הקצה של קיקי מלינקי
קיקי מלינקי, צילום: עדי לם

מאמרים

הקצה של קיקי מלינקי

על הופעה שהיו שמחים לראות שוב ושוב ועל מה שלמדו מהאיחוד של הבילויים: העורכים האורחים משתפים

צוות "הקצה שלי" 24.08.2023

שמתן לב פעם שלשבועיים האחרונים של אוגוסט יש תחושה אחרת מכל שאר הקיץ? ברור, נשארו לפחות עוד חודשיים שלושה של חום בלהות, לחות סיוט והזעה בהגזמה, ובכל זאת נדמה ששלהי הקיץ נושבים עלינו כבר עכשיו, עם צבעים, ריחות, צלילים משלהם. צבעים וצלילים שבשבועיים החולפים מלווים אותנו גם דרך האלבום החדש של קיקי מלינקי שנקרא מלכוד 20/20 ונשמע ומרגיש ממש ככה, כמו ניחוחות של חופש גדול עמוס חוויות שעומד להיגמר במתיקות עם מרירות עדינה, שמורגשת בכל זיכרון.

עברו שלוש שנים מאז שהרכב האינדי־פופ/רוק בהובלת היוצרת יסמין רביב הוציא את אלבום הבכורה שלו, שנת החתול וחשף את קהל חובבי האינדי המקומי לשירים הקליטים ומעוררי ההזדהות של קיקי מלינקי. לא מעט קרה בשלוש השנים האלו, והבלאגן של ימי הקורונה וההתפתחויות החברתיות והטכנולוגיות שתופסות תאוצה נכנסו גם לכתיבה של רביב, כמו גם התפתחויות בסאונד של הלהקה שקיבל גוונים אלקטרוניים ופופיים יותר. את התוצאה אפשר לשמוע במלכוד 20/20, האלבום השני של ההרכב ובו תשעה שירים קליטים, קלילים ומגוונים שמעוררים מחד נוסטלגיה לאהבות ישנות ולתחושות מוכרות, ומאידך מצליחים לקלוע בדיוק לזמן ולמציאות שלנו, שהגיעו בדיוק בזמן ועוררו בנו הזדהות מסוג שלא חווינו כבר תקופה.

קיקי מלינקי יגיעו הערב, חמישי 24.8.23 ללבונטין 7 תל־אביב להשיק את האלבום החדש במסיבת סוף קיץ שהיא בדיוק מה שאנו זקוקים לו כרגע, עם הכוכבת העולה נוגה כאורחת כבוד ושדרוג נוסף לרמות הפאן. בשבועות הקרובים הם יעשו דרכם גם לפסטיבל הפסנתר ולאינדינגב. עד אז, אנחנו מתכוננים עם שעה של מוזיקה שההרכב בחרו עבורכם במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי", עם שירים של Le Femme, Beach House, טובה גרטנר, ענבל פרלמוטר ועוד לצד כמה מהשירים החדשים והיפים שלהם:

23.8.2023

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם העורכים האורחים של השבוע, על מוזיקה מהצד השני של המשוואה, כמאזינים, כדי ללמוד עוד על הגיבורים והגיבורות המוזיקליות המגוונות שמחלחלות לתוך יצירתם.

מה האלבום האחרון שהפתיע אתכם?

"I Love You Jennifer B של Jockstrap. עומרי שני (חבר ההרכב) בא אלינו ערב אחד והשמיע לנו את 'Concrete Over Water', והיינו בשוק. זו באמת מוזיקה שמצליחה להיות לא דומה לשום דבר אחר, וזה כל כך קשה להצליח לעשות את זה בעולם של שפע מוזיקלי שגובל בהצפה. לפעמים יש תחושה שאין מקום יותר להכיל משהו חדש, מזל שיש את עומרי ששומע את כל סוגי המוזיקה בעולם ותמיד מצליח להפתיע אותנו עם משהו טוב".

"היינו בשוק". מתוך I Love You Jennifer B, האלבום האחרון של Jockstrap

את מי הכי הייתם רוצים לראות בהופעה?

"LCD Soundsystem תמיד ולעד. נסענו להופעה שלהם בלונדון בקיץ הקודם ועף לנו המוח, אבל זה לא משנה, היינו רוצים לראות אותם שוב ושוב ואז שוב אם אפשר. יש לנו כמה שירים ועיבודים שנכתבו בהשראתם, מתים על הריפרור לאייטיז, על המינימליזם ועל ההתגברות ההדרגתית והבלתי־פוסקת. ג׳יימס מרפי הוא מקור השראה, גם מבחינה מוזיקלית אבל גם כי הוא פרפורמר ענק. עוד דבר מעניין לגביו זה שהוא הוציא אלבום ראשון בסביבות גיל 35, אנחנו מתקרבים לשם סך הכל, אז כן, הבנתם".

מוזיקה שאהבתם בעבר וחזרתם לשמוע בתקופה האחרונה?

"הבילויים! היתה הופעה מדהימה בבארבי, ועשינו שיעורי בית, עברנו ממש על כל אלבום ואלבום. יש משהו מדכא בזה ששירים שגדלנו עליהם ומדברים על הבעיות הכי קשות של המדינה הזו עדיין רלוונטיים. מצד שני, היה כל־כך ממלא לצעוק את המילים בבארבי עם עוד אלף אנשים, שאת יודעת שהלב שלהם כנראה במקום הנכון. עוד דבר שנזכרנו בו כשחזרנו להקשיב להם זה כמה אנחנו אוהבים עברית, הומור יהודי, חרוזים, משחקי מילים".

"יש משהו מדכא בזה שהשירים שגדלנו עליהם עדיין רלוונטיים". הבילויים בהופעה ב־2008

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלתם לאחרונה?

"קארה ג׳קסון שהוציאה אלבום מדהים באפריל האחרון. אישה שהקול שלה הוא כמו כלי ייחודי בפני עצמו, נוסח נינה סימון. המילים שלה פוגעות בול בבטן, העיבודים יפהפיים, ממליצים!".

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלכם?

"נוגה. האמת שאנוכי (יסמין) הכרתי את נוגה כשחבר שם שיר שלה בטוני ואסתר, זה היה 'קלימבה 17 מפתחות קלימבה אפריקאי אגודל אצבע פסנתר עץ קלימבה נייד כלי נגינה פסנתר אגודל חם למכור'. ובעצם זה היה לפני אלף שנה, כשהיא עוד הייתה נוגה מהקריות, אבל עכשיו אנחנו עומדים לארח אותה בהופעת השקה שלנו ויצא לי בפעם הראשונה להתעמק במילים, והבנתי שמדובר במשוררת מחוננת! ב'כולם מאוהבים בי' היא כותבת: 'יש אני משותף / הוא מרגיש את הכל / מסתכל מלמעלה, מכבה את האור / רק רוצה מה שטוב, לנתק מה שרע / להביט מקרוב גם כשיש לי ברירה / העולם הזה מלא בי / אני מלאה בעולם הזה'. וזהו, זה חץ בלב שלי".

חץ בלב. "כולם מאוהבים בי" של נוגה

משהו שתרצו להוסיף?

"חוגגים את האלבום החדש שלנו ביום חמישי ה־24.8.23 (היום!) בלבונטין 7. מארחים את נוגה המדהימה, תכלס הולך להיות טירוף אז ממליצים לכם לפגוש אותנו שם!". לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת קיקי מלינקי בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024