השירים החדשים שעשו את השבוע
רועי לבן. צילום: אלה פאוסט

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

16 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 04.10.2021

גם השבוע התאספו להם לא מעט שירים מעולים. הפעם נדמה כי ברובם שרוי מצב רוח מלנכולי משהו, בודד, מרוחק, ועם זאת מעורר אמונה ותקווה. מוזמנות ומוזמנים לקרוא ולהאזין.

שאזאמאט – סווייפ

סינגל שני ומרגש ללהקת ההיפ־הופ שאזאמאט לקראת אלבום חדש. השיר עוסק בבדידות הקיומית והפיזית שלנו במציאות העכשווית, מציאות הסובבת סביב מסכים, סביב החלקה ימינה או שמאלה מתוך תקווה למצוא זוגיות.

המסך הלבן – איש חלל

סינגל חדש ללהקת המסך הלבן שחוזרים עם חומר מקורי חדש אחרי האלבום המצוין סקס, סמים ופלסטין. השיר החדש "איש חלל" הוא פופי מהרגיל, עם פזמון ילדי וממכר. הם שרים בו על צפיפות אוכלוסין ועל מיאוס כללי מהמין האנושי. שיר הומוריסטי ונוקב כהרגלם.

קארין אופיר – געגועים ל

השיר "געגועים ל" נכתב לפני 28 שנה, והוא השיר הראשון שמשחררת השחקנית והאמנית הרב־תחומית קארין אופיר. על הלחן אחראי המוזיקאי והמפיק טל לוי. שיר רוק העוסק בגעגועים ממקום מרוחק.

Middle Sky Bloom – Netzach

קטע חדש לפרויקט האלקטרוני של ג׳וזף ליימן (לשעבר סולן להקת אומללה) Middle Sky Bloom. הקטע ״נצח״ הוא מהורהר ואפל, כזה שאפשר לשקוע איתו ובו־בזמן גם לרקוד איתו. האוס־טכנו במיטבו.

Lee Triffon x Roy Regev – Meditate

פרויקט חדש לזמרת והאמנית לי טריפון (לשעבר להקת אטליז). כאן היא משתפת פעולה עם רועי רגב בסינגל חדש הלקוח מתוך EP עתידי. שיר דאנס אלקטרו־פופ משובח, שמזכיר את תחילת דרכם של ההרכב The Knife השוודיים.

הפרויקט של גבריאלה – בין שרב לשלכת

הפרויקט של גבריאלה, הוא מפעל מוזיקלי מרגש. גבריאלה חלתה בסרטן שבעקבותיו עברה ניתוח לכריתת הריאה. בתקופה הקשה הזאת למדה גבריאלה פיתוח קול ונגינה על גיטרה. המורה שלה, סיון רובין, יחד עם בן־זוגה המפיק יאיר רובין, שלחו את השירים לכמה אמנים ביניהם זהבה בן, עמיר לב, אריק סיני, חמי רודנר ועוד. התוצאה היא מבחר של שירים מופלאים, מלאי קסם ותקווה.

דותן שמר – קראו לו רוח

השיר "קראו לי רוח" לקוח מהאלבום החדש של דותן שמר מכונת אהבה, שיצא בליווי האמנותי של המוזיקאית סטלה גוטשטיין. זהו אלבום רוק קלאסי, חד ומפלח.

SKINPRESS – Trigger Trigger

הטריו SKINPRESS הם דני אברג׳ל (לשעבר Geisha No, פלסטיק פיקוקס, אנטיבוטיקה), עומר כהן ורועי בן שמואל. השלושה הקליטו אלבום אינדי־רוק מחוספס ופשוט מצוין.

Roee Lavan – Always Been

EP חדש למוזיקאי והיוצר רועי לבן שעושה בלוז קלאסי, מלנכולי ופשוט במובן המדויק של המילה.

עידן שלום – תמיד אמרו לי

השיר ״תמיד אמרו לי״, המגיע לקראת סופו של האלבום החדש והמרגש של המוזיקאי והיוצר עידן שלום, אוטיסט ברמת תפקוד גבוהה, מזקק לדעתי את האלבום כולו. בשירי האלבום מחפש שלום קרבה ואינטימיות, תוך שהוא מתמודד עם הקשיים שלו בכך.

Jasmin Jacob – Trip To The Circus

שיר שני למוזיקאית יסמין יעקבי מתוך הפרויקט Inner Life. בקולה היפה מתארת יעקבי בעדינות כאב המחפש נחמה ושחרור. המוזיקה שלה לגמרי יכולה לעשות את זה עבורנו.

עינב הר ענן – הרצון שלי

שיר אינדי־פופ מלנכולי של הזמרת והיוצרת עינב הר ענן. את השיר היא מגדירה כשיר קורונה קלאסי שמגיע מתהום הבדידות וחוסר הידיעה. הסינתי והבס בשיר מעניקים לו עוצמה הממחישה את הטקסט.

Inga-Dingo – Spiraling On

שיר חדש לאחד ההרכבים הפרועים והמדליקים שיש Inga-Dingo בהובלתו של היוצר דורון בוטניק. שיר שהוא בין הפופ לרוק האוונגרדי, שלוח רסן ומצוין.

נועם צוריאלי – לאט

סינגל שני ויפה לראפר והזמר נועם צוריאלי לקראת אלבום חדש. לצוריאלי, שמשלב בין היפ־הופ לסול, יש אנרגיות סוחפות ומטורפות וקול יפהפה.

אוהד שרגאי – הלב (מתוך הפרויקט של שי משולם)

שי משולם אובחן עם ALS כשהיה בן 30. בשנה האחרונה הוא כבר איבד את היכולת לדבר. כעת, תוך שהוא מתקשר באמצעות עזרים שונים, הוא עובד על אלבום חדש יחד עם המפיק שי משה, ובתוכו, בין היתר, שירים בביצוע של יוני רכטר עם נורית גלרון ואהוד בנאי. את השיר החדש ״הלב״ שר אוהד שרגאי (כוכב נולד 2017) בביצוע נוגע ללב.

למהלא ואיה זהבי פייגלין – בא לי להיות איתך

סינגל חדש מתוך אלבום בכורה מתקרב ללהקת למהלא. הפעם הם מארחים את הזמרת והיוצרת איה זהבי פייגלין. רוק פופ רך ומתקתק, עם תחושה מפעם, וקול שהוא לגמרי מכאן ועכשיו.

מוזמנות/ים לשלוח לנו מוזיקה לכתובת: [email protected]

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024