השירים החדשים שעשו את השבוע
צילום מסך מתוך הקליפ: טריפולי - חמישים שישים

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

19 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 13.09.2021

השנה העברית החדשה תשפ״ב ממשיכה, כמו קודמתה, בשצף־קצף של שירים טובים ובערב־רב של סגנונות; החל מקאברים מפתיעים ומרשימים לקלאסיקות ישראליות מודרניות, דרך היפ־הופ, טראפ, מטאל, ועד לרוק, פופ ופולק. וזה רק השבוע הראשון!

אז הנה לפניכם השירים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לנו את זה:

ירונה כספי – מולדת

הזמרת והיוצרת ירונה כספי משחררת גרסה עברית לשיר "Motherland" של נטלי מרצ'נט. על התרגום אחראי המשורר יחזקאל נפשי. כספי מביאה לשיר רכות מהורהרת ואינטימיות. ביצוע יפהפה.

Sasha Daniel – Pollen

סשה דניאל, בעבר סשה גרשינקוב (״כוכב נולד״, עונה שנייה) מוציאה שיר חדש אותו כתבה, הלחינה והפיקה. שיר פופ ענוג, עם נגיעות אלקטרוניות. יש בו משהו נעים ומלא תקווה.

ארז יופה ונעמה שחף – דרך הברזל

שיתוף פעולה מעניין בין המפיק ארז יפה והזמרת נעמה שחף הניב EP חדש שמשלב מוזיקה אלקטרונית, ג׳ז וספוקן וורד. שיר חזק וטוב.

רקמות ומאיה רגב – סתר עליון (שירה של לוסינדה)

רקמות הם הסופר שמעון אדף והמוזיקאי־מפיק חיים רחמני (שמגיש את ״חומר אפל״ המשודרת בימי ראשון בשעה 19:00 כאן ברדיו הקצה). השניים מארחים את הזמרת והכנרית מאיה רגב בשיר על אחת הדמויות מתוך ספרו החדש של אדף ״הלשון נושלה״. התוצאה מהפנטת ואניגמטית.

Xaim – נכתב בחפצים / בשורת מוות

ממשיכים עם חיים רחמני, הפעם תחת השם Xaim, שהוציא אלבום שלם בהשראת סיפורים המופיעים בכתב העת ״סְפָר – כתב עת למוזיקה חורגת״. אפשר למצוא באלבום קטעים מוזיקליים לטקסטים של נורית זרחי, אלמוג בהר, עילי ראונר ועוד. בשיר שלפנינו, שנפרש על־פני יותר מעשר דקות, טקסט של הסופרת עדי שורק. כדרכו של רחמני, השיר מלווה בתחושות כמוסות ונעלמות.

אוטרקי – האמת 2

נתחיל הפעם מהסוף: מדובר באלבום מצוין ויוצא מן הכלל! אוטרקי (נדב שפיגל), מוציא אלבום חדש, רביעי במספר, בשם ״האלבום הכסוף״. זהו אלבום עם הפקה עשירה ומושקעת, עשיר באלקטרוניקה עם בס דארק־אייטיז, ובטקסטים אקזיסטנציאליסטיים, עם גישה לא מתחשבת בקטע טוב. אין רצועה חלשה באלבום, כל השירים פשוט מעולים.

Red Axes – Professor Grasstov

EP חדש בשם Some Lights להרכב האלקטרו־דאנס Red Axes. "פרופסור גראסטוב" מתוכו, הוא הקטע היחיד עם מילים, כשלמעשה המילים היחידות בו הן הכותרת. קטע דאנס מרשים ביותר.

NOROZ – חם לי אש

קטע היפ־הופ אפל, חד ונוקב עם ביט ממש מעולה של נורוז, בהפקה של בן בליעל.

טריפולי – חמישים שישים

חמישים שישים, הסינגל השני של הסופר־גרופ־טריו טריפולי (ערן צור, שלומי ברכה ודני מקוב), שחוזרים אלינו אחרי נמסטה המעולה. שיר רוקנ׳רול קלאסי ומשובח. אפשר לזהות די בקלות את הגיטרות של ברכה לצד מהלכי הבס של צור. יחד הם יוצרים שיר פוליטי וביקורתי בצורה של דיאלוג פנימי קצר, כשתחושה גוררת מחשבה, או להפך: ״בא לי לפוצץ – יוקר המחיה, בא לי להרוס – מס ההכנסה, בא לי לפרק – לא נותנים לנשום״. שיר חזק.

SUBTERRANEAN MASQUERADE – Wherever I May Roam

קאבר משובח ומרענן של להקת המטאל הישראלית SUBTERRANEAN MASQUERADE לשיר של להקת מטאליקה, המשלב תזמורת ערבית ואנרגיות מטורפות. הלהקה סיפרה במגזין Metal Injection כיצד השפיעו עליהם המוזיקה והשיר, כך שזהו מעין ביצוע הודיה שלהם ללהקה שהם מאוד אוהבים. ללא ספק מרגישים את ההודיה והאהבה בכל שניה בביצוע המעולה שלהם.

Deaf Chonky – בלי משחקים

ממשיכים עם הקאברים: להקת הפאנק Deaf Chonky עושה קאבר לעוזי נבון והחוויות. הקאבר נעשה במסגרת פרויקט מיוחד של מכללת BPM ופסטיבל אינדינגב 2021, בו אמנים מבצעים גרסאות כיסוי לאמנים אחרים המשתתפים בפסטיבל. Deaf Chonky לקחו את השיר של עוזי נבון ונתנו בו דיסטורשן חצוף וחינני. ביצוע מעולה.

טברנק – לילה כיום יאיר

קאבר אחרון להפעם. גם להקת טברנק משתתפים בפרויקט הקאברים של מכללת BPM ואינדינגב, והם עושים קאבר משוכלל ביותר לשירו של אביתר בנאי ״לילה כיום יאיר״. מדהים לשמוע איך טברנק מצליחים לשמור על המשמעויות של הטקסט היפה הזה תחת ז׳אנר מוזיקלי אחר לגמרי.

גילי בלום – מספיק אהבה לכולם

״מספיק אהבה לכולם״ הוא שיר מתוך אלבום חדש של גילי בלום בשם קדחת מסע. אלבום היפ־הופ עם סאונד מינימליסטי ועם טקסטים גולמיים, מחוספסים וחודרים, שעוסקים באהבה ובמציאות השבורה של העולם. יפהפה.

לידור ועמית – גומיגם

הראפריות ג'אזז (יסמין לסלרוט) ודאמזל איז דפרסד (אלמוג דרור) חברו יחד לצמד בשם לידור ועמית והוציאו את השיר ״גומיגם״. מדובר בלהיט של סוף קיץ – תחילת הסתיו. שיר פופ, היפ־הופ עם ביט רגאיי ממכר.

סקאר פאייס – אתה המחלה

EP שני בשם Life Is Not Like It Seems לראפר מטבריה סקאר פאייס. הקטע "אתה המחלה" מתוכו הוא קטע היפ־הופ אולד סקול, לא מעובד עם טקסט חריף ושנון. ממש מעולה.

Neria Mizrachi – Kiss The Earth

EP בכורה בן שלושה שירים להרכב של המתופף נריה מזרחי. הארד־רוק מטאל רב־רושם.

אש – עולם אחר

אש (ASH) הוא שם הבמה של הראפר ברוך אשאטו. ״עולם אחר״ הוא הסינגל השני שלו. היפ־הופ עם טקסט חזק וחריזה מאוד מעניינת.

Adir O – Little Boys

EP חדש ל־Adir O (אדיר אוחיון) בשם Songs For Eli, המוקדש ללידת בנו ולהפיכתו לאב. בעדינות וברגישות הוא מתאר את התחושה המופלאה הזאת של להפוך לאבא. בשיר Little Boys הוא גם מיטיב לתאר הפיכתו להיות חלק מתוך עולם, שותף לבריאה ולהמשכיות הקיום האנושי, והוא עושה זאת לא מהמקום היומרני, אלא התמים והכן ביותר.

ביג סאזו וסטשי – שיאומי

הימים ההם חלק 2 הוא הפרויקט השישי של ביג סאזו ו־EP המשך ל־הימים ההם חלק 1. הקטע ״שיאומי" הוא היפה מתוכו, והוא בהחלט מחזק את סצנת הטראפ הישראלית. קטע אגרסיבי, אפל ולוחמני. מומלץ.


מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024