הקצה של רן גיל
רן גיל, צילום: תמה ברבש

מאמרים

הקצה של רן גיל

על נסיעה באיטליה לצלילי יהודית רביץ והאלבום שהוא שם כשהוא רוצה לעוף: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 20.03.2022

יש מוזיקאים שאינם זרים למי שפוקד הופעות אינדי בתדירות גבוהה, אבל כשהם עוברים לקדמת הבמה אנו זוכים להבין שבעצם, רק התחלנו להכיר אותם באמת. האלבום הראשון של רן גיל כאמן סולו, אחרי שנים רבות מאחורי הקלידים לצד אמנים מצליחים אחרים, הוא כזה שחושף צד אחר לגמרי של יוצרו – חם, גרובי, מתוק, כריזמטי ואלגנטי.

רן גיל, הקלידן של קרולינה, שב"ק ס' ועוד בעברו וכיום חבר הלהקה Lola Marsh, כבר פקד את הבמות הכי גדולות שלעולם האינדי יש להציע. באלבומו החדש, לפני כחודש ב־11.2, הוא מציג פנים אינטימיות יותר, מילים כנות ומרגשות על רקע אינדי־פופי מעודן ומגוון, עם נגיעתו המורגשת והמשדרגת של המפיק המוזיקלי רועי אביטל (Garden City Movement). אביטל אינו המוזיקאי היחיד שחובבי הז'אנר יזהו בין אלה שתרמו לאלבום, לצד מתי גלעד מג'יין בורדו, רועי רבינוביץ' מהקולקטיב וכנר הפילהרמונית ניצן קאנטי בין השאר.

לקראת הופעת ההשקה לאלבום, ביום רביעי הקרוב (23.3) באוזןבר ובאירוחם של כהן ושל Lola Marsh, שמחנו להעמיק את ההיכרות המחודשת עם רן גיל ולארח אותו בתוכנית השבועית "הקצה שלי" לשעה של מוזיקה מלאת נשמה לבחירתו, עם אריקה באדו, צ'אקה קאן וג'ייקוב קולייר לצד כמה מהשירים החדשים שלו:

16.3.2022

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורך האורח של השבוע לספר לנו על עצמו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על המוזיקה שממנה הוא סופג השראה.

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"בגדול אני פחות מהחוזרים אחורה, יותר מהמחפשים האובססיביים אחר מוזיקה חדשה. ואמנם, לפני בערך חצי שנה, אני וזוגתי היינו בטיול באיטליה, נסענו באוטו השכור מרחקים גדולים ומהר מאוד נגמר לנו מה לשמוע, אז מצאנו את עצמנו חוזרים לאלבומים שגדלנו עליהם. אחד האהובים על שנינו ברשימה היה ומאוד לא פשוט לחכות של יהודית רביץ. אלבום מושלם בעיניי, שאיכשהו גם אף פעם לא נמאס ממנו".

האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"Dawn של Yebba. היא זמרת מטורפת, ההפקה של האלבום מאוד מגניבה, ויש שם כמה שירים שאני ממש אוהב".

מתוך Dawn, אלבום הבכורה של Yebba שיצא בשנה החולפת

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"ממש בא לי להיות בהופעה של ג'יל סקוט. בתיכון הייתי שומע בלופים אלבום לייב שלה בשם Experience: Jill Scott 826, שהוא עד היום אחד האהובים עליי, אלבום שאני שם כשאני רוצה לעוף. זה כמעט קרה לפני שנתיים, כשזוגתי קנתה לנו כרטיסים להופעה שלה בלונדון כמתנת יום הולדת בהפתעה, אבל גם את זה הקורונה הרסה".

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"שרלוט דיי ווילסון, זמרת ומוזיקאית מקנדה שאני מאוד אוהב. הכרתי אותה כבר לפני כמה שנים עם השיר שלה 'Work', שתפס אותי חזק, ומאז אני אוהב כמעט כל דבר שהיא מוציאה".

ההמלצה המוזיקלית הכי טובה שקיבלת לאחרונה?

"לפני איזה שנתיים חבר שאל אותי אם אני מכיר את טהר שפי. כשעניתי שלא, הוא אמר לי שאני חייב להקשיב לשיר 'מלאך'. הוא צדק".

'מלאך' של טהר שפי

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"שמעתי לא מזמן ברדיו את 'אהבה קצרה' בביצוע ארקדי דוכין ומאיר בנאי, מתוך האלבום המשותף שלהם דומינו. אני מאוד אוהב את האלבום הזה ושמעתי אותו המון כשהוא יצא. משהו בשילוב של הקולות שלהם, כשהם עושים אחד לשני הרמוניות, תמיד מאוד ריגש אותי, ואולי הפעם במיוחד לאחר שמאיר בנאי נפטר".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"האלבום של דיאנג'לו מ־1998 Live AT The Jazz Cafe, London, עוד אלבום ששמעתי כל התיכון בלופים, ושגרם לי לבלות שעות בניסיון לחקות את סגנון הנגינה על קלידים של דיאנג׳לו".

אלבום הבכורה של רן גיל זמין כעת להאזנה בפלטפורמות השונות. ביום רביעי ה־23.3, הוא יחגוג את צאתו במופע השקה מיוחד במועדון האוזןבר בתל אביב, בו יארח את כהן ואת Lola Marsh.

"אתמול בלילה", מתוך אלבום הבכורה של רן גיל
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת רן גיל בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024