הקצה של Binder Dundat
Binder Dundat, צילום: דניאל צ'קלוב

מאמרים

הקצה של Binder Dundat

על הגיטריסט שהוא חולם לראות בהופעה אינטימית ועל מוזיקאי מחשמל: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 01.01.2023

2022? היינו שם, עשינו את זה. אמרנו כבר תודה על הדגים ועל כל המוזיקה האדירה שתמשיך איתנו הלאה, אנחנו לגמרי מוכנות לתת בראש ל-2023. הפסקול המושלם לגישת ה"Bring it On" הזו יהיה Inner Glow, אי.פי. חדש ומלא באנרגיות גבוהות של הפרוייקט Binder Dundat, בדיוק מנת הגיטרות והתופים שצריך כדי להכניס לנו קצת חשמל לעקבים.

זהו האלבום הראשון של פרוייקט היחיד של המוזיקאי והיוצר מאור עוז Binder Dundat, אשר ראה אור בסוף אוגוסט החולף, אחרי מסע עמוס באתגרים. האי.פי. כמעט ונגנז לאחר גילוי של גידול במוחו של עוז, שגרם לכל עתידו לשהות תחת סימן שאלה גדול. עוז מודה שאפילו לא חשב שיראה את יום הולדתו ה־30, אך יומיים לפני כן הוא נותח, יצא מזה בשלום והחל את דרכו הארוכה להחלמה. היה לו ברור שלהוציא את המוזיקה שלו הוא חלק בלתי נפרד מהמסע הגורלי הזה, לדבריו: "למדתי ששום דבר לא מובן מאליו ושיש לי זמן מוגבל לספר את הסיפור שלי, דרך שירים".

הנחישות מעוררת ההשראה של עוז מורגשת היטב באי.פי. החדש Inner Glow, ובניגוד לתחושות הקשות כל כך שהוא מתאר סביב החוויה, מצאנו בשירים דווקא אופטימיות יפה וכוחות מדבקים. חלק משירי האלבום, המוקדמים מביניהם, הופקו על ידי גיטריסט שייגעצ שיקו פלדמן, שעוז עבד עמו גם על הסינגלים הקודמים שהוציא. השירים החדשים יותר הופקו בסיועו של המפיק עמית בכר, שגם מתופף בפרוייקט.

לכבוד הופעת ההשקה של Inner Glow, שתתרחש מחר בערב (2.1.2023) בלבונטין 7, שמחנו להזמין את מאור עוז להתארח בתוכנית השבועית הקצה שלי ולבחור לנו קצת מהמוזיקה האהובה עליו. קיבלנו סט של רוק משובח, עם ג'ק ווייט, Audioslave, Red Hot Chili Peppers וגם ג'ימבו ג'יי לצד כמה מהשירים החדשים של Binder Dundat:

28.12.2022
הקצה שלי מסכמת את 2022: ההמלצות שתפסו, התשובות ששעשעו והסיפורים שלא נשכח

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם מאור עוז על מוזיקה והמשמעות שלה עבורו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, כדי ללמוד עוד על הגיבורים המוזיקליים שמעוררים בו השראה.

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"Reignwolf, הלהקה של ג׳ורדן קוק שהכרתי בפסטיבל Osheaga שבקנדה. הוא הופיע באחת הבמות הקטנות ופשוט משך את כולם מהבמה המרכזית אליו. בן־אדם מחשמל".

מחשמל. Reignwolf באולפני KEXP

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"הייתי מת לראות הופעת סולו אינטימית של ג'ון פרושיאנטה".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"System of a down. זנחתי אותם לפני שנים, וחזרתי אליהם לאחרונה אחרי שראיתי שהם חזרו להופיע. יש להם שירים מדהימים עם מלודיות גאוניות ואני שמח שחזרתי אליהם".

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"עובדי נמל של ג'ימבו ג'יי".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת באקראי?

"'Good News' של My Kid Brother, שיר שצץ לי בספוטיפיי. התחברתי אליו מהשניה הראשונה, הגיטרות פשוט ממכרות ואני מאוד מתחבר למילים בפזמון: 'All my friends are cool and I'm such a fuckin' loser'".

יש להם חדשות טובות. My Kid Brother

ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"'Tear in My Heart' של Twenty One Pilots, הכרתי שירים ספורים של ההרכב, אבל מישהו הפנה אותי לשיר הזה ופשוט התאהבתי בהם לגמרי".

משהו להוסיף?

"במרץ השנה גילו אצלי גידול מוחי, ועברתי תהליך נפשי מאוד מפרך עד ליום הניתוח. נותחתי בסוף אפריל, יומיים לפני יום ההולדת ה־30 שלי, בהרגשה שלא יקרה. כמובן, אני פה, עברתי את הניתוח בהצלחה, עם החלמה לא פשוטה. כל התקופה הזו גם דחתה את שחרור האי.פי. הראשון שלי, וברגע שהחלמתי, התחלתי לקדם את שחרורו במהרה. למדתי ששום דבר לא מובן מאליו, שמסתבר שאני לא בלתי־מנוצח ושיש לי זמן מוגבל לספר את הסיפור שלי דרך שירים. השנה הכרתי את עצמי מחדש".

מחר, יום ראשון ה־15.1.2023, מאור עוז יחגוג את צאת האי.פי. הראשון של הפרוייקט שלו Binder Dundat בהופעת השקה מחשמלת בלבונטין 7. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מתוך Inner Glow, האי.פי. החדש של Binder Dundat
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת Binder Dundat בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024