? אם לא פשוט לחוש רגע את הדבר הטוב הזה, שמוזיקה פשוט נותנת לך… הייתי אתמול בפסטיבל בדרך הנדיב ואמרתי וואו מה קורה פה, אתה פתאום נמצא ברגע שהוא מושלם. קומץ אנשים לא קטן בכלל, הגיע לרמת פוקוס מצוינת בתקשורת שלו, וכאילו איך הדבר הזה מהדהד כל כך פחות בחברה שלנו?"

אבירן חביב ודן עזרא מתארחים באולפן עם אסף קפלן
אבירן חביב ודן עזרא מתארחים באולפן עם אסף קפלן

אאוט אוף דה בלאק

"כששמעתי שאוזי אוסבורן מגיע לישראל, אמרתי, אם אני לא מחמם את אוזי, אף אחד לא מחמם אותו. אז עשינו הפגנה, שתי הפגנות בעצם, מחוץ למשרדים של שוקי וייס ואז אורן מהמשרד של שוקי וויס יצא אלינו, וגם הוא הבין שזה מה שיהיה, אנחנו מחממים. לא באנו אאוט אוף דה בלו, באנו אאוט אוף דה בלק. הדבר היחיד שמבאס אותי בסיפור, זה שהייתי כל כך מרוגש אחרי ההופעה, שבאוזי הייתי עפיפון מוחלט. אז ראיתי את אוזי מגבוה, מרחוק".

חגיגות העשור של המכונה המופלאה יתקיימו בתאריכים 11-13.11.21, שלושה ימים של מסיבה בלתי נשכחת עם שלוש הופעות שונות

מוזמנות/ים להאזין לאסף קפלן בתוכנית "שחרזאדה", מדי יום שבת בשעה 21:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024