המלצת שדרני ושדרניות התחנה: הופעות שאסור לפספס באינדינגב
אינדינגב 2021, עיצוב: YONIL

חדשות

המלצת שדרני ושדרניות התחנה: הופעות שאסור לפספס באינדינגב

מגיעים לסופ"ש במדבר? אל תוותרו על ההופעות האלה

צוות הקצה 08.10.2021

אחרי שנה של בצורת, אנחנו מתרגשים יותר מתמיד מחזרתו של פסטיבל אינדינגב לחיינו. למרות תהליך ההתאמה המאתגר שעברו מארגני הפסטיבל בחודש האחרון, ברור לכולם שהסופ"ש הבא עדיין יכול לספק לנו חגיגה שלמה של אינדי ישראלי, והסחת דעת הכרחית שאנחנו כה זקוקים לה בשנה וחצי האחרונות.

אנחנו כבר לא יכולים לחכות, והכנו לכם רשימת המלצות חמה על כמה מוזיקאים שלא כדאי לפספס במהלך הסופ"ש. מוזמנים לסמן את ההופעות שלהם באפליקציה הרשמית של הפסטיבל, שם גם תוכלו לקבל המלצות להופעות נוספות בהתבסס על ההעדפה האישית שלכם.

אלו ההמלצות של כותבי מגזין "הקצה":

ניצן נחומזון מחפשת אוויר

כוכבת על, הצמד המוכשר של מתי גלעד ויובל וילנר הביאו לנו בשנה האחרונה כמה ממתקים מאוד נעימים לאוזניים. יש לי תחושה שפופ סיקסטיזי ייתן קצת אוויר בליינאפ השנה, בין הרבה להקות יותר "כבדות" בז'אנר ובסאונד. יהיה מרענן.

כוכבת על יופיעו ביום שבת בשעה 13:30 על במת הפיל

ההצלחה של הסדרה "המפקדת" והפסקול המשובח שיצרה עבורו יחד עם המפיק תומר כץ (D Fine Us) דחפו את אקו מורגנשטרן בעוד צעד לכיוון המיינסטרים ואל לב הציבור. הרי זאת המטרה שלנו בעצם, שכמה שיותר אנשים יחשפו למוזיקה ולנשמה הענקית שנמצאת מאחורי הפרסונה הקשוחה לעיתים של הראפרית המוכשרת. מתה לראות איך היא תהפנט את הקהל בפסטיבל.

אקו תופיע ביום שבת בשעה 13:00 על במת הקוף

אחרי שב־2019 גשם החריב את הסט המצופה שלהן, וב־2020 הקורונה החריבה את הפסטיבל, הגיע הזמן כבר לראות את סוס מביט על הבמה. ההרכב של זוהר גינזבורג, דני עבר־הדני, רוני טל וגדי פטר הוציאו אלבום בכורה מצוין שהוקלט בטייק אחד, על טייפ 8 ערוצים. ביצועים של השירים האלו בלייב על במה במדבר? תרשמו אותי.

לקראת פסטיבל האינדינגב בשנת 2019, הלהקה התארחה בתוכנית "נקודת חן" כדי לקראת ההופעה המדוברת. אחרי שההופעה ההיא התבטלה, אפשר להגיד שההתרגשות שלהן להופיע לראשונה באינדינגב עדיין רלוונטית, ואפשר להאזין לה כאן:

20.10.2019

סוס מביט יופיעו ביום שישי בשעה 12:30 על במת הפיל

את Iogi ראיתי במופע ההשקה בבארבי לאלבום המעולה שלו, Everything's Worth It, והייתי מהופנטת. הוא גיטריסט מוכשר שמנגן לאחרונה בהרכבים של מוזיקאים כמו אביתר בנאי ושי צברי, ופשוט בנאדם מתוק נורא. השירים כל־כך כיפיים ומזמינים גם בלי להכיר אותם, ובעיקר מכניסים אווירה טובה שמתאימה לסטינג המדברי המיוחל.

יוגי יופיע ביום שישי בשעה 17:15 על במת הקוף

את נועה ארגוב שלנו כולכם מכירים – היא הייתה חלק מהותי מהקצה עד ממש לאחרונה, כשבחרה להמשיך לדרך חדשה. אנחנו מפרגנים ולא נוטרים טינה, אז המלצתנו כדלקמן: מעצם היותה שדרנית־מוזיקאית־דיג'יי, היא אנציקלופדיה מוזיקלית מהלכת, מאסטר בכל מה שקורה בגבולות בין אלקטרוניקה צרפתית, וייבים ברזילאיים והלהיטים החדשים ביותר. נועה תתקלט באינדינגב לא פעם אחת, אלא פעמיים (!) ולגמרי כדאי לכם ולכן לקפוץ לאחד מהסטים שלה.

נועה ארגוב תופיע ביום שישי בשעה 14:00 על במת האינדיטרוניקס

30.6.2021

מיכל אלפרשטיין ממליצה על המיטב מכל העולמות

ענת מושקובסקי היא מוזיקאית ומורה לפיזיקה. שילוב לא שגרתי ללא ספק, אבל במקרה שלה הוא דווקא מייצג היטב את החלקים השונים שיש בה ושהופכים אותה ליוצרת ייחודית ומעניינת. במוזיקה שלה אפשר למצוא חלקים רציניים, מהוגנים ומלומדים דרך הכלים עליהם היא מנגנת (פסנתר וקלרינט), ההשפעות המוזיקליות שלה והנגיעות הג'אזיות בשירים שלה. לצד אלה, יש במוזיקה שלה גם המון חלקים שובביים וכיפיים שמתבטאים בטאצ' האלקטרוני, בקול הרך, המתקתק והנפלא שלה, ובנוכחות הבימתית שופעת הקסם שלה. פסטיבל אינדינגב הוא הזדמנות מצוינת ליהנות מכל העולמות של היוצרת הנהדרת הזאת.   

ענת מושקובסקי תופיע ביום חמישי בשעה 20:00 על במת הקוף

הלהיט הענק שיצרה מושקובסקי עם שוזין, שמופיע גם בפסטיבל

אלפרד כהן עם המלצה לכל מצב רוח

את הפסטיבל הייתי מתחיל בהופעה לילית אפלולית ומסתורית, כזאת שתזרוק אותי בוודאי ללוקיישן אפשרי של סרט בבימויו של דיוויד לינץ׳. משהו חלומי, חזיון תעתועים. Cattivo, הפרויקט של עומר פרקש שמכיל גם שמות מעניינים כמו עדן עטיה מרסקו (שגם יופיעו על במת הפיל ביום שבת!), יכניס אתכם על מגש של חלום לפסטיבל.

Cattivo יופיעו בין חמישי לשישי בשעה 00:00 על במת הראקט

אין כמו רוקנ'רול קצבי וחד לפתוח איתו את הבוקר של היום השני. No Point Baby, מהלהקות הטובות שפועלות היום בארץ, יעשו את העבודה הזו עבורכם. מומלץ לשנן את השורות שלהם על הכלבים של בנות הזוג ומפגש עם ריטה בשוק כדי שתוכלו לצעוק איתם ביחד.

No Point Baby יופיעו ביום שישי בשעה 10:30 על במת הפיל

מאוחר יותר סימה נון, מהראפריות הטובות שפועלות כיום עם גישה של פאנקיסטית וטקסטים מושחזים וקשוחים (במובן החיובי של המילה) תעשה לכם את הערב.

סימה נון תופיע ביום שישי בשעה 22:00 על במת הקוף

ביום האחרון אני ממליץ על Borito, מלהקות האינדי־פופ הבולטות בסצינה, יש משהו באנרגיות שלהם שהוא מאוד אינטימי וזה הולך מצוין בהופעות. לדעתי הולך להיות מתקתק, נעים ודי ממכר.

Borito יופיעו ביום שבת בשעה 12:30 על במת הראקט


חן ליטבק ממליצה על צמד המוזות

אור אדרי היא אחת הבסיסיטיות והמוזיקאיות הכי מוכשרות בסביבה. הדומיננטיות שלה על הבמה מורגשת גם כשהיא מנגנת עם יובל דיין או עם רם אוריון, אז איזה כיף זה כשהיא בקדמת הבמה. היא מגיעה להופעת סולו ראשונה בפסטיבל, לאחר שכבר סיפקה בו רגעים זכורים יחד עם יובל מנדלסון והמסע לפולין ובריו, הרכב הדואו שלה עם זואי פולנסקי.


אלבום הבכורה של אדרי, כידוד יצא בשנת 2017 ומאז היא בישלה לנו עוד שירים שהתגבשו לכדי אלבום שני בשם 20 צעדים שיושק ממש בסוף החודש. אבל לפני כן, היא מגיעה לאינדינגב מחומשת בקרני פוסטל (שגם התארחה באלבום) לבמת הפיל בשישי בערב.

אור אדרי תופיע ביום שישי בשעה 20:30 על במת הפיל


ברק הלר חיון מחפש כוכבים

אף פעם לא הייתי בפסטיבל אינדינגב, ופעם בכלל לא אהבתי את המדבר. עכשיו אני דווקא ממש אוהב – אני אוהב לישון באוהל, ישן בו יותר טוב מבבית, ובאינדינגב רואים מלא כוכבים בשמיים וגם כוכבים של אינדי. אז רדו למדבר להסתכל על כוכבים ולראות הופעות. בשביל הרוק אנד רול אל תפספסו את המפשעות שמופיעות ביחד עם Batshitcrazies הנהדרות ביום חמישי בשעה 00:45 על במת הפיל.

ובשביל הבום בום בום עם נגיעות רוק אנד רול לכו ל־Red Axes, צמד הדי־ג'ייז שאף פעם לא משעמם בהופעות שלהם. יש עוד מלא טובים, והנגיף מתפשט פחות באוויר הפתוח. פסטיבל!

פסטיבל אינדינגב ייערך בין התאריכים 14-16 באוקטובר במצפה גבולות

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024