הקצה של נלי פולי
נלי פולי, צילום: שחר דקל

מאמרים

הקצה של נלי פולי

על היוצרת שמזכירה לו את סטיבי וונדר והנסיעה בה הכיר את האחים רמירז: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 28.07.2022

עם הקיץ שקודח בחוץ, בין אבטיח לשלגון נוטף ובריזה בשיערות, אנחנו זקוקים למנת אינדי־רוק מרעננת ומלאה בגיטרות כיפיות ומחשמלות. לשמחתנו, נלי פולי הוציא לאחרונה את אלבומו החדש נשיקת לבה, שמלא בדיוק בזה ומטעין אותנו באנרגיות מעולות מאז צאתו.

זהו אלבום הבכורה של נלי פולי, שם הבמה של המוזיקאי והיוצר נדב פת, בדרכו העצמאית כאמן סולו, שיצא ב־24.6 לאחר שנים של ליווי ונגינה בהרכבים על גיטרת בס. היוצר שאל עצמו, האם יש עוד מי שמחפש או מחפשת לשמוע "רוק גיטרות" בימינו, וכך נולד האלבום החדש, שמתרפק על צלילי גיטרות משנות השמונים והתשעים וגם צלילים יותר עדכניים, ותחת שמשייה אחת מגבש המון זכרונות מבלי להתפשר על תוצאה מרעננת, מקפיצה שנשמעת בדיוק נכון.

עשרת השירים החדשים באלבום נכתבו על ידי נלי פולי, לדבריו, מתוך רצון "להגיד מה קורה לי ומי אני, לסדוק את חומת הבדידות וליצור קשר אמיתי". להפקתו המוזיקלית אחראי גיל סמטנה, בסיסט בעצמו ואחד המפיקים הכי חשובים ברוק הישראלי לדורותיו, שחתום על כמה וכמה מהאלבומים הגדולים בפנתאון המקומי, מאהוד בנאי והפליטים ושלושת אלבומיהם של פורטיסחרוף, דרך שלומי שבן, אביתר ומאיר בנאי, ורד קלפטר ואפור גשום, וכעת גם נשיקת לבה מצטרף לרשימה האדירה. יחד איתו הפיק וניגן באלבום יובל שפריר, מוזיקאי ענק ותיק שעבר כברת דרך מרשימה גם הוא עם כנסיית השכל, פורטיסחרוף והזבובים.

ביום שבת ה־30.7, נלי פולי יגיע עם להקתו למועדון האוזן בתל־אביב לחגוג את צאת האלבום החדש בהופעת השקה חגיגית. כדי לשמור על האנרגיות הקייציות הסוחפות, הזמנו את המוזיקאי להתארח על כסא העורך המוזיקלי במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי", ולבחור לכן שעה מהמוזיקה האהובה עליו, מגוונת בסגנונות ובתקופות שתמיד משמח אותנו לחזור אליהן, עם Pixies, Sublime, ענבל פרלמוטר, Violent Femmes ועוד לצד כמה משירי האלבום החדש שלו:

27.7.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם העורך האורח של השבוע כדי להכיר אותו גם מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על הגיבורים המוזיקליים הרבים והמגוונים שמעוררים בו השראה.

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"רומה של עמיר לב. החספוס המקומי של לב יחד עם הצלילים האפריקאים והמדבריים המופלאים של המפיק המוזיקלי רונן סאבו".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"מבין החיים, הייתי רוצה להיות בהופעה של Tedeschi Trucks Band, הרכב של 12 מוזיקאי־על שמנגנים אמריקנה ובלוז יפים נורא, בהובלת הגיטריסט הכי מרגש על הפלנטה, דרק טראקס, ואשתו סוזן טדשי. מבין המתים, פרינס זצוק"ל".

"12 מוזיקאי־על בהובלת הגיטריסט הכי מרגש על הפלנטה ואשתו". Tedeschi Trucks Band

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"הזמרת והיוצרת האמריקנית H.E.R, שהכרתי דרך הופעה שלה באולפני NPR מסדרת Tiny Desk. היא כותבת שירים מעולה, יש לה נגנים מדהימים והיא שרה מוזיקת נשמה עם יכולות קוליות ורגש שמזכירים לי את סטיבי וונדר שליט"א".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"יצא לי לחזור לאחרונה לשמוע Rage Against the Machine, וזה עדיין נשמע לי סוחף, אדיר, כבד ויצירתי ברמות־על. שמעתי קצת את The Battle of Los Angeles, אבל בעיקר את אלבום הבכורה המפורסם מ־1992, שנושא את שם הלהקה, עם התמונה של הנזיר הווייטנאמי שעולה באש. הבס והתופים הגאוניים, הגיטרה המשוגעת של טום מורלו, השירה של זאק דה לה־רושה, שהיא כמו טנק ששועט לכיוונך במאתיים קמ"ש, המיקס האלוהי של אנדי וואלאס והמאסטרינג המושלם של בוב לודוויג".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"יש זמרת בשם Tanerélle, שעושה מין R&B עתידני, ויש לה הופעה ביוטיוב שנקראת Mama Saturn’s Virtual Concert, וזו חצי שעה של מוזיקה מהפנטת, מחרמנת ומעולה. יש לה גם אינסטגרם, אחד היפים".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת באקראי?

"יום־יומיים אחרי שהסינגל הראשון שלי 'עוד שאיפה' יצא, קיבלתי סמס שהקליפ שלו מתנגן בטלוויזיה. הדלקתי את המכשיר, התרגשתי ונהניתי לצפות בקליפ שלי, ומיד אחרי זה התחיל עוד קליפ של שיר שנקרא 'שמיים', של הזמרת מיה יוהנה. אם לומר זאת בפשטות, זה אחד השירים היפים ששמעתי. בן גולן כתב את המילים והלחן, בן אבגיא הפיק ועיבד, והעובדה שהשיר הזה לא מושמע בכל תחנת רדיו אפשרית כמה פעמים ביום היא תעלומה מבחינתי".

"אם לומר בפשטות, זה אחד השירים היפים ששמעתי". 'שמיים' של מיה יוהנה, שיצא בינואר האחרון

ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"כשהיינו בדרך הביתה מהופעה שלנו בצפון, הבסיסט שלי אריאל הראש שם לנו באוטו את האחים רמירז. פצצה".

משהו שתרצה להוסיף?

"יהיה לי לכבוד ולעונג אם תאזינו לאלבום שלי נשיקת לבה, הנה לינק להאזנה בפלטפורמות השונות".

בעוד יומיים, במוצ"ש (30.7), נלי פולי יגיע לאוזן תל־אביב עם להקתו, למופע השקה חגיגי לכבוד צאת אלבום הבכורה שלו. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת נלי פולי בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024