השירים החדשים שעשו את השבוע: הרגעים הקטנים האלה
אלונה הבר. צילום: עדי לם

חדשות

השירים החדשים שעשו את השבוע: הרגעים הקטנים האלה

33 סינגלים טריים מהזירה המקומית שליוו אותנו במהלך הימים החמים של תחילת חודש יולי

עמית רהב 17.07.2023

אחרי שבועיים של מחלות וטיסות והופעות והפגנות שמח לחזור ברשימה של שירים חדשים שיצאו ברובם בשבוע האחרון, כולם של יוצרים ויוצרות מקומיות ומקומיים.

דניאל יפה – צאי מזה

דניאל יפה, שזכתה במקום הראשון באקס פקטור 2015, בסינגל שני מתוך EP שעתיד לצאת בחודשים הקרובים. שיר פופי מקפיץ שקורא לכל הנשים – הכל בסדר גם אם הכל מתבלגן, אז צאי מזה.

יוני רכטר – הנסיך הגדול

כל שיר חדש של יוני רכטר זה אירוע מרגש וכמעט גדול מהחיים. את "הנסיך הגדול" כתב כבר בתחילת שנות ה־80 מי אם לא יהונתן גפן ז"ל ושמו מתכתב כמובן עם אחד מנכסי צאן הברזל הגדולים של המוזיקה הישראלית, "הנסיך הקטן". מאז השיר לא הולחן ולא בוצע עד שלאחרונה החליט יוני רכטר להקליטו כמחוות זיכרון ואהבה לגפן, לקראת מופע שירים לכל המשפחה שהוא מעלה בימים אלו.

Tali Flynt – In Your Bed

Tali Flynt הוא שם הבמה של טלי פינקלשטיין בת ה־24 שמעידה על עצמה שגדלה לצלילי MTV של העשורים הראשונים של שנות ה־2000. שיר פופי אשר משלב כלים חיים עם סינתים אלקטרוניים ובעל פזמון סוחף שאפשר בקלות להתמכר אליו אחרי מספר האזנות בלופ.

הילה זהרור וסגול 59 – ווסט קוסט

סינגל שני לראפר הוותיק סגול 59 (חן רותם) מתוך אלבומו המתקרב דינוזאור מילניאל שאמור לצאת בתחילת אוגוסט. השיר, בו מתארחת הילה זהרור, הוא כולו מחווה לגדולי הראפ מקליפורניה של שנות ה־90 – ד"ר דרה, סנופ דוג, טופאק ועוד. "ווסט קוסט" הוא בעל סאונד פ'אנקי עם אווירת החוף המערבי.

טל טרבלסי – מה אתה לא מבין

סינגל שני של טל טרבלסי לקראת אלבום בכורה אחרי EP בשם מה לי ולזה? שיצא ב־2021. ההפקה, עליה אמונים טל ויונתן (ג'וני) טיברין, מעבירה את הזעם מהמילים לאווירה המוזיקלית של השיר שמתאפיין בנגיעות אלקטרוניות משולבות היטב עם אר'נ'בי. תשאלו על מה הזעם? ובכן, על העובדה שיותר מדי פעמים צריך להגיד דברים פעמיים ולצעוק כדי שישמעו אותנו פה בעולם. רלוונטי יותר מתמיד בימים אלו.

עמרי נובל והאצילים – ציפור מדבר

קאבר ללהיט הכי גדול של אתניקס מאלבום הבכורה שלהם. הביצוע שומר על הנגיעות האתניות מהמקור אבל מוסיף נגיעות רוק שלא היו בו. השיר מגיע לקראת EP רביעי להרכב שייצא בקרוב.

פרויקט ניגון עם ניסים בלאק וישראל פורטנוי – מי האיש

פרויקט ניגון משלב טקסטים שורשיים עם ביטים עדכניים ומגשר בין עולמות רחוקים שמסתבר שאם רק רוצים הם בעצם די קרובים. את הפרויקט יזמו והקימו איזי גליקסמברג, מוזיקאי רב תחומי שכתב בין השאר לרשת ABC, ומאיר בריסקמן, מנצח בולט בתחום במוזיקה היהודית. הקטע מבוסס על פסוקים מתהילים ומכיל מפגש מקסים של הכתובים העתיקים עם ראפ ומקצב מהעת הנוכחית וכל אלו יחד יוצרים שיר מיוחד במינו ונפלא.

ארבל – עד שניפגש

ארבל (ארבל גיסר) בסינגל שני מאלבום הבכורה עליו היא עובדת בימים אלו. השירה של ארבל אינטימית ורגישה ומשולבת במוזיקה פופית אמריקאית, והשיר מספר על געגוע שרובנו כנראה מכירים – הגעגוע למישהו שעוד לא פגשנו, למשהו שעדיין לא קרה.

אלונה הבר – שירי געגוע

שיר שני מתוך אלבום הממשמש ובא של אלונה הבר בהפקתו של יהוא ירון. השיר מספר על נושא שפעמים רבים מודחק מהשיח היומיומי שלנו – הקשר בין אדם לגופו, החיבור שלפעמים הולך לאיבוד לתקופה מסוימת. סינטיסייזר עם נקודות טריפ הופיות והגשה שקשה היה לי להישאר אדיש לה – שומעים את הכאב בקול של אלונה וכשמילים מתחברות עם הגשה זה לרוב יוצא מרגש וכך במקרה הזה.

יפית טסה – שוב אותו מקום

אינדי אלקטרוני רך מלווה את הסינגל החדש של יפית טסה שעובדת על אלבום בכורה. שיר על הקונפליקט בין התקווה מהשמש שמסמנת יום חדש ודף לבן לבין הפחד מהמשך בדפוס המוכר של ויתור והימנעות.

דניאל אביב – מי מבטיח?

סינגל בכורה של הזמר־יוצר דניאל אביב שעליו עבד עם המפיק אייל מזיג (הדורבנים). השיר, בעל הסאונד הרוק־פופי, מספר למעשה על עצמו: מי מבטיח שהניסיון הראשון יצליח, שהביקורות יהיו טובות? אף אחד לא מבטיח, אבל ההתחלה נשמעת לי מצוינת.

גילי אסרף – לעוף

גילי אסרף עובד בימים אלו על אלבומו השני אשר עתיד לצאת בהמשך השנה. "לעוף" מתוכו הוא שיר ראפ עם אוטו־טיונים במקומות הנכונים. בהשפעת חייו האישיים (גילי הוא בנו של דודו אסרף מלהקת סטלה מאריס), הוא מספר על המערכת היחסים של מוזיקאי בישראל עם הכסף.

קרן אור – ריקה

קרן אור (קרן אור קיצ'ס) עובדת בימים אלו על אלבום הבכורה שלה שיקרא אלבום יומיומי. השיר, שילוב של מוזיקה מרוקאית עם נגיעות של רוק אלטרנטיבי, מספר על סבתה של קרן אור, ריקה, על המסע שלה ארצה ועל הקשר הייחודי ביניהן למרות שלא דברו את אותה השפה.

אריק אבר – יש פה אנשים

הבתים של "יש פה אנשים" הם ספוקן וורד מהיר וחותך. הפזמון לעומתם שקט ואיטי, כמו מבקש לתת מרגוע לנפש. השיר עוסק בישראל 2023, מדינה שסועה שאנשים בה ממהרים לחתוך את מי שמסביבם בלי להקשיב, והוא מפציר בנו להירגע ולזכור שכולנו חיים פה יחד. באלבומו השני, שעליו הוא עובד בימים אלה, אריק אבר מנסה לחשוף לצד הספוקן וורד צדדים חדשים שלו, יותר סינגר־סונגרייטריים. "יש פה אנשים" הוא דוגמה מצוינת לכך.

יפתח שפירא – בלי מים

סינגל חדש של יפתח שפירא שאלבומו השלישי יגיע אלינו בספטמבר הקרוב. המוזיקה הפסיכדלית והטריפית משהו לצד מילות השיר שמספרות על הליכה בחום העז במדבר יהודה, משרות אווירה מדברית של טשטוש והזיות של מחסור במים.

נעמי ייבין – La Vieillesse

"La Vieillesse", "הזִקנה" בעברית, הוא הביצוע ראשון של נעמי ייבין בצרפתית. על נעמי שמעתי הרבה, אבל לא יצא לי לשמוע את המוזיקה שלה לעומק. בימים אלה היא עובדת על אלבום חדש, ואם לשפוט לפי הקטע הזה, שווה לצלול אל החומרים שלה. כמו "שירי געגוע" של אלונה הבר שהוזכר מוקדם יותר בטור הנוכחי, גם השיר הזה עוסק בהזדקנות, בהתנוונות ובבגידת הגוף.

Noxi – Sandwich Song

נוקסי, היא נועה וקסמן, משווה בשיר הזה בין אהבה ל… סנדוויץ'. מה הקשר, תשאלו? ובכן, בשניהם עובדים קשה כדי להישאר נקיים, אבל בסופו של דבר אי אפשר שלא להתלכלך מדי פעם. זה הסינגל השני שלה, והפופ המתוק והנעים הזה עשה לי תיאבון למוזיקה ולכריך טוב.

בר מרדיקס – הצבע האדום

במציאות הישראלית הקונוטציה של המושג 'צבע אדום' מוכרת לעייפה. השיר, שנכתב בעקבות נפילת רקטה ליד ביתU של בר מרדיקס לפני כשנתיים, מתאר את החוויה הנפשית שבעקבות האירוע. הסינגל הזה, השלישי שלI עד כה, רזה מאוד מבחינה מוזיקלית, אבל המינימליזם הזה מלווה בצורה מדויקת את השירה של הזמרת שיר אבוטבול שמצבעת אותו כאן בהופעה .

פלורה – הרגעים הקטנים האלה

20 שנה אחרי שנפרדה מאמה, פלורה (לירון משולם) משחררת שיר ריפוי לפרידה. השיר, שנכתב בסיני בשעות הענוגות של לפנות בוקר, מציג לנו את פלורה חשופה מתמיד, לבדה עם הגיטרה. קטע עצוב ומלא ביופי ורגש.

נינט טייב – מה יהיה איתך

אלבום חדש לנינט טייב, קמתי לרקוד, שמציג אותה באור שכמי שעוקב אחריה כבר מהאלבום הראשון לא מפתיע אותי – אור של רוק חזק ובועט. "מה יהיה איתך" הוא דוגמה מצוינת לחלון הראווה של נינט שכמו תמיד עושה שימוש בעוצמות הקוליות שלה. אין פה הפתעות מוזיקליות אבל נקודות החוזק שלה הן כל כך בולטות כך שאין לה באמת צורך להפתיע, קל וחומר כשלמעשה עבר פרק זמן ארוך במיוחד (10 שנים) מאז אלבומה הקודם בעברית.

גידי גוב – שיר תקווה

רשימת שירים שבועית שכוללת שיר חדש של יוני רכטר ושיר חצי חדש של גידי גוב זו חגיגה קטנה. "שיר תקווה" הוא אחד משלושה שירים גנוזים מהאלבום בקצה ההר של גוב משנת 2005. המילים והלחן של חמי רודנר. נשאר רק להודות ליואב שדמה, טכנאי ההקלטה, שעשה קצת סדר באולפן ומצא את הפנינים האלו.

עומר מושקוביץ – (לא!) הרס עצמי

הסינגל השני של עומר מושקוביץ מאלבומה המתקרב ממשיך את דרכו של הסינגל הקודם, "סולידריות", בסגנונו המוזיקלי שכבר קיבל כינוי משלו – פופ קיומי. עטיפה מוזיקלית מתקתקה לטקסטים על נושאים קיומיים וממש לא קלילים. ואם ב"סולידריות" היא התעסקה בחברתי אז פה היא מתעסקת באישי – הפחד מההצלחה ומהמחירים שהיא גובה.

שיר קביליס – כשאת הלכת

שיר קביליס, מוזיקאית ושחקנית, בשיר לזכר סבתה שנפטרה. ניחוח מזרח־תיכוני קל מלווה שירה רגישה ולא מתאמצת מדי והעצב והגעגוע עוברים בצורה נפלאה.

עדי תשרי – אני אוהבת

סינגל חדש ליוצרת והמשוררת עדי תשרי. זה אחד השירים הכי מיוחדים שיצא לי לשמוע בתקופה האחרונה, בדיוק הסיבה שבגללה התחלתי לעשות את הטור הזה – להיחשף לדברים מיוחדים ושונים. המוזיקה משדרת מסתורין והשירה היא בעצם הקראה של מילות השיר על ההרגשה הזו שהאהבה היא כל כך גדולה שאין כבר מילים שיכולות לתאר אותה. את השיר יצרה עדי עם עמיר לב וסאבו. עדי מריצה בימים אלו הדסטארט לספר שירה ואלבום שיצאו יחד בשם יהלום – יש לי הרגשה חזקה שזה הולך להיות מאוד מיוחד.

FX – The Cold

FX (אפרת דארקי) הוציאה לפני מספר ימים אלבום בכורה בשם Season1. השיר "The Cold" אשר סוגר את האלבום מציג פופ אלקטרוני מסתורי כיאה למכשפה הטובה שהיא (כפי שהיא מעידה על עצמה) ומייצג נאמנה את רוח האלבום.

Shmone – Wayfaring Stranger (Live Sax Loop)

Shmone הוא שם הפרויקט של עידן שוהם, להקה של איש אחד. בסינגל הזה הוא מכסה שיר פולק אמריקאי עתיק שזכה לגרסאות רבות, בין השאר על ידי ג'וני קאש וג'ק ווייט. שוהם מביא לנו צד ג'אזי ופ'אנקי לקטע הנפלא הזה.

לינוי יחיאלי – אני רואה שזה לא

"אני רואה שזה לא" הוא שיר מהאלבום מחברת, אלבום חדש לזמרת והיוצרת לינוי יחיאלי אשר חיה כיום בפורטלנד. ג'אז גרובי שאני מאמין שיגרום גם לכם ללכת עם הגוף קצת קדימה וקצת אחורה, כלומר להתנענע. לינוי נמצאת כרגע פה אצלנו ותופיע בחמישי הקרוב (20/07) בקפה שפירא.

סיון לנגר – Let's rock it!

סינגל בכורה לסיון לנגר, סינגר-סונגרייטר שמתעתד להוציא את אלבום הבכורה שלו ממש בקרוב. קשה לפספס בשיר את ההשפעות הרוקיות מהסיקסטיז והסבנטיז והסאונד של השיר בהחלט גרם לדמיון שלי להפליג לנסיעה בכבישים האמריקאיים האינסופיים בואכה חוף הים של לוס אנג'לס.

Foko Bizarro – יום רביעי

סינגל שמגיע במקביל ליציאת ה־EP של פוקו ביזארו, אלף לוכדי חלומות, אותו הוא מתאר כאלבום ניצחון על שקיעה עמוקה. קטע מצוין עם סאונד מטאלי שלא שומעים הרבה בארץ.

LaNNdA – Afford you

סאונד דרים פופי מעט פסיכדלי מלווה את השיר החדש של LaNNdA (גיא לנדאו) מתחילתו. לנדאו, נגן גיטרה עסוק מאוד (מלווה את אמיר דדון, עמרי סמדר, מרינה מקסימיליאן ועוד), שחרר לפני שנתיים את סינגל הבכורה שלו "Closer". הסינגל הנוכחי מגיע לקראת אלבום חדש.

נויה עדר – Moving Again

אלבומה הקרוב של נויה עדר אמור לצאת בסתיו הקרוב וזה שיר הנושא מתוכו. שיר פופ פסיכדלי בהפקתו של iogi (יוגב גלוסמן) שמספר על תחושת המעבר בין מקומות, בתים ומדינות שוב ושוב ושוב, תחושה של התרגשות מצד אחד וחוסר וודאות מהצד השני. נויה מספרת שבעקבות המעברים החוזרים ונשנים שעברה המלך חייה הצעירים, חוסר היציבות הוא מה שמביא לה כעת יציבות. חייב לציין שכאדם שהחיים שלו די יציבים אני מצליח להרגיש את ההיגיון שבסתירה הזו מהשיר.

מיה יוהנה – מה שנשאר בי

מיני אלבום ראשון בעברית למיה יוהנה, זמרת ויוצרת פעילה בתעשייה המקומית. תמהיל מקסים של מדינת ישראל הצעירה וסמבה ברזילאית (יש אחרת?) יוצר פה שיר נעים ורך שכאילו נכתב במיוחד לשעת שקיעה בשישי אחר הצהריים עם כוס משקה צוננת על שפת הים. כן כן, השיר הזה זרק אותי למקום מאוד ספציפי.

Lilu – Draw The Line

Lilu, שם הבמה של ליהי צדוק, בסינגל ראשון. גיליתי אותו דרך מייל שהיא שלחה אלינו (פרטים על איך גם אתן יכולות לשלוח את המוזיקה שלכן ממש פה למטה) ואני כל כך שמח שהיא עשתה את זה כי מדובר בשיר מקסים. פופ אלקטרוני רך ומינימליסטי שמתאר מסע שמתחיל בחושך ובמעמקים ואני מרגיש שמסתיים במקום הרבה יותר בטוח.

מוזמנות/ים לשלוח לנו מוזיקה לכתובת: [email protected]

מוזמנות ומוזמנים להאזין לעמית רהב ב"אלף פעימות" המשודרת פעם בשלושה שבועות בימי חמישי בשעה 21:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024