הקצה של Borito
Borito, צילום: תומר פוקס

מאמרים

הקצה של Borito

לטוס לראות את ואן מוריסון מול 100 איש ולהעביר סגר עם KEXP: העורכות האורחות של השבוע משתפות

צוות "הקצה שלי" 25.02.2021

בין אלבומי הבכורה הרבים, המעולים והמסעירים שיצאו בארץ בחורף הנוכחי, מצאנו גם אחד שמתאים בדיוק לימים שטופי שמש מבטיחה כמו זו שמחייכת אלינו בימים האחרונים: הכירו את Borito, הרכב תל אביבי טרי המורכב מהמוזיקאיות/ים יעל קופלנד, שחר לוי, יוני דויטש וסיון צוף דהן. הן הוציאו החודש את אלבומן הראשון, What We Have Now, ובו תשעה שירי אינדי־פופ מתוקים וקליטים שנעטפו בריחות מלטפים של בריזה מהים ושל זכרונות נעימים מימים ראשונים של חופש גדול.

למרות שהשם חדש לנו באוזן, Borito כבר הספיקו לקבל מחמאות מבלוגים ומבקרי מוזיקה מבריטניה, הולנד, ארה"ב, ספרד ואפילו דרום קוריאה. הרוח המרעננת שהן לכדו באלבום הבכורה שלהן מבטיחה למשוך לכיוונם עוד עניין רב בעתיד הקרוב, כשהשירים שלהן משתלבים באופן כל כך טבעי ומחמיא לצד שירים של הרכבים בינלאומיים אהובים.

באותה טבעיות משתלבים גם השירים שהלהקה בחרה לסט שלהן בתוכנית השבועית "הקצה שלי", שעה באווירה חלומית שמשייטת בקלילות בין השפעות מגוונות שעוררו בהן השראה, מ־Alvvays ו־Men I Trust לפיקסיז, Protomartyr ועוד.

24.2.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד, אז לכבוד האלבום החדש, ביקשנו מהעורכות האורחות של השבוע לספר לנו על עצמן מהצד השני של המשוואה כמאזינות, ולהכיר עוד קצת מהמוזיקה שנכנסה לתוך המרקחה שיצרה את הצליל של אלבום הבכורה המקסים שלהן.

מה האלבום האחרון שהפתיע אתכן?

"Positions של אריאנה גרנדה. יש לה אחלה כותבי שירים וקול מדהים, בעולם כוכבות הפופ היא נאמבר וואן. ועל הצד השני של הספקטרום, Dogrel של .Fontaines D.C. אלבום בכורה מעולה ללהקת הפוסט־פאנק הזו, באותנטיות ובהגשה שלו. לא אכפת לנו אם הם יהפכו ל־Oasis של הדור שלנו, אנחנו איתם".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלכן?

"The Orielles – שינו את חיינו. טריו בריטי הכי חמוד והכי מגניב שיש".

מתוך האלבום Silver Dollar Moment של The Orielles

את מי הכי הייתן רוצות לראות בהופעה?

"את Tops, אנחנו תמיד חוזרים אליהם. לאט לאט כל חברי הלהקה התאהבו בהם. האלבומים הראשונים שלהם פשוט מתעלים על הרבה מוזיקה בז'אנר הזה. יש להם סאונד ייחודי שמערבב בין כל כך הרבה עולמות, מאינדי, מוזיקת עולם, דיסקו, אלקטרוני, פופ, סאונד שמוליד שירים שהם פסקול לכל יום ולכל שעה".

"בקיץ שעבר יעל ושחר טסו לבלפסט, אירלנד לראות את ואן מוריסון באולם קטן, עם לא יותר ממאה איש. אחרי ההופעה התקרבנו לבמה ושאלנו על המיקרופונים (שחר סאונדמן במקצועו, אז חובה). זאת הייתה מתנה ענקית, כל כך שמחים שזה קרה לפני הקורונה. אז לטוס שוב לעיירה קטנה ונידחת ולראות אמן בסדר גודל כזה במופע אינטימי, זה באמת גן עדן".

מתי בפעם האחרונה התרגשתן משיר ששמעתן ברדיו?

"אנחנו מתרגשים ממוזיקה כל הזמן. כל פעם משהו אחר תופס אותנו. לפעמים זאת המלודיה, איזה משפט שהזמר/ת שרו בצורה מדויקת, אולי בכלל הסנייר הוא הכוכב של הטראק. בסגר הראשון שמענו הרבה את רדיו KEXP, פתאום היה רדיו שנתן במה להמון מוזיקה שאנחנו אוהבים ושם גילינו להקות ושירים שלקחנו איתנו הלאה. לאחרונה גילינו את Illuminati Hotties שאפשר לשמוע גם בתוכנית שערכנו, השיר הספציפי שבחרנו הוא פשוט מדבק ושמענו אותו אולי עשרות פעמים שוב ושוב. גם "Campfire" של Kevin Morby הוא שיר יפהפה של קאובוי אפל, שווה לראות את הקליפ כשמאזינים לו".

מוזיקה שאהבתן בעבר וחזרתן לשמוע בתקופת הקורונה?

"הייתה חזרה ל־Doolittle של Pixies. אלבום שנשמע רלוונטי היום כמו שהוא היה פעם. השילוב הזה בין הרועש לשקט, המתוק למלוכלך, הלחן הקליט לבלגן, זה הקסם בלהקה ובאלבום, הניגודים שבו".

"חוץ מזה שירים משנות ה־80 וה־90 חזרו אלינו, כמו קייט בוש וליז פייר הנהדרות שנותנות כל כך הרבה השראה ומקוריות בחומרים שלהן. בתחילת הדרך גילינו את Alvvays, זאת להקה שפתחה את פלייליסט הרפרנסים שלנו ושהתאהבנו בה מהרגע הראשון. אז חוזרים לאלבום שלהם הרבה וכל פעם מופתעים מהסאונד שהם יצרו והלחנים המדהימים שלהם".

הסוד המוזיקלי האישי שלכן?

"אז אמרנו כבר קודם The Orielles. יש גם את Omni, שממש רצינו להכניס לתוכנית אבל לא היה מספיק זמן. הם טריו מדהים. כשהם מנגנים יחד הם כאילו משלימים את המשפטים אחד של השני. הם כל כך מתואמים, והגיטריסט הוא חתיכת השראה. יש להם שירים ממש קליטים, מביאים פוסט־פאנק נקי ומרוכז, לאוהבי Beach Fossils וכו'… אחרונה ומתוקה, Nilüfer Yanya. הוספנו את הטייני דסק שלה. חמודה!".

Nilüfer Yanya מתארחת בטייני דסק של רדיו NPR

איזו הופעה מקומית תרצו לראות כשההופעות סוף סוף יחזרו?

"באמת שפשוט להיות בהופעה תהיה חוויה חוץ גופית. כל הופעה, תביאו לנו ואנחנו נלך. יש להקה מהממת בשם Breakup Films שאנחנו רק מחכים שיתחילו להופיע, ויש להקה בשם 'מיכל פלדמן' שמקליטה עכשיו אלבום ומביאה רוק מקורי שמגיע ממקום אמיתי וכן. אבל אנחנו נבוא לכל הופעה! תגידו איפה ומתי ואנחנו נהיה שם!".

משהו שתרצו להוסיף?

"אלבום הבכורה שלנו What We Have Now יצא ממש עכשיו, הנה לינק להאזנה בכל הפלטפורמות.

אם תעדיפו יש גם קליפ לשיר הפותח את האלבום, 'Song for Dawn'.

"ביום שלישי הקרוב, 2.3, אנחנו מרימים מסיבת פיג'מות וירטואלית: Borito's Slumber Party, מסיבת פיג'מות עם הרבה מוזיקה, הגרלות והפתעות. האירוע ישודר בלייב בפייסבוק, בערוץ היוטיוב של Borito, חשבון האינסטגרם ובזום האהוב, חברינו הטוב מהשנה האחרונה. נפרסם לינק בהמשך.
מוזמנים ומוזמנות להצטרף, תבחרו פיג'מה ותרשמו ביומן!".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת Borito בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024