"נקודת חן" היא תוכנית מוזיקה מקומית המשודרת אחת לשבועיים, בימי ראשון, בה מארחת חן ליטבק יוצרים מקומיים לריאיון באולפן ולהשמעת המוזיקה שלהם ושל אחרים.
והפעם אנחנו עם אולי דנון. היוצר המוכשר הוציא לאחרונה את אלבומו החדש, ארבע עונות השנה, והשיק אותו בהופעה באוזן. זהו אלבומו השני, אחרי שהוציא ב־2016 את שתיקת האדמה שהפיק שלום גד.
ספר לנו על התהליך שעברת בדרך לאלבום החדש
הסתובבתי הרבה זמן אחרי האלבום הראשון וחיפשתי מה הדבר הבא. לא הפסקתי לכתוב בשום שלב, עבדתי עם להקה ועם מפיקים והמטרה תמיד הייתה אלבום שני, אבל בשום שלב לא הרגשתי שהנסיבות והתנאים הבשילו לכדי משהו אחד. דווקא בקורונה, כשפתאום נוצר מין בור עצום בחיים אני עברתי איזשהו שטף כתיבה שמאוד הפתיע אותי, האמת, גם הרגשתי שחלק מהשירים באים ממקום אחר. שם האלבום הזה נולד. קשה לי לקרוא לו אלבום קורונה, גם בגלל שזה פשוט מגעיל, וגם בגלל שהקורונה נהייתה כבר משהו רגיל, זה כמו לשיר על כלום.
כמו שתוציא אלבום שפעת
אלבום אפצ׳י. אבל מצד שני בקורונה היה הכל. זה חשף כל־כך הרבה שאני רוצה להאמין שזה מעבר לזה.
יש בשיר הפותח של האלבום, "ארבע עונות השנה", רפרנס מוזיקלי מאוד ספציפי
את מן הסתם מדברת על מתי כספי, על ״לא ידעתי שתלכי ממני״. זה רפרנס שהרבה שמים לב אליו והוא מכוון. כבר כשעבדנו על השיר באולפן זה משהו שישר תפס אותנו כמין מוטיב שיכול לחזור. אני חושב שבכלל לאורך כל האלבום רציתי מאוד להדהד קלאסיקות ישראליות. רציתי שזה יישמע כמו מצד אחד אלבום ישראלי ומצד שני כמו הפקה ששואבת מדברים אחרים, אבל שיהיה איזשהו גרעין ישראלי ברור. בכלל אני מאוד אוהב מוזיקה ישראלית ואני מאוד אוהב קלאסיקות ישראליות.
האלבום הזה מרגיש הרבה יותר עשיר מוזיקלית ביחס למינמליזם של שתיקת האדמה
בשתיקת האדמה היה משהו ממש תיעודי. גם בשירים וגם בכתיבה יש ממש תיאורים ריאליסטיים כאלה של סיטואציות, וגם כל ההפקה היא קצת מין ללכוד את הרגע. הייתי ילד בן 16 ששר שירים על גיטרה אז האלבום היה מאוד כזה. אני אוהב את זה, אבל הרגשתי שמכל מיני בחינות אני רוצה להתקדם, להשתכלל, להביא לידי ביטוי עוד צדדים שמעניינים אותי וזה אחד מהם.
הפקה: תום גבעול