השירים החדשים שעשו את השבוע
מאור כהן, אודי שרבני. צילום: לירון כהן

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

14 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 20.09.2021

גם בעומק תקופת החגים ממשיכה המוזיקה לזרום ללא הפסקה. גם הפעם ריכזתי עבורכם את מיטב השירים החדשים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לי את זה. מוזמנות/ים לקרוא ולהאזין.

אנטיביוטיקה – אנסטסטיה

סינגל חדש ומעולה לטריו האלקטרו־רוק – ניו וויב אנטיביוטיקה. לפני למעלה מעשור טענו חברי הלהקה שהם מושפעים מאוד מהקיור ומהקליק, אבל גם מאתניקס. בסינגל החדש הם ממשיכים באותו קו סגנוני, חדים ואפלים יותר.

אור אדרי וקרני פסטל – מוזה

באוקטובר הקרוב עתיד לצאת האלבום החדש של אור אדרי – 20 צעדים. רגע לפני צאתו היא משחררת סינגל דרים־פופ מעולה מתוכו. בשיר ״מוזה״ היא משתפת פעולה עם המוזיקאית והיוצרת קרני פוסטל. מילות השיר מעניינות ומעוררות מחשבה והסינטיסייזרים בסוף השיר ממכרים.

עיליי אשדות – חלום מאיה

סינגל חדש לקראת אלבום חדש לזמר, המפיק והיוצר עיליי אשדות. הפקה מוזיקלית עשירה ועוצמתית וטקסט אניגמטי שמצדיק את שם השיר.

מאור כהן ואודי שרבני – צלליות

המוזיקאי והשחקן מאור כהן חבר לסופר והמשורר אודי שרבני לאלבום שלם, כאשר כהן על המוזיקה ושרבני על המילים (וגם פיטר רוט שם בפנים בעיבודים ובנגינה). התוצאה: האלבום כמו ששומעים – אלבום רוק מלא באירוניה. שימו לב לקטעי הדיבורים הקצרצרים של שרבני השזורים באלבום.

Tinseldome – Running late

EP חדש למוזיקאי ארן אמיר (לשעבר נוער שוליים ולהקת אורז) בשם Handful of Courage. השיר "Running Late" פותח את ה־EP האלקטרוני – פופי ואפילו מעט תעשייתי. אפשר למצוא בתוכו גם קאבר נהדר לבריאן פרי.

Mekikes – Balcony

שיר חדש ליוצר, הבמאי, המפיק ועורך הסרטים מֵקִיקֶס עמר (רונן עמר). שיר רוק יפהפה בעיבוד מעולה, הכולל כינור ואורגן האמונד. השירה של עמר היא תאווה לאוזניים.

Knees Please – Barry the Lizard

אלבום חדש בן חמישה קטעים, קשוחים במיוחד, לטריו הסטונר רוק התל אביבי Knees Please. הטקסטים באלבום מושחזים, והריפים איטיים ומהורהרים.

ראפו אוהד – בשביל להרגיש משהו

״ראפו 2״ הוא אלבום רוק־פאנק – הארד־רוק חדש ומעולה של המוזיקאי ראפו אוהד. האלבום כולו מסתובב סביב ניסיונות בריחה מהבדידות ומהייאוש.

טדי נגוסה – מטאור

אלבום שלישי, חדש ומעולה לראפר טדי נגוסה, שלדעתי הוא אחד מהיוצרים היותר מעניינים בזירה המקומית כיום. הוא חד, מחוספס, מדויק ונוקב, ובעיקר מאוד מרגש. כל קטע באלבום מצליח לגעת במקומות הכי אינטימיים בלב ולגרום לנו לחשוב קצת אחרת. הפקה משובחת של איתמר ציגלר.

כצאן לטבח – מתים על הדגל

כצאן לטבח תכננו להוציא את האלבום שלהם בשנת 2020, אבל לקורונה היו תוכניות אחרות. עם צאת הסינגל החדש שלהם, הם מבטיחים שהאלבום עתיד לצאת בקרוב, ואני באופן אישי ממש מחכה לו. מדובר בהרכב שעושה פאנק, הארד־רוק ומטאל במיטבם.

BĘÃTFÓØT – ~BÂM​~​BÁM​~​BÄM~

אחרי סינגל הבכורה שיצא לפני כמה שבועות, אודי נאור והפרויקט שלו BĘÃTFÓØT מגיעים עם אלבום חדש, קרנבלי, דאנסי ומשעשע. את נאור, מלווה בשירה עדי ברוניצקי מלהקת דף צ'ונקי באנרגיות פרועות ומעולות.

RASHAM – Violent Influence

אלבום חדש להרכב האקספירמנטלי והאוונגרדי RASHAM. הקטע "Violent Influence", שיר הנושא מתוך האלבום, לוקח את המאזין למסע ניסיוני, תוך שהוא משליך עליו סאונדים לא צפויים.

דרור פז – מסך עשן

סינגל ראשון מזה שנים לראפר הותיק דרור פז, הידוע בכינויו ״הברנש״. דרור פז חוזר לעשיה מוזיקלית אחרי פעילות ענפה בתחום הוידאו קליפים (ביים קליפים לאהוד בנאי, שקל, נצ׳י נצ׳ ועוד) בשיר ״מסך עשן״, פז משתף פעולה בכתיבת המילים עם רביד פלוטניק ובהפקה מוזיקלית של ישי סוויסה ובנוסף לכל זה מתארח בשירה הזמר שי צברי. שיר עוצמתי ומרגש ביותר.

Omri Smadar – Limbaka

EP חדש למפיק המוזיקלי עמרי סמדר Disco Shapira. חמישה קטעים אלקטרונים המשלבים באלגנטיות מקצבים, ביטים וקולות אפריקאיים. ממש טוב.

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00


מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024