הקצה של OSOG
OSOG, צילום: אופיר אייב ועידן אפשטיין

מאמרים

הקצה של OSOG

על הפלייליסט המשותף שלהם לנסיעות ועל שיר שיגרום לכל אבא לדמוע: העורכים האורחים של השבוע משתפים

צוות "הקצה שלי" 07.04.2022

אחרי שנתיים של שקט מצידם וגעגועים מצידנו, כנופיית האמריקנה־פאנק האהובה עלינו, OSOG, מתכננת לחזור בענק עם הופעת קאמבק בלתי נשכחת. במשך שנתיים בהן עסקו בקטיף כותנה, כריית פחם והתרבות לא־פרופורציונלית (כך הם מספרים), הלהקה צברה חומרים חדשים ואנרגיות תוססות לחזור לבמה עם הפתעות ועם השירים האהובים, שצפויות להתפוצץ כמו פינייטה על קהל האוזן־בר ביום חמישי הקרוב, ה־14.4.

OSOG (או בשמם המלא, On Shoulders of Giants) פרצו לחיינו לפני כעשור וכבשו אותנו בסערה עם הניחוחות. בסיבוב הראשון, ההרכב היה טריו שהקימו עידן אפשטיין, אביטל תמיר וקייטי דניאלסון, ויחד הם הוציאו אלבום יחיד. כשדניאלסון עזבה את הארץ ובחלוף כמה שנים, OSOG הוקמו מחדש כהרכב רב המשתתפים המוכר לנו כיום, אליו צורפו כמה דמויות מפתח מסצינות הפאנק והמטאל המקומיות בהסבה מקצועית לכנופייה אקוסטית שעושה הרבה רעש בלי להערים מגברים.

דוד בנימיני, ארז שמידע ואסף פרלמוטר הצטרפו לספינה ב־2012, ובהמשך הצטרפו חברות וחברים נוספים: גיא פליישר ואלעד נדב על תופים וכלי הקשה; הכנר עומר אשנו, הידוע ביכולות האימפרוביזציה המרשימות שלו; ואופיר ונטורה, נגנית מפוחית מוכרת בעולמות הבלוז ברמה בינלאומית, שתרמה נגיעה חריפה ומדוייקת להרכב המעורב, כל אלה שמו על הלהקה רבת הרבדים את חותמת הז'אנר החדשנית "אמריקנה־פאנק". חבורת הענקים בהרכבה הנוכחי נמנית על 8 חברים וחברות, אשר חצו יחדיו תקופות חיים ויבשות בהופעות בכל העולם כהרכב ייחודי וחלוצי בתחומו.

עם 15 שנות פעילות פוריה, 5 אלבומים נהדרים ושנתיים ארוכות של שקט מאחוריהם, ועם 8 נגנים על הבמה וכמות אינסופית של מיתרים, OSOG יפציעו שוב על הבמות סוף סוף בעוד שבוע בדיוק, ביום חמישי ה־14.4 באוזןבר תל אביב. רגע לפני, התכבדנו לארח את הענקים בתוכנית השבועית "הקצה שלי" לשעה של מוזיקה לבחירתם, רצופה בבלוז מהנשמה, סיפורים מהגיהנום וכיף שלא ברא השטן:

6.4.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכים האורחים של השבוע לספר לנו על עצמם מהצד השני של המשוואה, כמאזינים, ולשמוע עוד על הגיבורים המוזיקליים שמככבים בפלייליסטים השונים שלהם.

מה האלבום האחרון שהפתיע אתכם?

דוד: "נקמת הטרקטור של נקמת הטרקטור. 'משחק של דמעות' תמיד היה חלק מפסקול חיי, אבל מעולם לא הקשבתי לאלבום או לשאר האלבומים. לא מזמן, בהיתקלות השנתית שלי עם 'משחק של דמעות', החלטתי להכנס ולהקשיב לכל האלבום. מאז אני מקשיב לו פעם ביום. עדיין מופתע מכל הרגשות המוכרים שהאלבום הזה מעלה בי, כאילו הקשבתי לו כל חיי. אלבום מדהים".

מוזיקה שאהבתם בעבר וחזרתם לשמוע בתקופה האחרונה?

אופיר: "תמיד הערכתי את צ'ארלי מאסלווייט, נגן מפוחית פשוט מבריק ומרגש. הוא מאוד השפיע עליי ועל איך שאני מנגנת היום. לאחרונה היה לי ממש כיף לחזור לאלבומים שהוא הוציא יחד עם בן הארפר, ולהתרגש ממנו מחדש".

פשוט מבריק ומרגש. צ'ארלי מאסלווייט ובן הארפר

את מי הכי הייתם רוצים לראות בהופעה?

שמידע: "Weezer. גיבורי הרוק שלי מהילדות הוציאו בשנה שעברה את אחד האלבומים הטובים שלהם, כנראה אי־פעם, ועוד אלבום נטול גיטרות על טהרת הבס, תופים, פסנתר וכינורות, באווירת מחווה לג'ורג' מרטין".

מתי בפעם האחרונה התרגשתם משיר ששמעתם ברדיו?

אביטל: "'Daughter' מתוך Strange Wierdos של לודון ויינרייט השלישי. השיר הזה תפס אותי בנסיעה באוטו, ונראה לי שאם יש לכם בת, אין סיכוי לא להישבר בבכי כבר בפזמון הראשון שלו. בעקבות השיר גיליתי את האלבום הזה, שהוא בעצם הפסקול של הסרט Knocked Up. ויינרייט הוא כותב שירים אמריקאי אגדי, חלק משושלת מפוארת של מוזיקאים (בין השאר הוא גם אבא של רופוס ויינרייט), המון שירים מעולים בביצועים נפלאים".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלכם?

אלעד: "יצרנו פלייליסט לקראת טור החורף שלנו ב־2019, כדי להקל על הנסיעות הארוכות עם מוזיקה טובה. כל חברי הלהקה היו אחראים להכניס שירים, עידן הכניס שיר שתפס אותי לא מוכן ופשוט עפתי, שמעתי אותו בלופים וזכיתי לגלות אמן מדהים – Shakey Graves".

הסוד המוזיקלי האישי שלכם?

עידן: "צמד האחים השוודי The Knife, וצמד האלבומים שהוציאו לפני כעשור, Silent Shout ו־Deep Cuts – מאגר השראה חוצה ז׳אנרים. זיקוק מושלם של פופ אינטנסיבי, גדוש סאונדים שמרפררים לרגעים המלודים של אפקס טווין, עם אנרגיות שלא היו מביישות את פנטרה".

"רפרנסים לאפקס טווין ואנרגיות שלא היו מביישות את פנטרה". The Knife

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלתם לאחרונה?

אביטל: "אשתי נועה חפרה לי במשך שבועיים שלבילי איידול יצא אי־פי חדש ושאני אמות על זה. רציתי להאזין כמו שצריך ולא מצאתי את הזמן, אבל בשניה ששמתי פליי על 'Bitter Taste' התאהבתי ושמעתי רק את השיר הזה בריפיט במשך כמה ימים. כתיבת שירים בטופ של הטופ. באי־פי הזה בילי איידול חוזר לשיתוף פעולה עם סטיב סטיבנז, הגיטריסט וה־'cowriter' האגדי שלו. זהב".

OSOG ישברו שתיקה של שנתיים ויחזרו לבמה בעוד שבוע בדיוק, יום חמישי ה־14.4, בהופעת קאמבק חגיגית באוזןבר, תל־אביב – לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת OSOG בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024