הקצה של Folly Tree
Folly Tree, צילום: יח"צ

מאמרים

הקצה של Folly Tree

על הזמרת שהכירה לפני כולם ועל שיר שגרם לה לדמוע בהאזנה ראשונה: העורכת האורחת של השבוע משתפת

צוות "הקצה שלי" 24.03.2022

כמו תרופה לנשמה, האלבום החדש של Folly Tree הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים כרגע כדי לשכך את הפינות החדות של החיים. Remedies, אלבומה השני של אלכס משה – המוזיקאית שמאחורי השם המסתורי, ייצא ביום רביעי הקרוב, ה־30.3, ואחרי שלושה שירים ממכרים ששמענו כסינגלים מתוכו עד כה, כבר נהיה קשה לחכות לשאר.

אלכס משה הוציאה את אלבום הבכורה שלה כ־Folly Tree, שנקרא Inconsolidate, לפני כחמש שנים, שחשף אותה לקהל מקומי ובינלאומי, והביא אותה עד להופעה בפסטיבל האינדי הנחשב Sziget. מאז, נותרנו צמאים לעוד מהרכות העוטפת והמנחמת שבשיריה, בשעה שמשה הפכה למוזיקאית עסוקה כחלק מההרכבים של דניאלה ספקטור, איה כורם, iogi (יוגב גלוסמן), דניאל רובין ועוד.

ואמנם, שלושת השירים שיצאו עד כה מהאלבום המתקרב, ביניהם גם דואט עם יוגב גלוסמן, מבטיחים שהיה שווה לצפות לו. באלבום החדש Remedies, שיוצא בלייבל שאף פעם לא מאכזב Raw Tapes, משה לקחה לידיה את מושכות ההפקה המוזיקלית והקליטה ועבדה עליו באולפנה הביתי, כולל מרבית הכלים והתפקידים, אך מההאזנה אליו בקלות ניתן לטעות ולחשוב שמדובר בזמרת בריטית או שוודית או ארץ קרירה וגשומה אחרת, שאספה סביבה כמה ממפיקי האינדי־פופ והניאו־סול הטובים בתחום. בפועל, תוכלו לראות אותה מופיעה ממש בקרוב בארץ: ב־28.4 בגולדמונד ספרים בחיפה, ב־18.5 במזקקה בירושלים וב־1.6 בתיבה בתל אביב.

הצלחנו לתפוס את המוזיקאית המולטי־אינסטרומנטליסטית בעוד שהיא בסיבוב הופעות באירופה כחלק מהרכבו של אסף אבידן, ולארח אותה בתוכנית השבועית "הקצה שלי" לשעה מהמוזיקה האהובה עליה. במסגרתה, תוכלו לשמוע גם את "We'll Be Alright", השיר שפותח את האלבום, בטרם צאתו בהשמעת בכורה, וגם את ג'יימס בלייק, דיימון אלברן, סולאנג' ועוד שזורים בחינניות סביב השירים החדשים שלה. סט שהוא מרפא אמיתי ללב קודר:

23.3.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורכת האורחת של השבוע לספר לנו על עצמה מהצד השני של המשוואה, כמאזינה, ולשמוע עוד על המוזיקה המגוונת שמלווה אותה ומפרה את יצירתה.

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"'The Ocean' של ריצ'ארד האולי. השיר הזה במקרה הושמע ברדיו מאוחר בלילה כשהייתי באוטו בדרך הביתה. הוא סקרן אותי כשהתחיל, אבל ככל שהתקדם התרגשתי יותר ויותר מאיך שהוא התפתח, עד שהזלתי כמה דמעות טובות. הוא חיבר אותי לאיזה גבול יפה של עצבות והתרגשות".

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"Tomorrows של Son Lux, טרילוגיית אלבומים יפהפיה. בעיקר מפתיע כמה המוזיקה חוקרת ונזרקת בין המון עולמות סאונד מעניינים כל הזמן, והיקף היצירה כל כך רחב. מעבר לאלבומים האלה שיצאו כסדרה, עומד לצאת בקרוב עוד אלבום שהוא פסקול לסרט ונקרא Everything Everywhere All At Once. הוא יכלול כמה שיתופי פעולה ממש מעניינים עם מיצקי, מוזס סאמני ודייוויד בירן, כולם אמנים שאני אוהבת מאוד, שני סינגלים כבר יצאו מתוכו ואני מצפה לאלבום".

מתוך Tomorrows III של Son Lux, שיצא באפריל הקודם

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"היא כבר לא סוד, אבל אני עוקבת אחרי ליאן לה הבאס ממש מאז שהתחילה והיא הייתה הסוד שלי לתקופה. גרתי בלונדון למשך כמה חודשים, לפני עשר שנים בערך, כשהיא הופיעה שם באיזה בר קטן בתחילת הדרך שלה, לא הצלחתי להכנס כי המקום היה מפוצץ. אמנם לא הייתי בהופעה הזו, אבל מאז התחלתי לעקוב אחריה והתאהבתי בה קשות, זכיתי להיות בשתי הופעות שלה והיא פשוט מדהימה בלייב. היא אחת הזמרות הכי מעיפות שיש בתקופה שלנו בעיניי".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"הייתי מאוד רוצה לראות את דיימון אלברן בהופעה, במיוחד עם האלבום Everyday Robots, אבל הייתי שמחה לראות אותו גם עם האלבום האחרון שהוציא, וגם עם כל פרויקט אחר שעשה, אני מעריצה את הרוב המוחלט של הדברים שהוא יצר. ועם זאת, רשימת האמנים שאני רוצה לראות עוד ארוכה".

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"Untourable Album של Men I Trust, להקה שהכרתי לא מזמן. הגעתי לאלבום הזה במקרה לפני כמה חודשים, בלי ציפיות, הייתי בימים קצת נטולי השראה וזה אלבום שהגיע אליי בתזמון ממש טוב. מה גם שאחר כך שמחתי לגלות שהם מעיר הולדתי, מונטריאול".

"Organon", הסינגל האחרון שהוציאה הלהקה הקנדית בפברואר

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"All Things Must Pass של ג'ורג' האריסון. תמיד מאוד אהבתי את האלבום הזה, אבל לאחרונה, כשהוא חגג 50, יצאה מהדורה מיוחדת שלו בויניל שקניתי לבן הזוג שלי כמתנה ליום הולדת, ומאז יצא לי לשמוע אותו המון בבית אחרי כמה שנים שלא הקשבתי לו. מתנה שאני זוכה להנות ממנה, בהחלט".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"ג'סיקה פראט. גיליתי אותה דרך פלייליסט שקרן דוניץ הכינה לפרויקט של התדר, היו שם כמה שירים שלה והתאהבתי בסאונד שלה מהרגע הראשון. מאז אני חוזרת להקשיב לה לא מעט, ומאוד שמחה על התגלית".

משהו להוסיף?

"האלבום שלי יוצא ב־30.3! אחגוג אותו עם הלהקה המדהימה שאיתי בשלושה מופעי השקה: בחיפה (28.4), ירושלים (18.5) ותל אביב (1.6)".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת Folly Tree תוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024