מיקסטורה: יש לנו חיים שלמים
מיקסטורה. מוזיקה מחוץ לאזור הנוחות. Photo by Singh on Unsplash

ביקורות

מיקסטורה: יש לנו חיים שלמים

עושה את המיטב כדי שאף ריליס שווה לא ישאר מאחור

תום גבעול 14.05.2022

מיקסטורה היא הזמנה לגוון את הדיאטה המוזיקלית שלכן עם טעמים ומרקמים חדשים. כל ריליס המוזכר לעיל עבר סגנוּן קפדני של הטעם שלי (יש לכן על מי לסמוך!) ונמצא ראוי לפרגון ולהילול. המלצות ישר מהלב שלי לאוזניים שלכן, בלי אלגוריתמים ותקציבי יח״צ באמצע. תרגישו חופשיות לבדוק ריליסים מז׳אנרים שאתן אוהבות, אבל עוד יותר מזה מומלץ דווקא לדגום ריליסים מסגנונות שאתן לא מאזינות להן בדרך כלל. אשמח מאוד לשמוע איך היה לכן, נגיד בהודעה בפייסבוק או דרך טוויטר.

לא משנה איך נהפוך את זה, השבוע המוזיקלי החולף עומד בסימן של שני מגה־ריליסים: קנדריק לאמאר ו־The Smile. כמו שאומרים, תייגו אלבום שהוא מאסטרפיס בפוטנציה ואלבום של שירי ערש לקורבנות אופנה ואל תגידו להם מי זה מי. מעבר לזה אין צורך להרחיב על אף אחד משניהם, רבים וטובים ממני עושים זאת כרגע בכל פינה ברשת ויש המון מוזיקה אחרת שסובלת מחוסר יחס לא מוצדק בעליל בימים אלה.

אי לכך ובהתאם לזאת ארחיב במרכז המדור על תשעה ריליסים, אבל רק אחרי שאמליץ בכל לשון של המלצה לשים לב ל: הדאנס החדשני והמעיף של Bolis Pupul (ההם שעשו יחד עם שרלוט אדיג׳רי את אחד המתמודדים הבכירים לתואר אלבום השנה הנוכחית), קומפילציית אלקטרו ודארק־דיסקו פסיכדליים ישר לפנים בלייבל Sulk Magic, הופעת הפ׳אנק הפסיכדלי של האמן הסודני־אמריקאי Sinkane, ריליס סופיסטיפופ סופר מרגיע מבית Purient, עוד אחד עוצר נשימה של Totemo המהממת, אלבום הליטופים החדש של Warpaint, אלבום ג׳אמים קראוטרוקיים מאת Soccer96 + מגוון שותפים, אלבום הקאמבאק של הסופרגרופ האלקטרונית Moderat, אלבום הטרנספורמציה של הצמד הקלאבי Nu Genea לכדי להקה לכל המשפחה ולאלקטרוניקה הניו אייג׳ית המבריקה של Reinhard Vanbergen (אוסף יצירות בהשראת אמן המיצבים ההולנדי Zoro Feigl).

שלומי קנדל – Life is a river

סינגר־סונגרייטר/רוק

נדמה ששלומי קנדל יצא קצת מבולמוס היצירה הפשוט מטורף שהיה נתון בו בשנים 2017-2020, תקופה שבה היינו שומעים ממנו אלבום־שניים חדשים מדי חודש. השבוע ממש הוא הוציא את האלבום השני שלו לשנה הנוכחית, אוסף שירי רוק יפהפיים עם וייב רוחני/מיסטי/פילוסופי מגרה, בו הוא שוב מנגן את כל התפקידים ועושה עבודה של צוות שלם במיומנות וכשרון בלתי מבוטלים. האלבום הראשון שלו לשנה זאת, אגב, הוא אלבום פולק רומנטי וחולמני וגם הוא מומלץ בטירוף. מתמודד בכיר לתואר המוזיקאי הכי אנדרייטד בישראל.

Ayala (IT) – Views

אפרוביט/נו־דיסקו

אל תספרו לאף אחת, אבל מילות הקסם הן: ״מפיק דאנס איטלקי שחוקר מוזיקה אפריקאית״. עוד ריליס סופר מנצח מבית הלייבל הלונדוני Batov, שבינתיים נותן את אחת ההצגות הכי טובות שיש השנה.

C Duncan – Alluvium

סינגר־סונגרייטר

מודה ומתוודה שהמוזיקה של כריסטופר דאנקן בעיקר עברה לי ליד האוזן בשש ומשהו שנות הפעילות שלו עד כה, אבל העטיפה של האלבום החדש הזה תפסה את תשומת ליבי המלאה הרבה לפני שממש הגעתי לשמוע אותו. עכשיו שהאזנתי כבר מספר פעמים אני יכול להגיד בלב שלם – תרגישו חופשיות לשפוט את הספר הזה לפי העטיפה. מוזיקת פולק אביבית, אקוסטית בתוספת לא מעט חיזוקים אלקטרוניים מדויקים. פסקול נפלא לעונת השנה הנוכחית.

Everglades Computer Club – Immortal Cybernetic Space God

אולדסקול אלקטרו/IDM

אלבום קונספט בטעם של פעם, היישר מהזמנים בהם עוד דיברנו וחלמנו על ״סייברספייס״ ולא על ״מטאוורס״. כשמוזיקה אלקטרונית עוד הייתה בעיקר פסקול למסעות ולא לפרסומות.

Felipe Gordon – Superimposition EP

האוס

אחד היוצרים הכי חזקים שיש במשחק כבר כמה שנים בעוד תקליט שמערבב בנונשלנטיות דיפ האוס אסלי ושורשי עם סאונדים היפסטריים וחדשניים. רק שלא יעצור עד שיתפוס כל אחת ואחת מכן.

Haunter – Discarnate Ails

דת׳ מטאל מושחר ופרוגרסיבי

אלבום אנטי־אורתודכסי נחוש ואגרסיבי בתוכן ובצורה שלו גם יחד. סביר שלא ימצא חן בעיני מי שלא בעניין של מטאל בכלל, אבל לדעתי יש לו פוטנציאל גדול לשכנע את אלו שכן יודעות להעריך מטאל רך ותקשורתי לתת צ׳אנס גם לצדדים האקסטרימיים יותר של הז׳אנר.

Márcio Lomiranda – Eletroalma

אלקטרוני/ניאו־קלאסי/ג׳אז

אלבום דנדש למוזיקאי ברזילאי שפעיל מזה כמעט 50 שנים (!). חוץ מכשרון ענק אפשר לשמוע פה כמויות אדירות של ידע וניסיון שמתבטאים בכל שלב של העבודה: מההלחנה היצירתית והמושחזת, דרך הנגינה נטולת הרבב על כלים אורגניים וממוחשבים וכלה בעבודת סאונד אולטרה־מוקפדת. תענוג אדיר.

Saâda Bonaire – 1992

האוס ניינטיז

הוצאה ראשונה לאלבום שהיה אמור להישכח. היוצר המרכזי מאחורי הסיפור פה, ראלף רישטהובן, טען מספר פעמים שהמוזיקה שנעשתה במסגרת הפרויקט הזה אחרי אמצע שנות השמונים נגנזה וככל הנראה אף הושמדה. הוא טעה בגדול ומספר קלטות של חומרים משנת 92 מצאו את דרכן אל תוך ריליס מדובר 30 שנה מאוחר יותר. יש פה רטרו דאנס צ׳יזי וכיפי, השפעות מזרח-תיכוניות ניכרות לכל האורך וכמה דיוות שלא יזכו בשום פרס על השירה שלהן – אבל גם שום דבר לא יעצור אותן מלכבוש את הקלאב האהוב עליכן בעתיד הקרוב והרחוק.

Various Artists – Luke Una Presents É Soul Cultura

פ׳אנק/ג׳אז/דיסקו/האוס

לוק אונה הוא אגדת אנדרגראונד בריטית בעודו בחייו. לא שם מוכר בכל בית, אבל איש חשוב שפועל במרץ עוד מאמצע שנות ה־80 להרים חיי לילה קוויריים עם שורשים עמוקים, חזון והרבה נשמה באנגליה בכלל ואזור מנצ׳סטר בפרט. בקומפילציה שלפנינו הוא בורר מתוך אוסף התקליטים האינסופי שלו קטעים שמתאימים במיוחד לאפטר־פארטיז ואירועים מצומצמים בהשתתפות אנשים יקרים במיוחד. "ראוי להאזנה" לא מתחיל לתאר את זה אפילו.

זהו להפעם. אל תשכחו להצטייד בכרטיס למסיבה האדירה עם שון ג׳ונסטון מ־A Love From Outer Space, שתתרחש באוזן אנדרגאונד בסוף החודש! לא רואה שום מצב שבו מישהי שקוראת את מיקסטורה עד הסוף לא תהנה באופן יוצא מגדר הרגיל בערב הזה. נשיקות בבית :-*

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024