מיקסטורה: צבע בלתי אפשרי
מיקסטורה. מוזיקה מחוץ לאזור הנוחות. Photo by Arthur Mazi on Unsplash

ביקורות

מיקסטורה: צבע בלתי אפשרי

המלצות מוזיקה חדשה לאלה מאיתנו שלא מוכנות להתפשר על המציאות הנוכחית

תום גבעול 13.03.2022

מיקסטורה היא הזמנה לגוון את הדיאטה המוזיקלית שלכן עם טעמים ומרקמים חדשים. כל ריליס המוזכר לעיל׳ עבר סגנון קפדני של הטעם שלי (יש לכן על מי לסמוך!) ונמצא ראוי לפרגון והילול. תרגישו חופשיות לבדוק ריליסים מז׳אנרים שאתן אוהבות, אבל עוד יותר מזה מומלץ דווקא לדגום ריליסים מסגנונות שאתן לא מאזינות להן בדרך כלל. אשמח מאוד לשמוע איך היה לכן, נגיד בהודעה בפייסבוק או דרך טוויטר.

הפתיחה מחדש של המועדונים כאן בברלין סיפקה לי הפסקה מבורכת ונחוצה ביותר מהמציאות המזוויעה של השנים האחרונות. עכשיו החגיגה נגמרה ואני חוזר בכוחות מחודשים לבדוק מה עוד ביכולתי לעשות: לשחרר עוד כסף לתרומות, למצוא זמן להתנדב בשטח, להפגין נגד כל הסלמה ופתרונות של אלימות, לשכן פליט על הספה. לא חסר מה לעשות כרגע ברמה מאוד קונקרטית. חשוב גם לעשות את זה, אבל לדעתי חשוב גם לא להזניח את הפעילות הפחות קונקרטית: אנחנו צריכים להתכוונן כולם ביחד לייצר מציאות אחרת. זה נחוץ והכרחי ולחלוטין אפשרי עוד היום. איך אני יודע? אני שומע את זה במוזיקה, ומוזיקה לא משקרת.

Music From Memory VA – Music For Freedom: A Fundraiser For Ukraine

אמביינט/צ׳יל

לייבל הריחופים המובחר מתגייס גם הוא לצד הנכון של ההיסטוריה ומגייס כסף לפעילות הצלב האדום באוקראינה באמצעות אוסף של 17 קטעים שוחרי שלום במיוחד.

אלברט סופר – סליק של אהבה

סינגר־סונגרייטר

שאפו ענק לאלברט סופר שכתב, ניגן והפיק הכל ב־EP הזה (כולל מיקס ומאסטרינג) ויצא לו מקצועי ויפה כמו עבודה של ארבעה אנשים לפחות.

Austin Ato – When Love Is Tender

האוס

מוזיקה מעולם אחר, ג׳אזי, פ׳אנקי ומלא נשמה. עולם שבו יש אינסוף אהבה באוויר כל הזמן, מה שמקשה על אנשים לקנות כל מיני סיפורי סבתא אתנו-לאומיים ושקרים נלוזים של ה־Military-industrial complex. עוד ריליס מנצח של פוניקה, לייבל בוטיק וחנות תקליטים שמומלץ לא לפספס בלונדון.

אוסטין אטו

Crayon – Misplaced / Ithinkso

אר־אנד־בינדי

הרבה אר אנד בינדי (שזה הלחם של R&B ואינדי, למי שלא שמעה על זה קודם) יש לנו במהדורה הנוכחית. הסינגל הזה מלא באלמנטים של ג׳אז וסול וגם איכשהו UK Garage. צד א׳ מקסים ממש אבל זה הבי־סייד ששומט לי את הלסת בכל האזנה (וכבר היו הרבה כאלה השבוע).

Crowbar – Zero And Below

סלאדג׳ מטאל

אם איכשהו עדיין לא שמעתן את האלבום ששכנע אתכן שדום וסלאדג׳ מטאל זה אחלה, זה בגלל שלא נתתן לז׳אנר צ׳אנס בימים של המתנה לבשורה על תחילתה של שואה אטומית! אז תודה רבה למעצמות העולם הנוכחיות שסידרו לנו בדיוק את התנאים המתאימים ליהנות מיצירות בז׳אנר נפלא זה ותודה ללהקת קרובר הותיקה על אלבום זה, מספר 12 שלהם, שיצא מוצלח במיוחד.

Disassembler – A Wave From A Shore

ניאו־קלאסי/אמבייט

קונצ'רטו מהפנט לכינור וצבא של סינתיסייזרים.

Floating Points – Vocoder

הסאונד העתידי של לונדון

המפיק פלוטינג פוינטס שליט״א חוזר ללייבל העל נינג׳ה טיון עם קטע UK Garage מרקיד ומסקרן. מקווה מאוד שיגיע עוד הרבה כאלה בהמשך.

Ground – Niu

צ׳יל פסיכדלי/הזיות

איש הלייבל היפני הנפלא Chill Mountain Rec חוזר באלבום קונספט שנוצר בהשראת סיפור פולקלור ששמע בעודו מטייל בין אוסאקה שבמרכז יפן לוואקאיאמה שבדרום. אלקטרוניקה שגיונית וחזיונית שעושה חשק לטוס לראות את המקומות שהיוו את ההשראה ליצירתה.

Izthmi – Leaving This World, Leaving It All Behind

בלאק מטאל (בגדול)

אלבום שדורש סבלנות ברמה של לתת לשיר את מרכז תשומת הלב לעשר דקות פלוס, ככה שזה כבר לא לכל אחת. נוסיף לזאת אזהרה למי שלא קראה בתשומת לב את כותרת התקליט הזה שמדובר על מוזיקה וטקסטים מלאים במלנכוליה ותסכול ברמה אובדנית. אז כן, ממש לא לכל אחת, אבל למי שבורכה בסבלנות וחוסן מנטלי תקין יש פה יצירה רגישה, מושחזת ומבוצעת נהדר לצלול לתוכה.

Jeff Darko & Yarni – Strange Dreams

אר אנד בינדי

שיר חדש שבהחלט נשמע כאילו, אם להשתמש במילות הפזמון שלו עצמו, מאמא עובדת קשה מאוד בימים אלה.

Jealous / Dane Joe / Sissy Johnny – Why Can’t I Touch It? / covers

פוסט־פאנק/שוגייז

מתחילים עם ההרכב ג׳לוס בקאבר לשיר של הבאזקוקס, וממשיכים בזוג קאברי סולו של חברי ההרכב לניל יאנג וג׳יזס אנד דה מארי צ׳יין. משונן, אפלולי ומתוק בו זמנית – הסאונד של הלייבל Baby Satan במיטבו.

Jeremy Ivey – Invisible Pictures

אמריקנה

אם אמריקנה או קאנטרי לא מעניינים אותך ברגיל, אני מבין לגמרי ובכל זאת ממליץ לבדוק את העניין פה. אמנם הגעתי אליו כמעריץ אחרי שהתאהבתי באלבום שלו מ־2020, אבל נדמה לי שגם מי שלא מכירה את האיש או הז׳אנר בו הוא פועל תעריך מיד כמה הלחנים והטקסטים פה מדויקים והולמים זה את זה.

Laurence Matte – Louise

דארק וייב

EP אפלולי ומרתק שבנוי מ־3 קטעים חדשים שכל אחד מהם בונבון, בנוסף לרמיקס של אשף הפסיכדליה MR TC ורמיקס של מי שהוא איש השעה כבר איזה ארבע־חמש שנים בשקט Curses (שאגב יצא לו אלבום עכשיו אבל עוד לא הספקתי לבדוק האם הוא שווה המלצה, ואני לא ממליץ על עיוור. אולי נתראה בשבוע הבא).

Maylee Todd – Maloo

אר אנד בינדי

אלבום צ׳יל לאללה עם נגיעות גליצ׳ ובליפ שמאזנים יפה פאתוס עם קלות דעת. בלא מעט קטעים כאן תפקיד השירה מביא תחושה קצת מעיקה של דריכה במקום, אבל פשוט שווה לשים לב איזה מקום יפה זה וכמה זה בעצם לא נורא לדרוך בו שוב ושוב איזה דקה יותר מהרצוי.

Nilüfer Yanya – Painless

פופ מתון

אלבום שני ליוצרת הבריטית שמאשר את החשד שיש לה פוטנציאל להפוך לאקט אינדי גדול למדי עד גדול מאוד. לפחות עד כמה שאפשר לגדול היום מבלי להיות צעקני או מעצבן בכוונה אפילו לרגע אחד. תמיד שמח לשמוע מוזיקה חדשה שלגמרי מרוכזת בנגישות והוקים ממכרים אבל שומרת על אווירה רגועה וסאונד צנוע.

Parekh & Singh – Je Suis la Pomme Rouge

פופ/צ׳יל וייב

סינגל ראשון מאלבום מתקרב להרכב הסול ההודי הסופר חמוד הזה. השיר הזה הוא תולדה של פסינציה שפיתח זמר ההרכב למלך־טרובדור ריצ׳ארד הראשון יחד עם תרגול ללימודי צרפתית בדואלינגו. יש גם כבר סינגל שני שהוא אמנם טיפה פחות מוצלח אבל עדיין מבסס את התחושה שיש פה אחלה אלבום בהתהוות.

Prins Thomas – 8

פ׳אנק אלקטרוני/גרוב/קראוטרוק

מוזיקה ששואבת המון מדיסקו ופ׳אנק אבל ממש לא מכוונת בהכרח לרחבת הריקודים. קראתי איפשהו שפרינס תומאס מוסר שהוא מקווה שהאלבום הזה, יחד עם ההמשך שלו שיקרא 9 ויצא מתישהו בעתיד הקרוב, יעזור לאנשים לראות ״אור בקצה המנהרה״. עוד הוא כותב כי הוא מחשיב את המוזיקה שכאן ל״עבודה הכי טובה שלו עד כה״. אז בקשר להצהרה אחרונה זאת אני דווקא לא מסכים ועדיין חושב שהמגנום אופוס שלו עד כה הוא האלבום מקיץ 2020, אבל זה ממש לא אומר שלא שווה לכן לשים את 8 ברקע ממש עכשיו ולנסות לשאוב ממנו מנה נחוצה ביותר של תקווה לגבי העתיד. יש מצב טוב שזה יעבוד.

Rollover Milano V.A – Anything Goes | The Rollover Edit Service

נו־דיסקו

25 אדיטים לוהטים שייקחו את הסט שלכן לנקסט לבל. להורדה כאן בשיטת ה״שלם כפי יכולתך״. לחטוף לאוסף מהר לפני שיעלם (שמות האמנים והשירים המקוריים נמחקו ושונו בעוד ששמות הרמיקסרים שאחראים לאדיטים גלויים לכל. סביר שזה לא יישאר אונליין ככה בבאנדקאמפ לנצח).

SofaTalk – South Side (Remixes)

דאב טכנו/דיפ האוס

אני מת על תקליטי רמיקסים שאוספים יחד 3־5 שירבולים, כאשר כל אחד מהם מגיע מסטודיו של אמן/הרכב אחר ובוייב טיפה אחר ובכל זאת הם עובדים מעולה יחד כמקשה אחת.

Space Cadets – Warp Drive

אלקטרו/UKG

באנגרים לארוחת בוקר, צהריים וערב.

Internasjonal VA – Space Station

נו־דיסקו

שבעה־עשר רולרים דיסקואידיים עם גרוב חללי וגיחות מרעננות למחוזות של איטלו, האוס אמריקאי שורשי ואלקטרו־ברייקס. הקומפילציה הזאת טופטפה בחמישה חלקים החל מסוף השנה שעברה ועכשיו לרגל יציאת החלק החמישי והאחרון ניתן להאזין להכל ברצף כמו גם לקנות הכל יחד כחבילה אחת משתלמת במיוחד. אינטרנאסיונאל, אגב, הוא לייבל בבעלות והובלה חלקית של אותו Prins Thomas ממקודם. הנסיך המדובר חתום על הרמיקס של חמישה קטעים בקומפילציה הזאת, מה שאומר שסה״כ שמעתי המון מוזיקה שלו השבוע וזה היה נהדר – עשו זאת גם.

Wah Together – Let's Wah Together

קראוטרוק

סוג של פרויקט אחות ל־Mother Of Mars (שהוציאו אלבום יפה מאוד בשנה שעברה) בחיזוק הבסיסט פיל מוסמן, לשעבר מלהקת LCD Soundsystem. הם יודעים לעשות גם קראוט אנרגטי ודוהר מבוסס מוטוריק ביט וגם את הסוג הטריפי והאמורפי שממציא לעצמו את החוקים בכל שיר מחדש.

Yotam Avni – Here We Are Again

פרוגרסיב האוס

תמיד כיף לשמוע מיותם לא משנה מה הוא עושה (טכנו, היפ־הופ, אמביינט וכו׳) אבל אני הכי הכי אוהב אותו כשהוא בדיוק באמצע בין פרוגרסיב לדיפ האוס, כמו בקטע הזה. הוא גם עושה רדיו, דווקא לא דרך רדיו הקצה (למה לא באמת?), יחד עם ריי הראל המוכשרת תחת השם משמרת לילה ולטעמי שווה מאוד להקשיב להם.

עד כאן להפעם. אחרי המהדורה הבאה, שתהיה מהדורה מספר 10 (איך הזמן רץ כשטובעים במוזיקה מצוינת!) נצא כאן להפסקה של לפחות שלושה שבועות, אולי יותר. בינתיים שיהיו לנו רק בשורות טובות וזמן איכות עם רדיו הקצה.

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024