מה לראות, מתי ואיפה: המדריך לאינדינגב 2022

חדשות

מה לראות, מתי ואיפה: המדריך לאינדינגב 2022

יש הרבה מה להאזין, לראות ולגלות בשלושה ימים במדבר

ירדן אבני 17.10.2022

בכל שנה פסטיבל האינדינגב נוטה להיות עמוס בכל טוב, אבל הפעם הם לגמרי הגזימו. 15 שנה לאחר הקמתו, נראה שכמות הכישרון שמגיעה לפסטיבל עלתה לשיא חדש. מבט על הליינאפ מעיד שזה האיזון של הפסטיבל בין שמות ענקיים לבין מוזיקאי שוליים מבטיחים שמייחד את הסופ"ש הזה כאירוע המוזיקלי החשוב ביותר של השנה. הכנתי מדריך קצר שיעזור לכם לנווט בין כל הטוב הזה, בין אם אתם מגיעים לראשונה לאינדינגב או סתם רוצים סדר בכל מה שעתיד לקרות:

יום חמישי

הגעתם ביום חמישי מוקדם? אתם הכי מגניבים! תפסו מקום, תקימו את האוהל בנחת ותתחילו את הפסטיבל בבמת הראקט. מדובר בבמה הקטנה ביותר של הפסטיבל, שמציגה הרכבי שוליים לאורך היום והרכבי פאנק כבדים לאורך הלילה. אם אתם באים לאינדינגב בשביל לגלות מוזיקה חדשה, תסמנו את הבמה הזאת כמשבצת שתחזרו אליה הרבה במהלך הסופ"ש. 

מסורתית, מופעי הבמה הקטנה הם אלו שפותחים את הפסטיבל, וזאת הזדמנות בשבילכם לשבת ולהירגע מולם רגע לפני שכל הבלאגן מתחיל, כשהשמש שוקעת מולכם בתוך נוף מדברי מהפנט. מבין אלו, כדאי לא לפספס את ספיר וולך שעולה בשעה 18:00. הלב הענק במרכז השירים של היוצרת הוא בדיוק מה שדרוש כדי לפתוח את הערב בטוב. אחרי שתעלו הילוך עם רייש, להקת רוק אלקטרוני שהוציאה לאחרונה אלבום מורכב ומסקרן, תעברו לבמת הפיל. מדובר בבמה הבינונית של הפסטיבל, עם כמה כשרונות מוכרים יותר שרק מחכים לפרוץ ולהפוך את ההופעות שלהם לחוויה בלתי נשכחת. 

החל מתשע, יעלו על הפיל כמה מהכשרונות המבטיחים של הדור הבא של ההיפ הופ והפופ האלטרנטיבי בישראל. ג'יי למוטה וג'ני פנקין, שאחראיות על שניים מאלבומי הפופ היצירתיים של השנה האחרונה, יופיעו אחת אחרי השנייה, ונשאר רק לקוות שינצלו זאת כדי לחלוק את הבמה ולבצע את "האידיאל" הנפלא. אם לא דחוף לכם לראות את האפגן וויגז שורפים את במת הקוף המרכזית, תישארו גם להופעת הקאלט האדירה של שי טרא ליטמן, שהוציא אלבום בכורה מלא בראפ אימואי שאין כמותו בארץ. 

בחצות, המשיכו לבמת הסאונדסיסטם. אחת משתי הבמות האלקטרוניות בפסטיבל מציגה גם כמה שמות חמים מהשוליים של עולם ההיפ הופ, הדאב והרגאיי הישראליים. סגול 59 האגדי יעלה ביחד עם בנו וראפר־מפיק מוכשר לא פחות, שירוטו, לשעתיים של ביטים וחרוזים אל תוך הלילה. אם אתם אוהבים את ההיפ הופ שלכם אינטילגנטי, זה המקום להיות בו. 

הצעות אלטרנטיביות: במקום רייש, אתם יכולים להקדים הגעה לבמת הפיל ולראות את סטלה גוט, שהאלבום שהוציאה ב־2020 הוא סוד כמוס של מוזיקת אינדי פופ יפה שלא מספיק אנשים מכירים. אם פחות בא לכם על ההמלצות של הפיל, בבמת הקוף הגדולה אביתר בנאי יעלה ברבע לעשר עם מופע להקה מצוין שכבר העיף במות שונות כמו התדר והאמפי בקיסריה. אחרי שהאפגן וויגז וגרג דולי יעלו את ההופעה הבינלאומית הכי טובה שלא התבטלה הקיץ (טפו טפו טפו), ההנאה מההופעות המחשמלות של טרי פויזן (איחוד מבורך!) ותמר אפק היא מובטחת. 

אם בא לכם לבלות עוד זמן בסאונדסיסטם, ב־23:00 יעלה ארגוב, אחד מהמפיקים המבטיחים והמסקרנים של התקופה האחרונה, ויארח את הראפרים התמיד מעולים הפנר וסלימפים. אם השמות על במת הראקט היו יותר מדי מיינסטרים בשבילכם, יואב בן משה שיופיע במתחם אדמה ב־20:30 הוציא אלבום בכורה מוזר ומעניין שרק מחכה שיגלו אותו. 

יום שישי

מדובר ביום עמוס ומוצף בהופעות, אז חשוב לנוח היטב לפני שמתחילים להתרוצץ. כבר למשכימי קום יש דילמה קשה במיוחד: לבחור בין ההופעה של עלמה גוב בבמת הפיל, שהביצועים החיים ל־EP הבכורה שלה השאירו טעם טוב לעוד, לבין ההופעה של יעל קופלנד (סולנית בוריטו), שצמד ה־EPים שהוציאה השנה הם מהריליסים הייחודיים ביותר שיצאו מסצינת האינדי המקומית. אחרי שתתחממו באחת מהן, תמשיכו לדניאל סאן קריאף שתבצע שירים מתוך האלבום האדיר והכיפי שלה ותזרים לכם אנרגיות טובות על הבוקר. תמשיכו על טהרת הכשרונות הנשיים אל תוך הבוהריים, עם הופעות של עדי קשת כהן בבמת הראקט ודניאל רובין בבמת הפיל, כל אחת תנגן את המוזיקה הפסנתרית המהממת שלה על הבמה.

תקחו אוכל מהדוכנים ותנוחו מול אחד מהפאנלים המרתקים שמתנהלים במתחם אדמה, וכך תגיעו טעונים באנרגיות להופעה של שלומי שבן על במת הקוף. מבין כל הופעות המיינסטרים שמגיעות לבמת הקוף בפסטיבל, החיבור של האינטילגנטיות שנוטפת מכל רגע בביצועים של שבן לקהל המגוון מבטיחה את אחת החוויות המעניינות שהסופ"ש הזה יכול להבטיח. מיד אחריו יעלה חנון מוזיקלי נוסף, כהן, שיספק הופעה מלאה בביטים חכמים ושירים כיפיים מתוך האלבום האחרון והמצוין שלו.  

תספיקו לסוף המסיבה של נדב רביד (מנהל גלגל"צ הנוכחי ומייסד רדיו הקצה ביחד עם קוואמי!) בבמת האינדיטרוניקס, ומכאן המשך הערב שלכם תלוי בכמה דחוף לכם להיות קרובים להופעה של נגה ארז ב־22:00, שהפסטיבל ניקה מכמה שפחות התנגשויות עם הופעות אחרות. תישארו על במת הקוף עם הופעות של באטרינג טריו (מארחים את קותימאן!), יהוא ירון (עם האלבום הכי יפה שיצא בעברית השנה) וטדי נגוסה, או תעברו לבמת הפיל עם כוכבים אלטרנטיביים כמו ישי קיצ'לס, ספי ציזלינג וג'נגו. אפטר פארטי אחרי ההופעה של נגה? טאפאש מחכה לכם בבמת הפיל עם היפ הופ מצוין בערבית, ומיד לאחריו הילה רוח תעלה עם הופעת חצות מושלמת בבמת הקוף (הנה מה שחשבתי על הופעת ההשקה שלה). 

המלצות אלטרנטיביות: אם אתם מחפשים משהו מקפיץ יותר על הבוקר, הראפרית האדירה אורית טשומה תופיע בבמת הפיל ב־12:30. קותימאן וספי ציזלינג לא הספיקו לכם? קצת לפניהם יופיעו Shotnez, הסופרגרופ המעניין שמורכב בין היתר מאיתמר ציגלר ותמיר מוסקט ויסגור לכם את פינת הגרוב לאותו יום. אם המופעים המרכזיים של הערב פחות מעניינים אתכם, ההופעות הפסיכדליות המצוינות של להקת שן והראפרית AGAT יספקו אחלה אלטרנטיבה. 

יום שבת

בבוהרי יום שבת העצלניים, אני תמיד אוהב להיתפס על במה אחת ולהעביר בה את היום. במת הפיל של יום שבת היא עמוסה במיוחד עם ליינאפ שלבדו היה יכול להרגיש כמו מיני פסטיבל שווה בלבונטין או בבארבי: מתחילים עם טרייס קוטיק בבוקר, ממשיכים עם ההופעות של עמרי קרן והזאבות, שניים מהשמות החמים ביותר ברוק הישראלי העכשווי, כשבאמצע צליל דנין תגיע להרים עם תזמורת הצ'יל פיל המעולה (ותארח את אפרת גוש!). אני מפציר בכם לא לפספס את השיא שיגיע בדמות ההופעה של אולי דנון, שהוציא את אחד מאלבומי הרוק הטובים של השנה

אם בכל זאת בא לכם על שיטוטים, אתם יכולים לפתוח את הבוקר עם האנג'לסי, שבשקט בשקט מופיעים על במת הקוף לראשונה מזה זמן רב. יובל מנדלסון והמסע לפולין תמיד יודעים לעשות רעש וצלצולים שאתם חייבים לעצמכם אם עדיין לא חוויתם, ועדן דרסו אמנם מגיעה לפני ההופעות הענקיות של לוסיל קרו וקרולינה שיסגרו את הפסטיבל, אבל יש סיכוי לא רע שהיא תהיה חתומה על הרגעים הזכורים ביותר מהיום הזה. 

המלצה אלטרנטיבית: אני אולי קצת משוחד כי הוא משדר וכותב כאן בקצה, אבל הייתי מקדיש את כל הבוקר שלי לסט של תומר קריב בבמת הראקט. כל דבר שקריב עושה מלא בידע ואהבה למוזיקה, והסטים שלו לא אמורים להיות יוצאי דופן בפן הזה. האזינו לסט האחרון ששידר ברצועת קלאב לימבו השבועית של הקצה:

16.10.2022

פסטיבל האינדינגב יתרחש בימים חמישי עד שבת, ה־20-22/10, במצפה גבולות. ניתן לרכוש כרטיסים אחרונים כאן.

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024