סינמסקופ

שיחה עם אבי נשר: יום הזכרון, יום העצמאות, יום השואה והסרטים שלו

היום, יום הזיכרון, ישודר "זעם ותהילה", ולמחרת ביום העצמאות ישודר בטלוויזיה "הלהקה" ו"סוף העולם שמאלה". בשבוע שעבר ביום השואה שודרו "פעם הייתי" ו"החטאים". סרטיו של אבי נשר הפכו להיות חלק בלתי נפרד מלוח השנה האזרחי של ישראל.

כשחשבתי מה לעשות בתוכנית היום הבנתי שהאיש שאני הכי רוצה לדבר איתו הוא אבי נשר. לפני כמה ימים הרמתי אליו טלפון כדי שיעזור לי עם כתבה על תולדות הוליווד שכתבתי ל"מוסף כלכליסט" והשיחה התגלגלה הלאה ואמרתי לו: רגע, בוא נקליט את השיחה הזאת לתוכנית ב"רדיו הקצה". אז עלינו זה מול זה בזום ודיברנו. לא יכולנו להפסיק לדבר, אז מחר יום רביעי, יום העצמאות, ב-11:00 בבוקר תמצאו עוד שיחה שלנו בדף הפייסבוק של עיריית תל אביב. הערב ב-21:00 יקיים נשר שיחת זום עם צופים מכל העולם, במסגרת פסטיבל קולנוע בינלאומי מסרטיו שמתקיים השבוע בווימיאו. להרשמה לשיחה לחצו כאן.
זו לא הפעם הראשונה שאני מדבר עם נשר כאן ברדיו הקצה. הוא תמיד אחד הבמאים שאני הכי רוצה לשמוע מדבר ואני הכי שמח שהיוצר של כמה מהסרטים הישראליים הכי טובים כל כך נגיש לנו לשיחות: על סרטים בכלל, ועל הסרטים שלו בפרט, ועל מצב הקולנוע בארץ ובעולם. למעשה, הוא לא זקוק לשאלות שלי ויכול לדבר מצוין גם בלעדיהן, אבל הכנסתי כמה שאלות בין לבין, רק כדי יהיה לו זמן לנשום וכדי שייזכרו שאני שם.
הסרט הראשון של נשר, "הלהקה", הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מיום העצמאות. ובשנים האחרונות הצטרף אליו גם "סוף העולם שמאלה". היום תמצאו בערוצי הסרטים גם את "זעם ותהילה" בעותק מחודש ויפהפה, שמן הסתם יהפוך גם הוא לחובת צפייה שנתית. זה אחד מהסרטים של נשר שאני הכי אוהב. ולפני שבוע, ביום השואה הוקרנו בערוצי הסרטים "פעם הייתי" ו"החטאים", שני סרטיו של נשר שעוסקים בהתמודדות הדור השני עם טראומות וצלקות השואה של הוריו. מה שאומר שהשבוע הזה הפך להיות בעצם הזדמנות שנתית לרטרוספקטיבה מסרטי אבי נשר. השבוע גם מתקיימת רטרוספקטיבה און-ליין של נשר שזמינה לצפיה בכל העולם, כולל שיחת זום שלו עם צופיו שתתקיים הלילה, יום שני, ליל יום העצמאות. בקיצור, יש על מה לדבר איתו, בין השאר על השאלה האם ומתי צפוי סרט חדש שלו, ואיך כל הקורונה הזאת תשפיע על הקולנוע הישראלי, והאם יש לעסקי הקולנוע בארץ סיכוי להתאושש מהכל.

התכנית שודרה בתאריך 28/04/2020
אבי נשר קולנוע ישראלי
פלייליסט

רמי קלינשטיין ויזהר אשדות - נעימה מתוך "זעם ותהילה" // הליקון

צוות "הלהקה" - גבעת התחמושת // אן.אם.סי-יונייטד