הקצה של קמילה
קמילה, צילום: רקפת לוי

מאמרים

הקצה של קמילה

על המוטו שהיא חולקת עם רוסליה ועל הזמר עם הקול שאי אפשר לחקות: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 31.03.2022

יש אלבומים שהם כמו תרופה ללב כשמאזינים להם, ויש אלבומים שהם תרופה של ממש עבור יוצריהם. קמילה, זמרת ויוצרת מרשימה וייחודית בנוף, הוציאה בחודש החולף את My Baby Cancer – אלבום שנוצר במקביל למאבק שלה בסרטן שד שהטיל איום מוחשי על חייה, והאלבום שדרכו היא החלימה, נבנתה ונולדה מחדש.

קמילה, שנולדה באזרבייג'אן למשפחה מוכרת במוזיקה האזרית המסורתית, בוראת ביצירתה עולם עשיר של אלמנטים מוזיקליים מגוונים, מחוזות תרבותיים רחבים ותעצומות נפש מפעימות. קולה של היוצרת, שמתמחה בלימוד מוזיקה ופיתוח קול, מנצח בביטחון ובאמונה על הרבדים הרבים, מהתנכי לעכשיווי, מהזר למקומי ומחולשה לניצחון, כשהפקתו המוזיקלית של נועם הלפר המבריק (Age is a Box) קושרת ומגישה את כל העושר בצורה אפקטיבית, איכותית ושלמה. זהו אלבום כובש שמבהיר שלמרות הפחד הממשי שהביאה איתה המחלה, קמילה ניצחה, לא רק בכך שהבריאה, היא ניצחה בכך שמתוך המאבק היא בראה את עצמה מחדש, ודרך היצירה היא בועטת, בוערת וזוהרת.

העבודה על My Baby Cancer היוותה עבור קמילה הפוגה בימים הקשים של הטיפולים האינטנסיביים, ולדבריה, איפשרה לה לברוח מהם לשיחות על פילוסופיה, על חלל ואנרגיות, ועל מוזיקה. לקראת הופעת ההשקה לכבוד האלבום החדש, ביום שני הקרוב (4.4) במסגרת פסטיבל הפסנתר השנתי של מועדון הלבונטין 7, תל אביב, שמחנו להכיר גם את הצד הזה של המוזיקאית, ולארח את קמילה בתוכנית השבועית "הקצה שלי", לשעה של מוזיקה לבחירתה עם כמה מהשירים שמרגשים ומטעינים אותה:

30.3.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולהתרשם לעומק מהמוזיקה המגוונת שמחלחלת לתוך יצירתה.

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"מדונה. תמיד רלוונטית. איכשהו אני מוצאת את עצמי חוזרת אליה כל כמה חודשים, ומתאהבת בה מחדש".

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"Motomami, האלבום האחרון של הזמרת רוסליה. מה שמיוחד בו זה שבאלבום משולבים יחד ז׳אנרים, פלמנקו עתיק ומסורתי יחד עם מוזיקה אלקטרונית מתקדמת. גם אצלי המוטו הוא לחבר בין שורשים לבין הכאן והעכשיו וכל מיני סגנונות מוזיקליים חדשים".

אותו מוטו. מתוך Motomami, האלבום החדש של רוסליה

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"הייתי רוצה להיות בהופעה של ריי צ׳ארלס. המוזיקה שלו תמיד היממה אותי, בלוז שחור גרובי של שנות ה־60 בארה"ב. נראה לי סופר־מרגש להיות בהופעה שכזו, אולי בעולם הבא ייצא לי".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"אני מתרגשת מאוד מדניס לויד, במיוחד מהשיר שלו 'Alien', ששמעתי בפעם הראשונה ברדיו כשנהגתי מחיפה לתל אביב בדרך להופעה שלי. קיבלתי ממנו ים של השראה וכוחות להופיע כי ההגשה שלו מרגשת אותי במיוחד, הוא שר מהבטן, ומעומק ליבו, אי אפשר לחקות אותו. בתור מורה למוזיקה אני יודעת לחקות המון סגנונות שירה, אבל אני גם יכולה לומר שאת דניס לויד, פשוט אי אפשר לחקות. מרגש אותי גם זה שהוא ישראלי".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"גם כאן אזכיר את רוסליה, שהעיפה לי את המוח. אבל חוץ ממנה יש עוד כמה, ביניהם גם זמר אוקראיני בשם איוון דורן, מוזיקאי אלקטרוני שמתעקש לשיר בשפת האם שלו".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"יפעת נץ. הכרתי אותה כבסיסטית מהמכשפות, ואיכשהו התגלה לי לאחרונה שהיא מוציאה חומרים חדשים. שמעתי את השיר 'אני יודעת' והוא ממש נגע לליבי. מאז יצא לנו להיפגש ולשתף פעולה יחד, וזה אחד הדברים הכי משמחים בעשייה מוזיקלית: חיבורים עם אנשים טובים ומוכשרים".

"אני יודעת", שירה החדש של יפעת נץ שיצא בסוף 2021

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"למען האמת ואם יורשה לי, מדובר בשיר שלי – אני ממש גאה בעיבוד המחודש שעשיתי ל'קטורנה מסאללה', השיר המושלם של אתניקס וזהבה בן. זאב נחמה בעצמו נתן לי ים של מחמאות והתפעל מהביצוע שלי, וזה עדיין מרגש אותי".

משהו להוסיף?

"אשמח שתבואו להופעה הקרובה שלי בלבונטין 7, ב־4 באפריל".

מתוך אלבומה החדש של קמילה, My Baby Cancer
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת קמילה תוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024