הקצה של Emanuela
Emanuela, צילום: דניאל בן שמעון; עוזר צלם ותאורה: גיא דקל

מאמרים

הקצה של Emanuela

על שיר אהבה חמוד לריהאנה ועל הזמר שנשמע לה כמו מים נקיים: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 23.06.2022

אם לסירי ואלכסה הייתה בת מרדנית שמקליטה פופ עתידני בסתר לקהל מעריצים בכל רחבי המטא־וורס, היא בטח הייתה נשמעת כמו Emanuela, או לפחות מקשיבה לה המון. המשוואה ממנה היא נוצרה טרם נכתבה, אך באלבום הבכורה שלה Made In Heaven, שיצא במאי האחרון, עמנואלה מציגה לנו עולם וירטואלי פופי, מנצנץ וחדש עם ריח של ניילונים.

עמנואלה היא יוצרת רבת מימדים, אמנית דיגיטלית ומוזיקאית שמגיעה מרקע מגוון שבחרה לזקק וליצוק את יצירתה לדמותה של נסיכת פופ פיוצ'ריסטית ונשגבת מעולם אחר, או אולי אפילו מזה שלנו, רק על אוברדרייב. מעבר לדמות, עמנואלה מושכת בחוטים עם חזון ברור ואחראית לכל שלבי היצירה, מהלחנים והכתיבה, דרך ההפקה המרשימה המשותפת לה ולמוזיקאי אלון רנצר (רגל סברס) ועד לעיצוב הויזואלי, עיצוב הדמות, ארט מגוון וגם וידאו. את הקליפ של "Swallow Me", אחד השירים החזקים באלבום, יצר עמה במאי הקליפים המוערך נועם ורדי. ולמקרה (הסביר ביותר) בו בעתיד כלשהו עמנואלה הולכת לככב בענק, יש כבר אפילו מרצ'.

לא נופתע אם עוד עשור כתבות עומק במגזינים נחשבים יכריזו כי אמני ואמניות ההייפר־פופ של ימינו הקדימו את זמנן וחזו בהצלחה את העתיד. עמנואלה פועלת בקונטקסט הזה, ונכנסת עם דמותה החדשה לעולם בו המטא־וורס עושה את צעדיו הראשונים והעתיד צועד לעבר המונים שינהלו את חייהם החברתיים, התרבותיים ובכלל, דרך מסכים. אמנם, כפי שכבר הבנו, לא מדובר רק באייקון והיא אינה רק סמל לתקופה, אלא מוזיקאית עם אמירה בתחום שמתעצב ומתפתח לנגד עינינו, אשר מביאה עמה משהו חדש לשולחן, עם השפעות ניכרות של היפ־הופ עדכני ואלמנטים מעולמות הקלאבינג של יפן, באלבום שמפנק את בלוטות הפופ ובו בזמן מרגיש זר, שטרם נחקר, מלהיב, מאתגר, מפתה וממכר.

עבור מי שעוד חובבת חוויות פיזיות, הערב (23.6) עמנואלה תופיע בחדר שבתדר בתל אביב, בהופעת השקה לכבוד צאת האלבום החדש, הכניסה חופשית. עבור מי שכמונו ממשיכות את המסיבה בבית מול המסך, הזמנו את עמנואלה להתארח על כסא העריכה הוירטואלי שלנו בתוכנית השבועית "הקצה שלי", ולבחור לכן מוזיקה שנשמעת מעולה גם במימד שלה, עם 100Gecs, צ'ארלי XCX, ריהאנה, Childish Gambino ועוד, יחד עם כמה מהשירים החדשים שלה:

22.6.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולהכיר קצת מהמוזיקה שמעשירה את העולם הייחודי והמרתק שלה.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"האלבום האחרון שהפתיע אותי הוא למען האמת בכלל מיקסטייפ: Caprisongs של FKA Twigs שיצא בינואר האחרון. אני מעריצה שבויה שלה כבר מגיל 14, כשהיא הוציאה את האי.פי. הראשון שלה, ומאז עוקבת אחרי כל ריליס ומתאהבת מחדש. אבל מה שהפתיע אותי כל־כך במיקסטייפ הזה הוא הכיוון החדש שטוויגס פתאום פנתה אליו. אני רגילה לשמוע אותה בקולות מלאכיים והפקות מאוד מוזרות, ופתאום לשמוע אותה על ביטים של אפרוביט וטראפ היה הכי כיף בעולם! השילוב של הקול המלאכי שלה עם השירים והביטים המרקידים והשמחים הוא מושלם בעיניי, כל מה שהייתי צריכה".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"שני האמנים שהייתי הכי רוצה לראות מופיעים בלייב הם טומי ג'נסיס ובייבי קים. הם כנראה שני האמנים האהובים עליי ויש לי אובססיה קשה לשניהם. ממליצה להקשיב לשני האלבומים שהם הוציאו השנה".

מתוך האלבום החדש של טומי ג'נסיס Goldilocks X שיצא באוקטובר האחרון

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"כשהייתי נערה הייתי מעריצה שרופה של die antwoord, הקשבתי להם המון. לא הייתי אומרת שהם עזבו אותי בשנים האחרונות כי כל תקופה אני חוזרת אליהם, וכל פעם מגלה צדדים חדשים שמראים לי למה אני כל כך אוהבת אותם, אבל לאחרונה ממש חזרתי להקשיב לאלבומים שלהם והתאהבתי מחדש דווקא בביטים העצבניים יותר".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"השיר האחרון שהתרגשתי לשמוע הוא הסינגל האחרון שאסאפ רוקי הוציא 'D.M.B.', שיר אהבה לריהאנה, הכי חמוד שיש".

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"מממ… שאלה קשה. למזלי הרב אני זוכה להכיר המון אמנים חדשים ומעניינים כל הזמן, אבל האמן שעולה לי לראש הוא Sega Bodega. בנובמבר האחרון הוא הוציא אלבום שנקרא Romeo, ובעיניי זו יצירת מופת. מעבר לזה שכל הוויזואלס שלו מדהימים, האלבום מכיל סאונדים כל־כך יפים ונעימים וזאת חוויה מדהימה להקשיב לו, הוא נשמע כמו מים נקיים. ממליצה מאוד".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"איה גלומי. היא זמרת יפנית שאני מאוד אוהבת עם אסטתיקה ומוזיקה יפהפיה, ממליצה מאוד להסתכל ולהקשיב".

מתוך האי.פי Kanjiru של Aya Gloomy

ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"בשנה האחרונה חברי הטוב גידו המליץ לי על אמן בשם Cali Cartier, ודי התאהבתי. ביטים מוזרים מאוד וליריקה אפילו עוד יותר. הוא חתום בלייבל של דילן בריידי (100Gecs) שגם מפיק אותו, ומוציא אלבום בערך בכל חודש. שיט מוזר וטוב".

הערב (23.6) ב־21:00 תהיה לכן הזדמנות נדירה לפגוש פנים־אל־פנים את מופע הקסמים הוירטואליים של עמנואלה, בהופעת השקה חגיגית לאלבום החדש Made in Heaven בחדר שבמועדון התדר, תל־אביב. הכניסה חופשית.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת Emanuela בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024