השירים החדשים שעשו את השבוע
יעל איזנברג. צילום: מאיר כהן

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

23 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 18.10.2021

זה כבר הרגל – גם השבוע יצאו עשרות שירים ישראלים טובים ומעולים. הפעילות המוזיקלית בישראל היא עשירה, מגוונת, מטורפת וחסרת מעצורים. אספתי עבורכם/ן את המיטב של השבוע, מוזמנים/ות לקרוא ולהאזין.

Vini Vicious – Fuzzy

סינגל חדש ללהקת הרוק Vini Vicious. אחרי EP מוצלח שיצא בשנת 2017, החמישייה מתל אביב חוזרת אלינו עם השיר "Fuzzy", רוק סוחף ומעולה.

יעל איזנברג – Graceland 

הזמר והיוצר פול סיימון חוגג בימים אלו שתי חגיגות – החגיגה הראשונה היא יום הולדת 80 והשנייה היא ציון 35 שנה לצאת האלבום המצליח והמשובח שלו Graceland. הזמרת יעל איזנברג מבצעת קאבר מעניין מאוד לשיר הנושא את שם האלבום. זה רך, יפהפה ובהחלט נותן פרשנות נוספת למילים.

אביב מארק – איפה הצחוק

סינגל חדש לזמר והיוצר אביב מארק, מנגנים איתו יהלי סובול (שגם הלחין את השיר) ודניאל זייבלט. שיר רוק מחוספס ומאוד עצוב עם הבזקי מחשבות קיומיות וחיפוש אחר הדברים התמימים ביותר כמו השמש והצחוק. העיסוק בקושי הפיזי לעלות במדרגות מזכיר את מחלת הריאות הקשה עמה מארק מתמודד.

דן תורן – הפרטים הקטנים

הזמר והיוצר דן תורן, משחרר שיר חדש לעולם לרגל יום הולדתו ה־61 בשיתוף פעולה עם עופר קורן שהלחין ומאור כהן שהפיק (יחד עם פיטר רוט על בס וגיטרה זה כמעט איחוד של הזבובים). שיר רוק נהדר, שקורא ליותר מגע וקרבה, ולפחות מכשירים ומסכים.

חן כהן – איך מסתירים כאב

הזמר והיוצר חן כהן כותב לראשונה על היציאה מהארון בסינגל החדש ״איך מסתירים כאב״, שיופיע באלבום השלישי שלו העתיד לצאת בחודשים הקרובים. שיר כאוב על קושי שככל הנראה לעולם לא ייעלם ולא משנה מהי מידת ההתקבלות של הנושא הזה בחברה שלנו.

נועם עמית – שוב אוהבת אותך

סינגל רביעי מתוך אלבום הבכורה של נועם עמית, התחלה. השיר ״שוב אוהבת אותך״ הוא פ׳אנקי וגרובי וזאת חרף העובדה שהוא עוסק בתזכורת הכואבת שאהבה וזוגיות זה תמיד שניים ביחד ולא אחד יותר מהשני.

עוזי רמירז – You Ain't Seen Nothing

סינגל ראשון לקראת אלבום שלישי לזמר והיוצר עוזי רמירז. השיר ״You Ain't Seen Nothing״ מלווה בקליפ שנוצר בעקבות חלום של רמירז בו אנשי כת רודפים אותו בעודו נושא עובר בבטנו. רוק־בלוז מהודק ומעולה.

אורון לאור – מיתרים סמויים

לאחר עבודה של 9 שנים יוצא האלבום של אורון לאור, ילד מבוגר. השיר ״מיתרים סמויים״ מתוכו הוא יפהפה, נוגה ועדין.

Crackberry – After You

שיר חדש למוזיקאי והיוצר דולב אביב המכנה את עצמו Crackberry. תערובת של אלקטרוניקה מהרהרת ומעורערת, IDM, היפ הופ וגליץ'.

Cruel Wonders – Lonely Sits The City

אלבום חדש לצמד Cruel Wonders המורכב מתמר זינגר וולאד שוסטרמן. הם לוקחים את הפולק לצד האפל שלו ומלכלכים אותו במטאל, במובן החיובי של המילה. זה עמום, קודר ויפה מאוד.

לוס בונז׳ורנוס – אי המטמון

סינגל חדש ללהקת לוס בונז׳ורנוס שהוא כולו שיר אהבה אדירה וחיבוק לילדים של חברי הלהקה וזה מקסים ושובה לב במיוחד. הפעם הם גם מארחים את ג׳וני שועלי בנגינה על הגיטרה.

כפיר צפריר – 7 דקות בגן עדן

אלבום חדש לראפר, היוצר והמלחין כפיר צפריר, רוץ. זהו אלבום ראפ משובח וקשוח. באלבום מתארחים בין היתר טדי נגוסה, דור3 ונומי – בקטע הראשון שלו שיוצא לאחר שנהרג בתאונת דרכים לפני כשבועיים. שם האלבום משחק על משמעות כפולה; ריצה בעברית, או שמא בריחה מקשיי היום־יום, ו־Roots באנגלית, המבט פנימה אל השורשים של צפריר. זה נוגע בך ברכות ובאותו הזמן גם בועט בחוזקה.

יניב אלמנך – אף אחד לא בא לי

גרסת קאבר לשירה של קרולינה ״אף אחד לא בא לי״ המבוצע על ידי הזמר והשחקן יניב אלמנך (שגם משחק בסדרה) ולקוח מתוך הסדרה ״עלומים״ המשודרת בכאן 11.

Zizi Trippo – Fortune Cookies

הרשתות החברתיות לימדו אותנו שפעוטות הם התסריטאים הכי טובים בעולם, ויוצאים מהם משפטים שהם לא פחות משירה צרופה. הזמר והיוצר עדן אטד מלהקת Zizi Trippo (שמנגן גם ב־No Point Baby וב־Bones Garage) לקח משפט כזה מפוסט של לא אחר מאשר לאון פלדמן, אחד מהשדרנים הוותיקים כאן ברדיו הקצה, שהנציח בפייסבוק משפט של בתו ליבי פלדמן. התוצאה היא שיר אינדי־פופ מבוסס בסינת'ים.

Yotam Ishai – Plants Valse

EP חדש לפסנתרן יותם ישי, SEED. אפשר למצוא בו גרסאות לשירים עבריים ותיקים כמו "ואלס להגנת הצומח" ו"כמו צמח בר". זה מאוד מינורי ובעיקר יפהפה.

משה אוחיון – מחוזות

אלבום שני השנה למוזיקאי והמשורר משה אוחיון. בינואר השנה הוציא את האלבום אור פתע והשבוע שחרר את האלבום מחוזות, אלבום המחולק לקטעים אינסטרומנטליים לצד קטעים שהם מעין קטעי ספוקן וורד על רקע מוזיקה בהלחנתו של אוחיון. האלבום מהורהר, אוטוביוגרפי במעט, טיול עמוק פנימה אל הנפש ומסע חזרה אל הזכרונות.

יוסי מזרחי וחברים – We Must Bring A Change

יש משהו עוצמתי בשיר החדש של יוסי מזרחי שמעורר תקווה ובעיקר מעודד לשאפתנות. אפשר לשמוע בקולות גם את נינט ועוד חברים יוצרים אחרים שנותנים לשיר נופך של מקהלה.

רביד פלוטניק – קוקוריקו (אל תדליקו אותי)

סינגל ראשון ורשמי ללהיט הגדול מהאלבום החדש של רביד פלוטניק. הקליפ המלווה אותו מטורף לא פחות.

בר צברי – רק בשמחות

שיר חדש לזמר והשחקן בר צברי הלקוח מתוך "מנגן ושר", סדרת טלוויזיה חדשה של yes המספרת את סיפורו של גילי חדד (בגילומו של צברי) מראש העין שחולם להקליט שיר ולשחרר אותו לעולם.

"צמאה" מציגים ברי סחרוף – א-ל אדון

פרויקט צמאה מביא לנו ניגונים חסידיים בביצועים עדכניים של מיטב היוצרות והיוצרים בישראל. ברי סחרוף מבצע את "א-ל אָדֹון עַל כָל הַמַעֲשִׂים״, פיוט מימי ארץ ישראל הקדומה.

שירה אל עמי – גוף זר

סינגל שני לזמרת והיוצרת שירה אל עמי, שהוא בעצם חלק שני מתוך טרילוגיית ״הפרידה״ שלה. הפרשנות המוזיקלית והווקאלית של אל עמי מעניינת, יפהפייה ונוגעת.

מעניש – מוח כוורת

אלבום חדש ושני לרביעיית המטאל מעניש, Heal. מטאל משובח ובמיטבו.

משי קליינשטיין – שקט

עברה שנה וחצי מאז סינגל הבכורה של משי קליינשטיין (בתם של ריטה ורמי), באמצע הייתה קורונה. הסינגל החדש ״שקט״ הוא פופ מעודכן וסוחף.

מוזמנות/ים לשלוח לנו מוזיקה לכתובת: [email protected]

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024