הקצה של אביבית ישראלוף
אביבית ישראלוף, צילום: עומר מסינגר

מאמרים

הקצה של אביבית ישראלוף

על אנסמבל אלקטרו־אקוסטי מהפנט מצרפת וכישרונות מקומיים נסתרים: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 01.10.2021

אצלנו בקצה יש פינה אפלולית וחמימה בלב למכשפות, במיוחד למכשפות מוזיקליות, ואם הן מלחששות לחשים חדשים ויפים בעברית זה לגמרי בונוס. אביבית ישראלוף גדלה על ברכיהן של מאגיות גדולות שכאלו, קייט בוש, אליזבת פרייז'ר, בת' גיבונס וענבל פרלמוטר. היא למדה במוסררה, יצרה והתנסתה תחת הכינוי "Ana T Amat" והסתובבה בעשור האחרון בין הרכבים שונים בירושלים. לאחרונה היא (במילותיה) הפסיקה להסתתר, והבשילה בכדי להרעיף עלינו את קסמיה באלבום בכורה חדש ומקסים בשם חלל.

בהופעותיה, ישראלוף לרוב משמרת את האינטימיות והאווירה המכשפת כלהקה של אישה אחת, אך בחלל הצטרפו אליה מוזיקאים ומכשפות נוספות – סיוון "צוף" דהן על הקלידים, אמיר פנחסי על התופים וענר פקר על הבס. האלבום החדש נע בין רגעים שקטים ויפים לאפלוליות מתעתעת, בין פולק עדין לרוק אפוף רחשים שעטוף כולו בהגשה נעימה ומכשפת. היוצרת הוציאה גם כמה קליפים מקסימים לשירים "Nico", "ליבי חלל" ו"מה אם".

לכבוד צאת אלבום הבכורה שלה, הזמנו את ישראלוף להצטרף לתוכנית השבועית "הקצה שלי" ולהשמיע לכם קצת מההשראות, האהבות ומהמכשפות הנוספות שהשפיעו עליה באלבום החדש שלה, ביניהן גם מלכה שפיגל, לונא אבו־נסאר, וטליה אליאב, לצד כמה משיריה החדשים:

29.9.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולשמוע עוד על המוזיקה שמעוררת בה השראה.

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"לפני חצי שנה בערך חברה (אולה גליקין מהלהקה 'סמבה אפלה') הכירה לי את Chapelier Fou (לואיס וורינסקי), מוזיקאי צרפתי בעל רקע קלאסי שמנגן על כינור, סינתים וכלים נוספים. הוא כותב על מחשב מוזיקה אלקטרו־אקוסטית ומבצע אותה יחד עם מוזיקאים נוספים באנסמבל שלו. המוזיקה שלו מהפנטת אותי ומעוררת בי השראה, ממליצה בחום להכיר".

מתוך האלבום Méridiens שיצא ב־2020

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"ליאור גקלר הגאון הוציא לא מזמן פרויקט אלקטרוני מעולה תחת השם Chooli; סיוון 'צוף' דהן ואלבומה האי השקט; דניאל סאן קריאף עם תורי לומר".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"וואו, שאלה טובה. אני לא שומעת מספיק רדיו לצערי, כמעט ורק באוטו. מבין המבחר שמציעות התחנות שהמערכת חסרת האנטנה שלי קולטת, לרוב ירגשו אותי קטעים קלאסיים מקול המוזיקה, בדרך כלל בלילה. זכור לי שהתרגשתי לאחרונה מהקטע Bach: Cello Suite No. 1 in G Major, Prélude בביצועו של יו־יו מה".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"לפני שלוש שנים נתקלתי בהודנא בר שבתל אביב ב־Cut 'n' Bass, הרכב אסיד־גרוב אפריקה/מזרח־תיכון מעולה שתפס אותי. בתקופה ההיא זרמתי לכמה וכמה הופעות שלהם, היה שמח. בזכות השאלון נזכרתי באלבום שלהם Monkey Brain, מומלץ בחום בכלל והשיר 'Swim Sita' מתוכו בפרט, כולל הקליפ הפסיכדלי".

מתוך האי.פי Monkey Brain שיצא ב־2019

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"קשה לבחור אחד, אני מוקפת כשרונות מוזיקליים רבים כל כך שחיים בצללים: Emotion Lotion, ליאור גקלר על כל תצורותיו ופרויקטיו, Cut 'n' Bass, Mazeppa, נגה שלו, סיוון 'צוף' דהן, Ori (אורי אלבוחר) ועוד רבים וטובות".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"השאלה הזאת הלכה איתי בימים האחרונים. אני מתלבטת בין Massive Attack לבין Portishead, שניהם הרכבים מבריסטול נדמה לי, אז בריסטול ניצחה. ואם הייתי חיה בתקופת חיים אחרת, הייתי שמחה להיות בקונצרט של סאטי או דביסי".

שיר לפתוח איתו את השנה החדשה?

"'Because' של הביטלז. Just because".

משהו להוסיף?

"אלבום הבכורה שלי יצא לפני כחודש ואפשר לשמוע אותו בספוטיפיי ובשירותי סטרימינג נוספים (דיזר, טיידל, אפל מיוזיק), בקרוב גם בבנדקמפ, ובימים אלו אני עובדת על מופע סולו עם לופר. חלק ניכר מתוך השעה שערכתי ל'קצה שלי' הוקדש למוכשרות/ים שאני מעריכה באינדי הישראלי, מתוך רצון לחלוק עם העולם את המוזיקה שלא תמיד מגיעה בקלות לאוזני הקהל. תודה לרדיו הקצה על האפשרות, שנה טובה!".

מתוך אלבומה החדש של אביבית ישראלוף, חלל
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתה של אביבית ישראלוף בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024