נקודתיים: ״נקודת חן״ מארחת את עמרי קרן
עמרי קרן, צילום: איתמר קסלסי

חדשות

נקודתיים: ״נקודת חן״ מארחת את עמרי קרן

על שירים באנגלית, פייד אאוט וג'אז

חן ליטבק, ירדן אבני 29.06.2022

"נקודת חן" היא תוכנית מוזיקה מקומית המשודרת אחת לשבועיים, בימי ראשון, בה מארחת חן ליטבק יוצרים מקומיים לריאיון באולפן ולהשמעת המוזיקה שלהם ושל אחרים.

והפעם אנחנו עם עומרי קרן, יוצר צעיר שניגן בין היתר בהרכבים של יוגי, תומר ישעיהו ועם ביטניק. בתחילת השנה הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו, Love in Mind, בהפקת בן אבגיא, ובימים אלו הוא עובד על אלבום שני.

29.5.2022

זה גם יפה

כל השירים שלך מסתיימים בפייד אאוט, זה מכוון?

אני הייתי ילד קטן ולמדתי לכתוב שירים לאט לאט ולא שמתי לב שאני לא לומד אף פעם איך לסיים אותם. אז חשבתי בשיר אחד ״כן פה יהיה יפה פייד״ ואז חשבתי בשיר הבא ״אה כן גם פה יהיה יפה פייד״ ואז כאילו האלבום היה מוכן ואמרתי לעצמי ״אה, את כל האלבום סיימתי בפייד. אולי זה לא באמת יפה. אולי זה פשוט כזה פתרון קל״. אז עכשיו כשאני עושה את האלבום הבא אני ממש עושה מאמץ מודע לא לסיים שירים בפייד אלא אם הם ממש מבקשים את זה.

חשבת פעם לתרגם את השירים לעברית? אני בטוחה ששואלים אותך הרבה מה עם עברית, זה משהו שעולה?

אני רוצה מתישהו לעשות שירים בעברית, אבל מרגיש לי שאני צריך פיקוד. אני מדבר אנגלית וכן בא לי לעשות שירים שידברו לאנשים בכל העולם. מרגיש לי שאני לא יכול לעשות את זה ממש במקביל. אם אני עכשיו אוציא אלבום בעברית או שיר בעברית אז באופן מובן כל מי שפה בישראל יגיד לי ״וואי יפה מאוד האלבום הראשון שעשית, אבל איזה כיף שאתה עושה בעברית״, והם צודקים כי הם פה והם מדברים עברית. למי שפה זה יהיה כנראה יותר כיף לשמוע אותי שר בעברית. אבל עדיין לי איזה חלום לפרוץ עם זה, ואני בטוח שזה יקרה מתישהו. אבל לא כרגע.

אהבה היא כמו ג'אז

למדת במגמת ג'אז בבית ספר. נראה לך שמתישהו גם ימציאו מגמת רוק? הם לא מבינים שכל החבר׳ה האלה לומדים ג׳אז רק בשביל אחרי זה ללכת ולעשות את מה שהם באמת רוצים לעשות?

אבל זה בדיוק זה – בואו רגע תלמדו את עניין ואחר כך תעשו מה שבא לכם. אני לא יכול להדגיש כמה מגמת ג׳אז זה דבר שעשה לי טוב. בכללי אני מת על ג׳אז והיה לי איזה דפקה מגיל 14 עד 16 כזה שזה ממש היה העניין שלי והוצאתי סולואים וצ׳ארלי פרקר וקולטריין וכל העניין ואחר כך יכולתי לחזור משם עם כל הידע שצברתי ולהתחיל לכתוב שירים, אבל זה עד היום מאוד נוכח. השליטה שיש לי במוזיקה והידע והכלי שלי – זה בא משם. אין על ג׳אז. אני בעד.

עמרי קרן יופיע בצוללת הצהובה בירושלים ביום רביעי, ה־29/06, בשעה 21:00

מוזמנות/ים להאזין לחן ליטבק בתוכנית "נקודת חן", אחת לשבועיים, ימי ראשון בשעה 12:00

הפקה: תום גבעול

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024