הקצה של שיר "החולה השמח" גולדמן
שיר "החולה השמח" גולדמן, צילום: אייל קופמן

מאמרים

הקצה של שיר "החולה השמח" גולדמן

על הגעגוע להופעות אינדי מקומיות והמאבק ליצור לצד מחלה חשוכת מרפא: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 18.03.2021

לפעמים החיים דורשים מאיתנו יותר אומץ ממה שיש לנו להציע בכדי לממש משאלות, יש ימים שגם רק בכדי לצאת מהבית. הפעולות הכי קטנות יכולות לדרוש מאיתנו להתגבר על משוכות גדולות בימים כבדים, קל וחומר צעדים גדולים מחוץ לאיזור הנוחות. השנה האחרונה בהחלט לימדה את חלקנו שיעור בנושא, ובמיוחד היום, קשה שלא להשתאות מול אדם שלוקח את סך המגרעות המרתיע שבחייו ומביט לקשיים עמוק בעיניים בזמן שהוא מגשים את חלומותיו.

שיר "החולה השמח" גולדמן הוא ראפר ואמן ספוקן־וורד שמתמודד כל חייו עם מחלה חשוכת מרפא בשם דיסאוטונומיה משפחתית. כשנולד, הרופאים הטילו ספק בסיכוייו לעבור את גיל שלוש, אך היום בגיל 36 זוהי רק השורה הראשונה ברשימת הנצחונות שלו. המחלה מערימה קשיים פיזיים ומעלה מתחים רבים, אך לא עוצרת מבעד גולדמן להמשיך ליצור, לכתוב ולהופיע. למעשה הוא מסביר שבמהלך השנים הראייה שלו התהפכה ב־180 מעלות, וכיום הוא רואה במחלה כמנוע לעשייה, אפילו כמתנה.

בתחילת החודש הישג חשוב התווסף לרשימת הנצחונות של גולדמן – אלבום הבכורה שלו יצא ב־3.3 תחת השם הראוי איזה אומץ. ובאמת איזה אומץ, איזו נחישות וכמה אהבה למוזיקה גילינו ביוצר המיוחד הזה ובמסר החשוב שהוא מוציא אל העולם. כדי לחגוג את האלבום החדש, הזמנו אותו להצטרף לתוכנית השבועית "הקצה שלי" ולבחור שעה מהמוזיקה האהובה עליו, בה אפשר למצוא את משינה, אמינם, אלטון ג'ון וגם את השירים החדשים שלו, בסט שמהדהד את סיפורו יוצא הדופן והאופטימי של "החולה השמח".

17.3.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורך האורח של השבוע לספר לנו על עצמו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על המוזיקה שמתדלקת אותו ומעוררת בו השראה ותקווה.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"ביקורת עצמית של רז שמואלי. לפני כמעט שנתיים הייתי בהופעת השקת האלבום, היה מדהים. התחברתי מאוד לנושא של 'ביקורת עצמית'. אני חושב שכולנו כחברה יכולים מאוד להזדהות איתו, ואני, במיוחד כילד נכה, חוויתי הרבה ביקורת עצמית לא פשוטה, בנוסף כמובן לביקורת מהחברה. עשיתי תהליך עצום ומאתגר ביותר בשביל להגיע להשלמה עצמית, עם המצב שלי, עם איך שאני. ועם הידיעה שהקבלה האמיתית מגיעה מבפנים, לא מהחברה שסביבנו. זה תהליך ארוך, אבל אחריו אתה משוחרר, חופשי מהמוסכמות והחומות, מונע נטו מרצון חופשי שלך".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"Lola Marsh. ההופעה שלהם ממש מיוחדת! יש אווירת רוגע, אנשים רוקדים, וייב כייפי של מוזיקת אינדי, הבמה פרחונית ומעוצבת… אוהב את זה שהם מביאים לבמה מה שמרגיש להם. וברור, הקול המעלף של יעל שושנה כהן".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופת הקורונה?

"חזרתי לשמוע את אמינם. בתקופת הקורונה כולם היו בלחץ, ממש הייתה בהלה, ויש לו את השיר 'I'm Not Afraid', שעזר לי לזכור שבסוף הפחד לא עוזר לנו בכלום. צריך להעז, לנסות, לעשות, לצאת. לא לוותר! חיים רק פעם אחת, ואני רוצה לנצל כל רגע".

אמינם מתוך Road to Recovery: Withdrawal

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"רוסו וויינברג. למען האמת הם הופיעו אצלי במרפסת ממש לפני חצי שנה, ההורים שלי עשו לי הפתעה בגלל הקורונה. כאמן, הפסקתי להופיע, נפגשתי פחות עם חברים מהתחום, הייתי הרבה בבית בגלל הדיסאוטונומיה. אתם יודעים, צריך להיזהר".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"'Lady Gaga and Bradley Cooper – Shallow'. קצת בנאלי, אבל כן… התרגשתי. פעם ב־ הקיטש משפיע גם עליי".

הופעה מקומית שתרצה לראות כשההופעות סוף סוף יחזרו?

"שני טוריאל ויונתן רם. שניהם חברים טובים מהתחום. מעריך ואוהב את היצירה שלהם, כל אחד בכיוון שלו. הם מביאים מסר ותוכן ומגישים אותו במוזיקה מופלאה, ממליץ בחום להקשיב".

https://youtu.be/QmmX1C4odjI
שני טוריאל בסינגל "עכשיו אני מוכנה"

האלבום החדש של שיר "החולה השמח" גולדמן, איזה אומץ, יצא בתחילת החודש וניתן להאזין לו בפלטפורמות השונות.

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתו של שיר "החולה השמח" גולדמן בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024