מיקסטורה: בליס היסטרי
מיקסטורה. מוזיקה מחוץ לאזור הנוחות. Photo by Daniel McCullough on Unsplash

ביקורות

מיקסטורה: בליס היסטרי

פנקו את האוזניים שלכן עם הריליסים הלוהטים האלו

תום גבעול 02.07.2022

מיקסטורה היא הזמנה לגוון את הדיאטה המוזיקלית שלכן עם טעמים ומרקמים חדשים. כל ריליס המוזכר לעיל עבר סינון קפדני של הטעם שלי (יש לכן על מי לסמוך!) ונמצא ראוי לפרגון ולהילול. המלצות ישר מהלב שלי לאוזניים שלכן, בלי אלגוריתמים ותקציבי יח״צ באמצע. תרגישו חופשיות לבדוק ריליסים מז׳אנרים שאתן אוהבות, אבל עוד יותר מזה מומלץ דווקא לדגום ריליסים מסגנונות שאתן לא מאזינות להן בדרך כלל. אשמח מאוד לשמוע איך היה לכן, נגיד בהודעה בפייסבוק או דרך טוויטר.

במרכז המהדורה אתייחס לעשרה ריליסים, אבל לא לפני שאחגוג בקטנה את: ההיפ־הופ ההרפתקני ומעורר המחשבה של Lupe Fiasco (אלבום שהוקלט בשלושה ימים, וואט?!), האלבום החדש של הסינגר־סונגרייטרית הנהדרת Regina Spektor, הגראנג׳ רבייבל המאוזן להפליא מבחינת קלילות וכבדות של Greg Puciato (לשעבר מלהקת The Dillinger Escape Plan הי״ד), אוסף הרמיקסים הכיפי לקטע מהאלבום האחרון של José González, הג׳אז/פ׳אנק/היפ־הופ מבוסס הנבל של HipHarpCollective, הפופ החמוד לאללה של Twen (עוד נדבר על האלבום המלא בהרחבה כשייצא רשמית), ההאוס המחוזק בצלילים מאפריקה והודו של Jinjé או זה הוינטג׳י/אמביינטי של אגדת הדיפ Ron Trent, הפסיכדליה היעני־ברזילאית המשכרת של הלהקה הבריטית Wax Machine והשיר עמוס הטוויסטים הזה של Sudan Archives.

Candy – Heaven Is Here

מטאל/הארדקור

באתי לקרוא לאלבום הזה ״מטאלקור״, מה שאכן אמור לרמז על שילוב של מטאל והארדקור פאנק, אבל לשם הז׳אנר הזה יש יותר מדי קונוטציות מלוקקות של התאבססות על סאונד נקי ומהונדס יתר על המידה. מה שאי אפשר להגיד על האלבום הזה, שגם אחרי שלוש האזנות עדיין מדהים אותי בכבדות חסרת הרחמים שלו ונגיעות הפיור נויז הממכרות שלו. תנו בראש.

DASCO – Get High With Me

אסיד האוס

אלילת הדאנס בהתהוות משיקה לייבל חדש בשם Bisexuality Exists Records עם סינגל חדש ומרים אקסטרה־אקסטרה לארג׳. אני מניח ששם הלייבל בא לתת מענה למחיקה ביסית, תופעה מרגיזה של אנשים שלא מצליחים לפתח בוחן מציאות סביר או יכולת מחשבה בסיסית, מה שמוביל אותם לנסות לפלוש לנפשם, גופם ו/או חייהם של אנשים אותנטיים ונועזים מהם ולנסות לאיין אותם על ידי טענה שאדם חייב להיות או הומו או הטרו. המציאות, באופן ברור למדי, מורכבת ומענגת הרבה יותר. אם גם אתן מבינות את זה – נגנו את הקטע החדש חזק ואז נגנו אותו שוב.

Downfall – Behind The Curtain

הארדקור פאנק

ברגעים הקשים באמת יש מעט מאוד דברים שמכניסים כל־כך הרבה רעל נחוץ לעיניים וכוח למותניים כמו תקליט הארדקור שכתוב, מבוצע ומופק לתלפיות, כמו זה שכאן. די קשה להאמין אבל מדובר בתקליט הבכורה להרכב העוצמתי הזה מריצ'מונד, וירג׳יניה.

Final Light – Final Light

פרוגרסיב סלאדג' מטאל

שיתוף פעולה שהוזמן במקור על ידי פסטיבל Roadburn, האירוע החשוב ביותר בן־זמננו בכל הקשור למוזיקה כבדה. הם שהביאו יחדיו את אמן הדרון/סינת׳ האפלולי Perturbator יחד עם יוהנס פרסון, איש להקת הפוסט־מטאל האימתנית Cult Of Luna. התוצאה מתקדמת באיטיות נחושה וכוחנית אל עבר עתיד המוזיקה בלי לדפוק חשבון לאף מסורת, מוסכמה מוזיקלית או עור תוף של מישהו. האזנת חובה גם לאלו שבאות מהכיוון של להקות וגם לאלה שבאות מהכיוון של מפיקים אלקטרוניים.

Kangding Ray – Ultrachroma

אלקטרוני/טכנו

אלבום באורך מלא לאמן הסופר מוערך הזה, שאמנם מזוהה בעיקר כאמן טכנו אבל מביא כאן לחזית את חיבתו הידועה למקצבים השבורים של הדראם אנד בייס והרייב המוקדם, כמו גם את ההתעסקות העקבית שלו באמנות ויזואלית. נדמה לי שגם הסאחיות ביותר שבינינו יוכלו להעריך כמה צבע דמיוני משפריץ מהצלילים המהפנטים האלה.

Kokoro Disco San – Sunshine EP

נו־דיסקו/פ׳אנק

השם של התקליט הזה מתאר אותו נאמנה. מוזיקה אנלוגית חמימה עם פיניש דיגיטלי בוהק שמרגישה כמו חצי שעה באור שמש מהסוג הנעים והמלטף. לגזור ולשמור לימים קרים וחשוכים יותר.

Moor Mother – Jazz Codes

ג׳אז/ביטים

אמנית חיזיונית על אמת שאף פעם לא סובלת מחוסרת פעילות, אבל לאחרונה חווה התפרצות יצירתית של ממש. בקושי חודש עבר מאז שהמלצתי בהתלהבות על האלבום שלה יחד עם די ג׳יי חראם כ־Seven Hundred Bliss ומאז לא רק שהערכתי לאלבום ההוא רק גברה, הנה אחת האמניות שחתומות עליו חוזרת עם אלבום מלא נוסף. 18 קטעים, כל אחד בצבע, עם צבא שלם של אורחים מוכשרים בטירוף וכל הג׳אז הרוחני והביטים החדשניים שרק אפשר לבקש.

Speedboat – Better Men EP

אייטיז פופ לנצח

לא, זה לא משהו ששמעתי בתוכנית האייטיז האדירה Electric Dreams (מדי יום חמישי כאן בקצה!) אלא ריליס חדש מהניילונים של זוג חברים מוכשרים פגזות שמאזנים פ׳אנק קליט עם מוזרות חיננית מהסוג שכמעט אי אפשר למצוא היום מחוץ לארגזי תקליטים מאובקים.

The Fear Ratio – Slinky

טכנו/אלקטרו/היפ־הופ

פרויקט משותף לשני אמני טכנו ותיקים ואהובים – מארק ברום וג׳יימס רסקין, שזורמים באלבום החדש הזה בין ז׳אנרים בקלילות ובטבעיות תוך כדי שהם שומרים על אווירה של דחיפות ומידה מדויקת של רצינות. שני הקטעים שכוללים ווקאלז של הראפר קינג קאשמיר, אחד רגע אחרי פתיחת האלבום ועוד אחד בנקודת האמצע, משדרגים את היצירה הזאת שתי רמות מעל לאלבום האלקטרוני הממוצע. יציאה נהדרת בלייבל של מועדון הטרזור.

Your Character V.A – Слава україні

אלקטרו/גטו־טק/ניאו־טראנס

אוסף תמיכה באוקראינה באוצרות של לייבל גיאורגי מרשים במיוחד. בשביל ממש מעט כסף תקבלו כאן 38 קטעים שירעידו לכן כל מיני איברים שלא ידעתן שיכולים לרעוד בכלל. הסאונד מודרני אבל המוזיקה עצמה בכל מיני גוונים של אולד סקול (דטרויט שורשי, מיאמי בייס, הארדקור בריטי, פרוטו־גואה ועוד) והיא תזריק הרבה אנרגיה לסט/פלייליסט/יום שלכן בוודאות. זאת הקומפילציה החזקה השנייה של הלייבל השנה ומומלץ בהחלט לבדוק גם את הקודמת, כמו לעקוב אחריהם בבנדקאמפ כי יש מצב שעד שאתן קוראות את זה כבר יצאה עוד אחת. קרחנה ללא פשרות.

עד כאן להפעם. בואו לא נשכח שגם אם לא מסתדר ביום מסוים אפשר לקבוע מחדש ליום אחר, בסוף זה יסתדר. מבטיח. נשיקות בבית!

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024