הקצה של Men of North Country
Men of North Country, צילום: מיטל הלל

מאמרים

הקצה של Men of North Country

על הקאמבק האדיר של להקה שלא מאכזבת והקלאסיקה ששוברת את כל המוסכמות: העורכים האורחים משתפים

צוות "הקצה שלי" 22.05.2023

מה יהיה בסופנו, שואל שיר ישן המעורר ערגה לימי עבר שמתנגן לנו בראש הרבה לאחרונה, בין ידיעה חדשותית קיצונית אחת לאחותה. ימים בהם המציאות מטלטלת אותנו בין רגשות קיצוניים במהירות מעוררת חלחלה, שולחים אותנו לחלום על שדות זרים ולהתנחם בנוסטלגיה רכה ובמוזיקה שממלאת את הלב – אבל לאו דווקא מפעם. לפעמים המוזיקה הכי נוסטלגית היא דווקא ממש חדשה, כזו שמצליחה להחזיר אותנו לחלומות מפעם עם צלילים חדשים שמאירים אותה באור חדש נפלא. בתזמון המדוייק הזה, אין צלילים שממלאים אותנו בחום ובתקווה כמו צליליו של האלבום החדש של Men of North Country, שמזכירים לנו שגעגוע לפעם ותקווה נוטים להתקיים בעת ובעונה אחת.

3, האלבום השלישי של Men of North Country, יצא לפני כשבועיים אחרי שבע שנים של ציפייה מאז קודמו, This City, אלבום שליווה אותנו כבר כברת דרך ולקח גם אותם לפסגות חדשות כשהופיעו ברחבי העולם עמו, בין השאר לצד Madness ובאולפני רדיו BBC6. אחת הסיבות לכך היא המתנה ממושכת להוצאת האלבום על גבי ויניל, כתקליט, דבר שהיה מהותי ללהקה שהפורמט מהותי לה ומהווה חלק בלתי נפרד מהאופן בו דמיינו את האלבום כשהקליטו אותו. שני אלבומיהם הראשונים יצאו בלייבל הלונדוני הנחשב של אושיית הרדיו ג'יילס פיטרסון, Acid Jazz; באלבום החדש, הלהקה, בה חבר גם שדרן רדיו יקר משלנו – ישיב כהן, מגיש התוכניות "Tel Aviv Soul Club" ו"זה מכבר" כמו גם מוביל החוג לתולדות המוזיקה וסולן ההרכב, חונכת את הצטרפותה לתת־לייבל חדש מאותו בית בשם Well Suspect Records.

זהו האלבום השלישי של החבורה המופלאה של אנשי הצפון, שאמנם מרוכזים היום במרכז, אך שורשיהם ועברם נטועים הן בצפון הארץ והן בז'אנר Northern Soul, רוק קליל ומעורבב עם המון קצב, נשמה וכלי נשיפה שממלאים בריאות אוויר לנשימה. אחת הלהקות הכי מיוחדות שקמו באזורנו בעשור החולף, שבעת חברי Men of North Country מערבים ביצירתם המשותפת תקופות ונופים שונים שנאספו בטעמיהם האקלקטיים, במיוחד ב־3 החדש, בו הם נשענים קצת פחות על הקרקע שהכרנו של אר־אנ־בי קצבי עם שורשים בשנות ה־60 והולכים לכיוונים המאזכרים אינדי, פוסט־פאנק ואלמנטים אלטרנטיביים מגוונים. כל זאת, מבלי להתפשר על צליל מרענן וחדש, והכל מתגבש לכדי חווייה סוחפת ועשירה של עשרה שירים שכל אחד מהם תופס את תורו כאהוב עלינו נכון לאותה שעה, קלאסיקה מיידית וטרייה לאוזנינו שתופסת מקום חם בלב כבר מההאזנה הראשונה.

מחר, יום שלישי ה־23.5.23, Men of North Country יסכמו את הציפייה הממושכת לאלבומם החדש בערב פסגה במועדון המרץ 2 בתל־אביב, הופעת השקה מיוחדת בה גם יארחו לצידם את רם אוריון. עוד קודם, נמלטנו יחד עמם אל אופוריה מארצות הצפון, סט בן שעה שערכו חברי הלהקה עבורנו במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי". התרפקנו על כל בחירה וכל מעבר, עם טום פטי, Future Islands, אנדי לואיס, Big Star ועוד, יחד עם כמה שירים משובחים מאלבומם החדש:

10.5.2023

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם שניים מחברי הלהקה, עונגי ציזלינג (סקסופון) ודורון פרחי (גיטרה), על מוזיקה מהצד השני של המשוואה, כמאזינים, כדי להכיר אותם עוד קצת דרך הגיבורים המוזיקליים והאלבומים שמתנגנים בפלייליסטים השונים והעשירים שלהם.

מה האלבום האחרון שהפתיע אתכם?

דורון: "The New Abnormal, האלבום האחרון של The Strokes, קאמבק אדיר ללהקה האהובה. אלבום שהוא גם אופורי וגם מופנם, ולכל אורכו מהודק להפליא עם ההפקה של ריק רובין. הלהקה הזאת ממשיכה לפעול וליצור מוזיקה אדירה גם עשרים שנה אחרי אלבום הבכורה שלה".

"אלבום שהוא גם אופורי וגם מופנם, ומהודק לכל אורכו". מתוך The New Abnormal

מוזיקה שאהבתם בעבר וחזרתם לשמוע בתקופה האחרונה?

עונגי: "לאחרונה חזרתי לשמוע Hard Bop. זו מוזיקה שגדלתי עליה כשהתחלתי לנגן על סקסופון וקצת זנחתי לאורך השנים, גם בהקשבה וגם בנגינה. כיום זו המוזיקה שאשתי הכי אוהבת לשים ברקע כשהיא עובדת, וככה יוצא שאנחנו יושבים שעות ומזמזמים סולואים ומנגינות ג׳אז".

דורון: "Badfinger, להקת פאוור־פופ אדירה שכונתה 'הביטלס החדשים' בשנות ה־70. סיפור עצוב של להקה שנוצלה מעבר לגבולות ההגינות האנושית ועברה סדרה של טרגדיות, שלבסוף דחפו שניים מחברי הלהקה לקחת את חייהם".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלכם?

עונגי: "לפני כמה חודשים הייתי במסיבה שתיקלט בה Ludwig AF, יוצר אלקטרוני צעיר מגרמניה. הסט שלו העיף לי את המוח, ואז גם הלכתי להקשיב למוזיקה שלו ועוד יותר התאהבתי".

מתי בפעם האחרונה התרגשתם משיר ששמעתם באקראי?

דורון: "'Sowing The Seeds of Love' של Tears for Fears, החזיר אותי לימי התיכון בחולון, כשהייתי שומע אותו באוזניות בדרך הביתה. הפקה מוזיקלית לא הגיונית ומבנה שיר ששובר את כל המוסכמות, אבל עובד בצורה מופלאה. מישהו סיפר לי פעם שלומדים על השיר הזה בבתי ספר להפקה ולמוזיקה. מאסטר־פיס".

מאסטר־פיס. Tears for Fears עם "Sowing the Seeds of Love"

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלתם לאחרונה?

דורון: "'Cut' של Wokring Men's Club, מהלייבל הבריטי המעולה Heavenly. היישר מווסט־יורקשייר, להקה שלוקחת את האלקטרוניקה הבוטה של ​​סצנת הפוסט־פאנק ומחממת אותו עם טכנו ואלקטרו".

הסוד המוזיקלי האישי שלכם?

עונגי: "הפודקאסט 'Broken Record' של ריק רובין, שדורון כבר הזכיר קודם. זה פשוט מאגר עצום של ראיונות מעוררי השראה על יצירה מוזיקלית, ובכלל על אמנות, תרבות והחיים עצמם. צלילה מומלצת".

דורון: "מאז ומתמיד רוברט סמית' (The Cure) מלווה אותי בכל הדרך המוזיקלית שלי. הקיור נמצאים איפשהו ברוב השירים שלנו".

את מי הכי הייתם רוצים לראות בהופעה?

דורון: "אלכס צ'ילטון עם Big Star, גיבור גיטרה שלא הספקתי לראות, השראה גדולה".

עונגי: "ללא ספק אוטיס רדינג. ככה אני מדמיין חוויה רוחנית ברמות הכי גבוהות".

מחר, יום שלישי ה־23.5.23, Men of North Country יגיעו למועדון המרץ 2 בתל־אביב להופעת השקה חגיגית ונדירה בה גם יארחו את רם אוריון והשמחה גדולה ומשולשת. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתם של Men of North Country בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024