הקצה של רוני בר הדס
רוני בר הדס, צילום: אדוה דרור

מאמרים

הקצה של רוני בר הדס

על האלבום שגרם לה להתאהב באליוט סמית' וההשפעה של ארלו פארקס על אלבומה החדש: העורכת האורחת משתפת

צוות "הקצה שלי" 10.07.2023

די בטוחים שאנחנו יכולים לדבר בשם כולם ולומר שלא פשוט בכלל להתמודד עם המציאות כרגע. ברור, יש מי שחווה את המתיחות יותר ויש מי שפחות, אבל תקופות כאלה בהחלט מדגישות, לפחות אצל מי שיותר, את עומק הבורות שעלינו לטפס מתוכם. ואמנם, יש מוזיקה שיכולה ללוות אותנו ולחזק במהלך הטיפוס, כזו שיודעת לנחם ולדרבן את הלב הסוער, במיוחד כשהיוצרות מאחוריה יודעות מה הוא צריך, כי הן היו שם. ובזמן האחרון, כצידה לדרך במעלה כל יום ויום, ארזנו איתנו את האלבום החדש של רוני בר הדס, Luck.

האלבום השני של היוצרת והזמרת שיצא לפני כחודש, ב־13.6.23, מגיע כשלוש שנים אחרי צאת אלבום הבכורה שלה Calm the Beast, על אף שנדמה שחלף הרבה יותר זמן מאז. תוך זמן קצר, בר הדס זכתה להכרה ובנתה לעצמה שם של אחת היוצרות החדשות הבולטות בסביבה, ולו בזכות הכנות והמתיקות הכובשת שלה. עם Luck, רוני מספרת ב־9 שירים על הדרך שהיא טיפסה – מדיכאון וחוסר ביטחון אל היכולת לאהוב ולהגשים חלום, לקבל אהבה אמיתית אל חייה. האהבה הזו חלחלה גם למימד הפיזי של יצירת האלבום, שרובו נוצר בעבודה והפקה אינטימית ומשותפת של בר הדס עם בן־זוגה, היוצר והמפיק מאור אלוש. את השירים שכתבה הם לקחו למחוזות מהממים של מוזיקת נשמה מאז ומהיום, פופ שלא מפחד לנצנץ וקול רך ומלטף שלא מפחד לגעת בעדינות גם בנקודות רגישות.

לקראת הופעת ההשקה לאלבום החדש בעוד יומיים, יום רביעי 12.7.23 במועדון האזור תל־אביב, בה רוני ולהקתה יארחו לצידם גם את יוני בלוך, שמחנו להמתיק את המר עם רוני בר הדס בשעה של מוזיקה יפה ומרגיעה שרוני בחרה עבורכם במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי", עם יוגי, Big Theif, Folly Tree ועוד לצד כמה מהשירים המקסימים מאלבומה החדש:

5.7.2023

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז שוחחנו עם העורכת האורחת של השבוע על מוזיקה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, כדי ללמוד עוד על האלבומים המיוחדים והגיבורים/הגיבורות המוזיקליות השונות שעוררו בה השראה.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

״איך האהבה הזאת חומקת בין האצבעות של עלמה גוב. יש לעלמה קול כל כך ייחודי וטוטאלי. חוץ מהשירה, הטקסטים והנגינה המדהימים, היא גם הפיקה לבד חלק גדול מהאלבום. זה נותן לי השראה לראות נשים צעירות (ותכל'ס בכל גיל) מבטאות את הקול שלהן בכנות כזאת, בלי להתנצל".

מתוך אלבומה החדש של עלמה גוב שיצא במהלך החודש החולף

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת באקראי?

"לפני כמה חודשים נסעתי באוטו, כשהספוטיפיי התחיל לנגן את השיר 'Moon In the Morning' של Adam Melchor. לא הכרתי אותו לפני והתאהבתי בו מהשמיעה הראשונה. יש בו משהו 'ביטלסי', שמרגיש כמו קלאסיקה. הייתי חייבת לשמוע את השיר הזה בלופ, עד שמצאתי חניה".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"בהמלצת סיון טלמור הקשבתי לאלבום הראשון של ארלו פארקס, וכבר בשמיעה הראשונה רקדתי בסלון והתאהבתי קשות. יש משהו כל־כך פשוט במוזיקה שלה, ועדיין עם כל־כך הרבה סטייל ואופי. חרשתי על האלבום הזה כמה חודשים טובים, לקחנו ממנו הרבה השראה בהפקת האלבום החדש".

מתוך אלבום הבכורה של ארלו פארקס Collapsed In Sunbeams

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"האלבום Figure 8 של אליוט סמית׳. הקשבתי לו המון בתור טינאייג׳רית, זה בעצם האלבום שגרם לי להתאהב באליוט. במשך שנים הוא היה האמן האהוב עליי, וזה לא שאמן אחר החליף אותו, פשוט הפסקתי להגדיר את זה ככה. היה לי קטע מוזר כזה, שלא רציתי להקשיב לכל האלבומים שלו כדי שתמיד יהיה לי משהו חדש ממנו, אבל בדיעבד, אני חושבת שעדיף דווקא להקשיב לכל האלבומים כשהקראש עוד חם. בכל מקרה, לפני כמה שבועות יצאתי לשופינג ופתאום האלבום הזה היה בדיוק מה שרציתי לשמוע. זה הפך את השופינג להרבה יותר נעים".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"החבר הכי טוב שלי הכיר לי את Raveena Aurora. היא מוזיקאית אמריקאית שיוצרת מוזיקה רוחנית וצבעונית, מין שילוב בין אר־אנ־בי, פופ ומוזיקה הודית. יש משהו מדיטטיבי, חלומי ופסיכדלי במוזיקה שלה, היא שרה בקול רך ומלטף שישר עושה נעים בגוף. אני שואבת ממנה הרבה השראה לאחרונה, במיוחד מהדרך בה היא משלבת את המסע הרוחני שלה בתוך המוזיקה ומשתפת אותו עם הקהל שלה".

"מדיטטיבי, חלומי ופסיכדלי". רווינה

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"הייתי רוצה לראות הופעה של Bruno Major. הכרתי אותו בתקופת הקורונה בזכות הספוטיפיי ומאז הוא אחד האמנים הכי אהובים עליי. יש משהו מאוד רומנטי במוזיקה שלו, אווירת ג׳אז חמימה, הרמוניות מפתיעות ומלודיות שמרגשות אותי. מעבר לזה שהוא מוזיקאי ומפיק־על, הוא כותב שירים קסומים ושר אותם הכי יפה שיש. חלום שלי לראות את הדבר הזה קורה בלייב".

משהו שתרצי להוסיף?

"ב־12.7.23, להקתי האהובה ואני נשיק את האלבום החדש במועדון האזור בתל־אביב ונארח אמן וחבר שאני כל־כך אוהבת – יוני בלוך". לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת רוני בר הדס בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024