מיקסטורה: אל תאיצי בתהליך
מיקסטורה. מוזיקה מחוץ לאזור הנוחות. Photo by Filip Bunkens on Unsplash

ביקורות

מיקסטורה: אל תאיצי בתהליך

לא מפספסות הזדמנות לדבר על הריליסים הבולטים של הרגע

תום גבעול 20.08.2022

מיקסטורה היא הזמנה לגוון את הדיאטה המוזיקלית שלכן עם טעמים ומרקמים חדשים. כל ריליס המוזכר לעיל עבר סינון קפדני של הטעם שלי (יש לכן על מי לסמוך!) ונמצא ראוי לפרגון ולהילול. המלצות ישר מהלב שלי לאוזניים שלכן, בלי אלגוריתמים ותקציבי יח״צ באמצע. תרגישו חופשיות לבדוק ריליסים מז׳אנרים שאתן אוהבות, אבל עוד יותר מזה מומלץ דווקא לדגום ריליסים מסגנונות שאתן לא מאזינות להן בדרך כלל. אשמח מאוד לשמוע איך היה לכן, נגיד בהודעה בפייסבוק או דרך טוויטר.

אנא קבלו את התנצלותי הכנה על כך שנעלמתי לשבועיים בלי התראה מראש. עניינים בלתי צפויים של חיים ומוות. גם בשבוע הבא לא אספיק לכתוב לכן, אני הולך לתפוס פסטיבל מסוים שבתקווה כבר נמצא על לוח השנה של אלו מכן שמתחברות לצדדים האלקטרוניים של המדור. אבל השבוע בהחלט הסתדר וטוב שכך. אני כל-כך שמח שהשולחן שלי וירטואלי, אני לא מסוגל לדמיין אף שולחן אמיתי שהיה מסוגל להכיל את כמויות המוזיקה החדשה והנהדרת שנערמות כאן לאחרונה.

במרכז המדור, אם כן, עשרת הריליסים שהכי עשו לי את זה בשבועות האחרונים. המלצות לוהטות יוצאות בנוסף גם ל: אלבום הקאברים והרמיקסים האקסטרה אינטיליגנטי של Danny Elfman (עם רשימת האורחים בלתי אפשרית כמעט שכוללת את איגי פופ, טרנט רזנור, Little Snake, Squarepusher, Xiu Xiu ועוד ועוד ועוד), אוסף סופר־חגיגי לציון 30 ומשהו שנות פעילות להרכב הרייב החלוצי Orbital, הפופ התימני/ג׳מייקני המעלף של S H I R A N, האמריקנה הגותית־לייט של Murder By Death, או זאת של Amanda Shires המהממת, הפוסט־האדרקור הרגשני וסוחף של Dance Gavin Dance, הצ׳יל־וייב המרפא של Healing Potpourri, אליפות העולם בהיפ־הופ שמאזן במדויק חתרנות ופופוליזם בניצוחם של Danger Mouse & Black Thought, ה־EDM/Dubstep הארטיסטי של Hudson Mohawke (פופ ארט מוזיקלי במטיבו!), ולהוצאה המחודשת – 22 שנה לאחר ההדפסה המקורית – לאלבום הנויז המטלטל של Coil, שעוד נפגוש שוב תכף במרכז המהדורה.

Caterina Barbieri – Spirit Exit

אלקטרוניקה/ניאו־קלאסי

רק הספקתי להתאהב לחלוטין באלבום החדש של המלחינה האיטלקייה המחוננת ואשפית הסינתזה המודולרית קטרינה ברביירי, והנה צץ לו על המסך שלי הציוץ הזה של מורנו ורבנו נדב רביד. אז מה אתה אומר נדב? נדמה לי שרק האלבום הזה לבדו – די בו בכדי להצדיק את ערימות הציוד הבלתי נגמרות, שבלעדיהן היופי הספציפי הזה פשוט בלתי אפשרי.

Cor.ece – Dance To Keep From Crying EP

אר אנד בי/האוס

ריליס מלא ראשון לווקאליסט המבטיח הזה מהחוף המערבי. הריליס הוא כולו, כפי שהכותרת מבטיחה, אספקה של דה בסט וייבז לזמנים מאתגרים אלה. אם הבנתי נכון, האמן שחתום על התקליט הזה התמקד במה שהוא עושה הכי טוב – כתיבה מרימה ושירה סליזית עם איזשהו עומק רגשי לא מובן אליו – והשאיר את מלאכת ההפקה המוזיקלית עצמה ל־JKriv, שמסתבר שהוא לא רק לייבל בוס מהטובים שפועלים כיום (Razor-N-Tape) אלא גם שועל אולפנים לא קטן. אש!

Felipe Gordon – Natural Born Climber EP

האוס

עוד יבוא יום שבו מאסטר פיליפה גורדון יוציא תקליט ואני לא ארגיש צורך עז להמליץ עליו לכל מי שרק מוכנה להקשיב, אבל היום הוא לא היום הזה! ארבעה קטעים של האוס צעיר עם שורשים עמוקים, מהסוג שידאג לפנות מהרחבה את כל מי שלא צריכה להיות שם – ולזמן ישר למרכז את אלו שממש כן. בליס.

Kaidi Tatham – Don't Rush The Process

ביטים/ג׳אז

האגדה הבריטית האחראית בין השאר להולדת אחד הז׳אנרים הכי מדהימים בהיסטוריה של המוזיקה האלקטרונית, כמו גם לאחד האלבומים הטובים ביותר של שנה שעברה, כבר כאן בחזרה איתנו עם אלבום חדש באורך מלא. הפרודוקטיביות המרשימה של האיש מוסיפה הרבה אמינות למסר שהוא משדר כאן בצורה ברורה וללא שמץ של אירוניה: צ׳יל אאוט. קחו את זה לאט. דברים גדולים קורים כשנותנים להם להתרחש בנינוחות.

Jogada – Cavalo

טרייבל

ההמלצה הזאת מוקדשת בהערכה רבה לבחור הברזילאי המתוק שבא לשאול אם יש לנו איזה ריזלה ספייר בחצר של מסיבת הקוקטייל דה אמורה, ועל הדרך סיפר עם כוכבים בעיניים שהתקליטנית Richii ניגנה קודם קטע מריליס הבכורה של ההרכב החדש שלו. וואלה, טעם טוב יש לה זאת. מקווה לשמוע עוד מוזיקה מהחברה האלה בהמשך כי הם בהחלט עלו על משהו. ז׳וואו – זה בשבילך.

Leonce – Splinter / Corkscrew

טכנו (אבל מיוחד!)

מריליס לריליס מתגבר הרושם שיש לנו פה עסק עם סאונד חדש בעל עתיד מבטיח ביותר. יש הרבה מאוד לספר על החיבורים שעושים אמנים מאטלנטה בין האוס וטכנו להיפ-הופ ומוזיקה אורבנית בכלל, אבל אלו בעיקר סיפורים היסטוריים וכאן יש לנו תופעה שהסיפור שלה רק מתחיל להיכתב. שימו לב.

Panda Bear & Sonic Boom – Reset

פסיכדליה/פריק־פולק

מועמד מוביל במיוחד לתואר ה־Candy Flip המוזיקלי של השנה. נדהמתי לקרוא בתיאור הריליס אשר בבאנדקאמפ שסוניק בום התבייש להציע לפנדה בר למסד את היחסים המוזיקליים שלהם בריליס מלא במשותף (מה את מתביישת כפרה?! את פאקינג סוניק בום! להיכנס איתך לסטודיו זאת זכות עליונה נשמה), כמו גם שעשרה דולרים מכל מכירה של הויניל (שכבר סולד אאוט) יתרמו ל־MAPS, ארגון ללא מטרות רווח שעומל על פיתוח טיפולים פסיכדליים בדרך לבריאות נפשית קולקטיבית. שהחיינו.

פנדה בר וסוניק בום. בריאות נפשית לכולם!

The Soft Pink Truth – Was It Ever Real?

דיפ־האוס/נסיוני

דרו דניאל הוא חצי הצמד Matmos, שהזכרתי כאן לפני כמה חודשים עם אלבום מחווה אדיר למלחין האוונגרד המנוח בוגוסלאב שאפר. לבד הוא יוצר תחת השם The Soft Pink Truth. פרויקט הסולו הזה הניב שניים מהריליסים האהובים עלי לשנת 2020: הראשון היה אלבום אמביינט מכושף והשני היה אוסף גרסאות כיסוי ללהקות Crust Punk, ונראה שעכשיו הוא משנה פאזה והולך לכיוון של… דיפ האוס?! אכן כן. כמו שאומרים המציאות עולה על כל דמיון ומסתבר שאף מקדימה אותו, משום שבכלל לא הספקתי לחלום על דבר נפלא שכזה. כאן לפנינו תקליט הקדמה עם 4 קטעים מעוררי תיאבון (שימו לב לקאבר שהוא עושה פה ל־Coil!), האלבום המלא ייצא באוקטובר והפך כבר ברגע זה לריליס שאני אישית הכי מחכה לו מכאן ועד סוף השנה. חלומי.

Troels Hammer – An Introduction

ניאו־קלאסי/ניו־אייג׳

המלחין והפסנתרן הדני הוציא ממש עכשיו אלבום חדש בלייבל הבית שלו, Music For Dreams, שמזוהה בדרך כלל עם דאונטמפו ומה שאני אוהב לקרוא לו כאן צ׳יל דאנס. מנהל הלייבל המדובר, קנת׳ ברגר, זיהה איזשהו ניצוץ בלארי בעבודה של האמן הקלאסי/אקדמאי הזה לפני עשור, ומערכת היחסים ביניהם הניבה עד כה שישה אלבומים. האלבום החדש מנחם מאוד ויש בו כמה רגעים יפים במיוחד, אבל ההמלצה החמה באמת הולכת לקומפילציית ההיכרות הזאת שיוצאת קצת אחריו. פסקול נהדר לפסק זמן.

Zillas On Acid – The Corinthian

דארק־דיסקו/ניאו־טראנס

אז קודם כל – כן, כותרת הריליס הזה היא רפרנס לסדרת טלוויזיה שלדעתי ראוי מאוד לראות. מעבר לכך, הזילאס אחראים בינתיים לאחד הסטים הכי טובים ששמעתי כל הקיץ ולא רק בגלל שאחד מהם עשה את הדבר הנכון ולבש חולצה של הלייבל האהוב Malka Tuti להופעה בגינה של הברגהיין, אלא בעיקר בגלל שהמוזיקה שלהם היא תזכורת לכך שהולדת הטראנס נעשתה מתוך רוחה של מוזיקת האינדסטריאל. פסיכדלי, עמוק, לוקח את הזמן כדי להגיע לאנשהו על אמת. והרי לקחת את הזמן הייתה התמה המרכזית שלנו במהדורה זאת.

עד כאן להפעם. אל תשכחו להיפרד מאלו שאתן אוהבות בכל פעם כאילו זאת הפעם האחרונה. אין לדעת. נתראה בספטמבר.

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024