השירים החדשים שעשו את השבוע
עטיפת האלבום ״ניר טרטר״ מאת ניר טרטר. ציור: ענת עינהר

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

19 סינגלים חדשים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 02.08.2021

רבים־רבים שירים מעולים וטובים יצאו במהלך השבוע האחרון, כמות מפתיעה של איכות וגיוון, כמו מעין התפרצות בלתי מוסברת של כשרון בזמן כל־כך קצר. משירי קיץ קלילים ועד שירי אבל נוגים, מסרקזם ועד כנות. אלפרד כהן מרכז עבורכם/ן את מיטב המוזיקה החדשה שיוצאת בכל שבוע, וממליץ על שירים מכל קשת הז'אנרים.

והנה לפניכם השירים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לנו את זה:

מאיר הוברמן – תופס עננים

סינגל חמישי של מאיר הוברמן הממשיך את המסע הפנימי המופלא שלו סביב כישרון שככל הנראה היה חבוי בתוכו יותר משישים שנה. הכישרון הזה כבר החל להגיע אלינו בשנה האחרונה, והוא ממשיך, בדרך לאלבום שלם. "תופס עננים" הוא שיר המשלב פסנתר, סינתיסייזר וטקסט רגיש במיוחד.

LEOP – Wasting My Time 

עוד יוצר שמגיע לכאורה מעולמות לא קשורים ומצליח ליצור מוזיקה מרעננת, כיפית ומרגשת כאחד. זהו הסינגל החמישי של LEOP הלא הוא ליאור פיק, שביום־יום הוא בכלל עורך דין ורואה חשבון. השיר, מתוך אלבום שעתיד לצאת בקרוב, משלב ביטים אלקטרוניים משנות התשעים ברעננות עכשווית מדליקה ביותר.

שי סול – תכתבי אותי

שיר חדש ומרגש מאד של הזמרת שי סול שכתבה וגם הלחינה. לסול קול יפהפה ועמוק, היוצר שעטנז ייחודי ונעים של מזרח ומערב, והכל מוגש בליווי טקסט אישי ונוגע ללב.

https://www.youtube.com/watch?v=uVFRIiH9Bj4

Tito Woo – זה קורה כל יום

שיר שמתחיל במילים ״מוות, זה תמיד סיקרן אותי איך אני אמות״ לא יכול שלא להיות מעניין ומפתיע. והוא אכן כזה ואפילו יותר מזה. את המילים כתב ג׳ודי לוין בעקבות מותו של אחיו התאום, וזה הסינגל האחרון לקראת צאת האלבום. שירים מסוג יומני אבל עשויים להיות חושפניים מאוד, אולי אפילו מרתיעים, אבל זה לא המקרה בשיר הזה. השיר חשוף במידה הנכונה ויש בו כנות ואותנטיות שנוגעות ללב. שיר ממש מעולה.

Angata – Number One

Angeta הם עומר קינן (קלידים, סינתיסייזרים, חצוצרה, חלילים) ואיתי רזניק (תופים, סמפלר), שעושים אלקטרו־טכנו עם השפעות חזקות של מוזיקה מאפריקה. שיר הרמוני מאוד שלגמרי מתאים לרחבת הריקודים, אבל לא רק.

Ouzo Bazooka – Monsters

סינגל חדש וכל כך מעולה ללהקה שלא מצליחה לאכזב באף ריליס שלה, והם כבר לקראת אלבום חמישי. הסרף, הרוק והפסיכדליה מתאחדים להם יחדיו לכדי שיר מפלצתי במיוחד (תרתי משמע, כן?)

טל גרינברג – שוב הגיע קיץ

הפופ הישראלי חווה לאחרונה פריחה מעניינת במיוחד של שירים בעלי גוון הומריסטי. עם אירוניה, בלי אירוניה, עם מודעות בלי מודעות, ישנה תחושה ששם בשירים אפשר לצחוק. הסינגל השלישי של טל גרינברג, המלווה את עצמו עם הכלי המוזיקלי שאולי הכי מזוהה עם הומור – היוקלילי, מצליח ליצור שיר רענן וחינני שמעלה חיוך רחב. לפעמים בקיץ לא צריך יותר מזה.

קרן אטינגר – הבא בתור

סינגל בכורה! לזמרת קרן אטינגר, שאלבום הבכורה שלה צפוי לצאת בהמשך השנה. אינדי רוק רך שמבטא כמיהה לחברה, לחיבוק ולנחמה. שיר מצוין.

דור הררי – קלרה

סינגל שלישי וחדש לזמר והשחקן דוד הררי. השיר מספר סיפור מרגש על קלרה, דיירת רחוב קשישה, ועל היחסים המיוחדים שמתפתחים עם הזמן בינה לבין היוצר. שיר נהדר.

ניר טרטר – עצור

סולן להקת אינפקציה ניר טרטר, הוציא אלבום סולו חדש. עכשיו קחו את המשפט הזה ותפנימו היטב. מדובר באלבום משובח, ברמה גבוהה ביותר, אלבום כזה שהיה לי ממש קשה לבחור מתוכו שיר אחד. ובכל זאת "עצור" הוא שיר רוק גיטרות כל־כך טוב מתוך אלבום מגוון, כועס, מתפרץ, רך ואוהב.

מוטי רודן – אילה

שיר קטן-קטן של מוטי רודן על, ככל הנראה, מושא אהבה בשם אילה. זה שיר רומנטי ועדין במיוחד. ההגשה של רודן יחד עם ההפקה המינימליסטית מעניקים לשיר נופך של שיר ישראלי ישן. מילות השיר יפות ומעוררות מחשבה, מסתובבות בעולמות של פנטזיה וחלום. שיר יפה ממש.

דניאל רובין – אחרי שלושים

שיר יומן אבל נוסף הגיע אלינו השבוע, בלדת פסנתר מרגשת ומכמירת לב של דניאל רובין מתוך אלבומה השלישי האלבום שיעיר את אמא. האלבום מספר את סיפור ההתמודדות של דניאל עם מחלת הנפש של אמה, ואת נסיונותיה להעיר אותה ולהחזיר אותה לחיים, ואליה.

SHVR – מה אני עושה עם החיים שלי

״מה אני עושה עם החיים שלי״ הוא שיר טכנו מאת אדם קלודה ועידו שחם. סגנון שמצוי מעט מידי בסצנה המקומית וחבל, כי השיר מעולה ממש.

אסף אמדורסקי – רצינו פלא

מזמן לא התחברתי לשיר של אסף אמדורסקי כפי שהתחברתי לשיר החדש והמעולה שלו, בעל גווני הבוסה־נובה והפולק. למרות שאמדורסקי שר ״שגרה היא כלא״, יש משהו מאד אופטימי בשיר הזה, ולטעמי יש בו פוטנציאל אדיר להפוך להמנון הרשמי של סוף הקיץ.

סימה נון – אנרגיה נכונה

סינגל חדש ומסקרן של סימה נון שיר היפ הופ עם גישה של Pאנק. על ההפקה אורי שוחט.

בסיסטיות וגלעד לוין – נתענג על השמש

שיר קיץ מתקתק במיוחד של בסיסטיות שהוציאו מוקדם יותר השנה את אחד מהאלבומים שהכי נהניתי להאזין לו. הפעם דור קומט, האיש מאחורי בסיסטיות, משתף פעולה עם גלעד לוין. השניים עיברתו את שירו של בריאן מדווד "Pleasure from the Sunshine" ויצא להם קיטשי במובן החיובי של המילה.

Cativo – Merciful hands

שיר דרים‏־פופי, איטי, בסטייל של שנות החמישים האמריקאיות של Cativo שכאילו נלקח מפסקול סרט של דיוויד לינץ׳. מעולה כל־כך.

Cohen – עונת מעבר

שיר חדש של Cohen, הלא הוא מיכאל כהן, מתוך אלבום חדש ומבריק. שיר היפ הופ עם נגיעות רלוונטיות ומודרניות של ג׳אז רב־רושם.

חנה + חסיבה – מרף עוף

אלבום חדש לצמד חנה + חסיבה שהם בנימין אורן וגבי כריעכלי, עם ווייב שמזכיר מאד את הפה והטלפיים, ועם מילים והפקה מצוינות.

מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]
מוזמנות/ים להאזין למוזיקה בהגשת אלפרד כהן בתוכנית "בקצה היום", מדי יום ראשון בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024