השירים החדשים שעשו את השבוע
צילום מסך מתוך הקליפ ״ילדים אהבה שירה״ מאת ג׳יין בורדו

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

18 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 23.08.2021

גם השבוע הגיע אלינו עשרות שירים מעולים. רבים מהם עוסקים בפרידות, עצבות, שבירות. אך יש גם שירי פופ ופ׳אנק המנסים להרחיק אותנו מכל זה, מבלי שבאמת נשכח איפה אנחנו נמצאים. השירים, רובם ככולם, עוסקים במציאות היומיומית הסדוקה שלנו וברווח שנוצר בין הסדקים, דנים ודורשים את התקווה.

שירי הדר – בדרך לשדה – סליחות, אלול

הימים ימי חודש אלול – חודש הסליחות, יש שיצליחו לשמוע את תרועות השופרים בבקרים. שירי הדר, קלידנית להקת איזבו ושרי ורנו, בהפקתו של רן שם טוב, עם לחן ממזרי ופופי משהו לטקסט מתוך הסליחות הנאמרות בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה. מעבר לשובביות הנשמעת בהאזנות ראשונות, יש בשיר משהו תמים, חינני ושנותן כבוד למילים.

רומי מור – כזאת נסיכה

סינגל חדש לרומי מור, נסיכת האלקטרו־פופ, בשיר אינטליגנטי, קצבי ופשוט נהדר.

Emanuel Zytner – מלנכוליה

עמנואל זייטנר, יליד דרום אמריקה שעלה לארץ בשנת 1974, עושה מוזיקה ניסיונית עם הגשה שדומה יותר לקריאת שירה. השיר "מלנכוליה", הלקוח מתוך אלבום חדש בשם דרך הטולטקים, הוא מוזר ומהפנט. מצאתי את עצמי מאזין לו שוב ושוב.

פרינציפ – אין מצב

״אין מצב״ הוא סינגל חדש של להקת פרינציפ התל אביבית מתוך האלבום שבדרך – אתה נמצא כאן. פאנק, נויז, רוק ופוליטיקה כמיטב המסורת של הז׳אנרים הללו. שיר רב־רושם.

טל טרבלסי – סולמות

סינגל בכורה לזמרת וליוצרת טל טרבלסי. השיר ״סולמות״ מצליח לשלב בין גרוב לבין גיטרות ים־תיכוניות. עם קול מרהיב וכובש, נראה שטרבלסי תוכל לטפס בסולמות לעבר קריירה מוצלחת ומעניינת.

MAKOT – Got The Devil 

מיכה קפלן (לשעבר בסיסט סדרני הדשא) ואדם שפלן הם הצמד החדש והמדהים MAKOT. המוזיקה שלהם משלבת בין כל גווני הרוק, האלקטרוניקה ואפילו הפופ, כדי ליצור מלודיה שונה ומאתגרת. הסינגל הראשון ממש טוב.

נוגה – כולם מאוהבים בי

סינגל חדש שלישי במספר לנוגה (נוגה יטח) המשתלב בצורה נמרצת, מגוונת, צבעונית ורעננה בתוך גל הפופ הישראלי של השנתיים האחרונות. היא עושה מעין היפ־הופ והייפר־פופ בגישה פאנקיסטית למדי.

טדי נגוסה – צריך קצת

סינגל חדש לקראת אלבום שלישי לטדי נגוסה בהפקתו המוצלחת של איתמר ציגלר. טדי עושה ראפ שוקק חיים אך עם לא מעט רבדים, שמעניקים לשירים שלו עומק ומורכבות.

שירן קוזניצקי – חדר

״חדר״ הינו סינגל הבכורה של שירן קוזניצקי, העוסק בנושא מורכב וכאוב; בחורה המתדרדרת לעולם הזנות. בשיר רוק עם אלמנטים אלקטרוניים רכים, מצליחה קוזניצקי לספר את הכאב, אך יותר מכך, היא מצליחה לספר סיפורה של חברה שלעיתים קרובות מידי נכשלת בלעזור לחלשים, לאלו שלא יכולים לנצח את המכשולים לבד. שיר עצוב ויפה.

ג'יין בורדו – ילדים אהבה שירה

השיר החדש של ג׳יין בורדו מעלה אותם מדרגה, כך שהם הופכים למפלצות פופ. הם אינטליגנטיים, רגישים, גרוביים ומופקים לעילא. תחשבו על הייצוגים האפשריים למוזיקת פופ; מגניבות, עדכניות, אלמנטים ממכרים, תוסיפו לזה מילים עוקצניות, ביקורת חברתית ותתבלו את כל זה באהבה. הפופ הוא הדלק האיכותי ביותר לתקווה – כזה הוא השיר החדש של ג׳יין בורדו.

אלה שיק בלום – לוינסקי

סינגל ראשון לאלה שיק בלום, היוצא ארבע שנים לאחר צאת אלבום הבכורה שלה. שיר אינדי־רוק המתאר התמודדות מפרידה מבת־זוג. שברון הלב של שיק בלום, על תחושות השנאה וההחמצה המלוות אותו, הוציא ממנה עוצמות מוזיקליות נהדרות. שיר טוב.

דוד ארבל – גב

המפיק דוד ארבל הלביש סאונדים למילותיה של מרינה מקסימיליאן, שמדברת על תחושת הביטחון שהיא חווה בזמן שהיא נמצאת על הבמה. "יותר חזק מהקבלה, יותר חזק מהכל״ היא אומרת. ארבל מעניק לטקסט ישות מוזיקלית חזקה ביותר.

Omri Namir – Broken Soul

עומרי נמיר מפיק את המוזיקה שלו מהמחשב והתוצאה אפלה ומהורהרת. טכנו איטי ויפהפה.

ניקוטין טוויסט – היא מחכה שלא יהיה יותר להיות

ניקוטין טוויסט הוא הרכב פאנק גאראז׳ ישראלי, מחוספס, גולמי ומשובח. השיר ״היא מחכה שלא יהיה יותר להיות״ לקוח מתוך EP חדש בשם בחדר שלי הכל אמיתי.

Omri Keren – Going To

סינגל שני ויפהפה של עמרי קרן מתוך אלבום בכורה שעתיד לצאת בחודש הבא. שיר פולק עדין, ילדי ותמים על אדם שמחפש את הכיוון הנכון לחפש אהבה.

שי מרק – שליחים

סינגל שני לשי מרק לקראת אלבום חדש. מנגנים איתו בין היתר עמיר לב, דני עבר הדני ורם אוריון. מילות השיר עוצמתיות, ובהן המשפט: ״אלפי לוחמים מוסרים נפשם למעני״, שקשה להישאר אדישים אליו.

אהלן – אהלן

סינגל חדש ללהקת הפ׳אנק־רוק אהלן, עם דמיון רב ללהקת מרסדס בנד, אבל עם חיוניות עדכנית ל־2021.

ידידיה בלחסן

שיר פרידה מרגש מאוד של ידידיה בלחסן (אחיו של גבריאל בלחסן ז״ל). ידידיה כתב בפייסבוק שלו: "אי שם בתל אביב לפני כמה שנים כשהיינו חסרי כל אבל זורחים ולא היה כבר אכפת מכלום רק על הגג בחום של אוגוסט. מאז היא מלווה אותי שנים עם השדים והרוחות והפחדים, עם מי שאני, החסרונות והיתרונות . עם החיוך הגדול והכמיהה לחיים מה שהחזיר בי משהו. זהו שיר אהבה לנצחית שלי". הקול של ידידיה בלחסן כמו זועק מתוך הדממה את מחושי הכאב שלו.

מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024