הקצה של אברי ג'י
אברי ג'י, צילום: אלון דניאל

מאמרים

הקצה של אברי ג'י

על אגדת ראפ מקומית ועל המוזיקה שסוחפת אותו לעולם רווי בצבעים ורגשות: העורך האורח משתף

צוות "הקצה שלי" 07.07.2023

בעולם מקביל בו אין דאגות פוליטיות, חברתיות או אחרות, אנחנו יושבים עכשיו בשיא הצ'יל על איזה חוף עם קרטיב ביד, שמש וגלים בעיניים ואלבום טוב באוזניות. מעל לסביר להניח שהיינו בוחרים לצהריים כאלה באלבום הבכורה של אברי ג'י, אברא כדברא, היפ־הופ מקומי שיודע לרגש לא פחות מלהגניב ובעיקר לעשות המון נחת.

אברי ג'י הוא ממש לא שם חדש לקהל ההיפ־הופ הישראלי: הראפר והמפיק בן ה־30 כבר הספיק לעבוד עם כל המי ומי ולגדול יחד עם כמה מהשמות הכי רותחים שעלו פה בשנים האחרונות. הוא אחד החברים המייסדים בהרכב פלא אוזן, שתוך עשור הפך לתופעה ותרם המון לצמיחה ולתנופה של הסצינה הזו בשנים האחרונות. את הביטים שלו שמענו אצל שורה ארוכה של יוצרים ויוצרות אחרות, ביניהן יסמין מועלם, שאנן סטריט, סימה נון, סבסטיאן XL, אקו, רגיני ועוד. ב־10.5.2023 אברי ג'י התקדם רשמית לקדמת הבמה והוציא דרך הלייבל שלו ושל חבריו להרכב האם "פלא רקורדז" את אלבום הבכורה שלו, 18 שירים, לא פחות ורשימת אורחים מרשימה גם היא לא פחות.

באופן כללי זה אלבום שהוא יותר – יותר רגוע, יותר רחב במנעד הרגשות שהוא מציע, יותר מעמיק ויותר מחלחל לנשמה ממה שהתרגלנו לשמוע. באברא כדברא אברי ג'י מעביר מסר ומגשים מרמת הכותרת ועד אחרונת המילים, מסר לפיו יש לנו את הכח והיכולת לברוא מציאות אחרת דרך הגישה שלנו, המילים שאנו בוחרים והרגשות שאנו מעבירים. אל הרוח המרעננת הזו הצטרפו באלבום טדי נגוסה, ג'יי למוטה, כהן, יוסי פיין, דוד מעיין, מירו משבק ס', Hasan MC, בנו הנדלר, נועם חבקין ועוד, וכמובן גם חברי פלא אוזן, אך לא רק – גם בסימפולים, אברי ג'י צירף אליו את אמו המנוחה פרידה צפנת, לה גם הקדיש את האלבום יחד עם אביו, שניהם נפטרו בשנים האחרונות אך נוכחים ביצירה ובאמירה שלו.

מחר, 8.7.23, אברי ג'י יתמקם סופית תחת הזרקור המרכזי של הבמה ויחגוג את אלבום הבכורה שלו בהופעת השקה במועדון הגגרין תל־אביב, עם חבורה כבדה של אורחים כראוי לאלבום כזה. רגע לפני, קיבלנו הצצה לאוסף המוזיקלי הנרחב של הראפר דרך שעה שהוא ערך במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי". בסט שלו יושבים יחדיו בנוחות Alice in Chains לצד Black Eyed Peas, כריסטינה אגילרה לצד Blonde Redhead והביטלס יחד עם מלאי מכובד של היפ־הופ מקומי, שכולל כמובן כמה מהשירים המעולים מהאלבום החדש שלו:

28.6.2023

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז לקראת מופע ההשקה לאלבום החדש, שוחחנו עם העורך האורח של השבוע על מוזיקה מהצד השני של המשוואה, כמאזין, כדי ללמוד עוד על הגיבורים המוזיקליים שלו וההשראות שחלחלו אצלו לתוך היצירה.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"טאטע ווי מייד איט של פלד, אחד הראפרים החזקים בארץ עם אלבום בו הוא פותח דלת לעולם הפנימי שלו בצורה עמוקה יותר מאי פעם. היה לי ברור שפלד יפציץ, הוא תמיד מפציץ, וכרגיל, הוא הצליח להפתיע אותי. ביג אפ לפלד".

נסטיה רוד מתארחת באלבום האחרון של פלד טאטע ווי מייד איט

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"נסטיה רוד. נחשפתי אליה דרך האלבום של פלד, ולא מזמן פגשתי אותה כשהתארחה בהופעה של רגיני. כישרון עצום, קול מיוחד ומהפנט. איזה כיף שיש פלייבה כזה בארץ".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"וואי אני כל הזמן על הרדיו נהנה, הרבה ג'אז ומוזיקה קלאסית בקול המוסיקה שעושים לי נעים בדרכים. כשאני מחליף בין התחנות אני שם לב שבדרך כלל כולן מנגנות מוזיקה מסחרית משעממת, ורק קול המוזיקה מנגנת תדרים שבאמת מרגשים אותי וסוחפים אותי לתוך אווירה רוויה בצבעים ורגשות".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"אלבום ה־Unplugged של Alice In Chains, אלבום שגידל אותי. לאחרונה חזרתי לשמוע וזה פתח לי עולמות עליונים. יצירת מופת נדירה בהחלט".

"אלבום שגידל אותי, פתח לי עולמות עליונים". מתוך אלבום ההופעה ה־Unplugged המיתי של אליס אין צ'יינס מ־1996

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"KRS One / נייג'ל האדמור. קיי־אר־אס 1 כי זה אחד הראפרים שהכי עיצבו את מי שאני היום כראפר. חוץ מזה, הוא מופיע פשוט טירוף, אני חייב לראות את זה. הארץ שלנו צריכה הופעה כזאת. ולגבי נייג׳ל… נייג׳ל האדמור הוא אגדה מקומית, הוא הראשון שהוציא פה אלבום ראפ (כבוד ליוסי פיין שהפיק, כמובן). לא ראיתי אותו אף־פעם מופיע, זה יכול להיות חזק. יו נייג׳ל, אוהבים אותך".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"The Sit In של Twit One. אלבום יפהפה וצבעוני של מפיק גרמני מדהים. ביטים בשלל אסתטיקות, סימפולים קסומים וכלי הקשה נעימים. ממליץ בחום!".

ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"אני לא זוכר את הפעם האחרונה שזה קרה לי… שלחו לי משהו חדש!".

משהו להוסיף?

"אני משיק את האלבום שלי אברא כדברא בגגרין בתל אביב ב־8.7 עם כל האורחים שמשתתפים בו. בואו לחגוג איתי". לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מתוך אברא כדברא, האלבום החדש של אברי ג'י
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת אברי ג'י בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024