השירים החדשים שעשו את השבוע
טל למדן, עטיפת הסינגל ״געגוע״. צילום: ענבל איל

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

15 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 30.08.2021

גם השבוע יצאו עשרות שירים מצוינים בזירה המקומית שלנו. מעניין לגלות בכל שבוע מחדש איך מתווספים עיבודים מעניינים ומגוונים מעולמות שונים לארגז הכלים של הז׳אנרים הקיימים. ולצדם מתגלה פרץ של טקסטים חזקים. תענוג.

והנה לפניכם השירים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לנו את זה:

טל למדן – געגוע

סינגל שני למוזיקאי טל למדן מתוך אלבום שני שבדרך, בהפקת בן אבגיא (הילה רוח, סילבי ז׳אן). מדובר בשיר אינדי־פופ חלומי, איטי ומהורהר. ההגשה של למדן אגבית מאוד, מקדשת את השגרה. ״את תהיי הכי שלי ואני שלך״ הוא שר בפשטות וברכות. אך מתחת לאווירה היומיומית מפעפעים חיים ועוצמה.

גילי קמחי – פגמים

סינגל שני למוזיקאית וליוצרת גילי קמחי. שיר רוק גיטרות בליווי מפתיע ומסקרן של כינור. בקולה היפה והסוחף, שרה קמחי על ההתמודדות עם השלב הראשוני של מערכות יחסים, כאשר לצד ההתרגשות, ההנאה והכמיהה, יש התבוננות על הפגמים הפנימיים שעוד קשה לחשוף. שיר יפה ונוגע.

חנן בן סימון – Superstar

המוזיקאי חנן בן סימון מוציא EP חדש שהוא למעשה פסקול לסרט בהפקתו, בשיתוף פעולה עם האמנית הוויזואלית Inkyoung Bae. התוצאה מדליקה במיוחד; שיר קיי־פופ עם נגיעות קלות ועדינות של סול, בליווי קולן של הזמרת הקוריאנית Airy ושל Inkyoung Bae.

נגה שלו – אוי ילדה

EP חדש למוזיקאית נגה שלו מכתבים לילדה. אינדי רוק ופולק משובח ביותר. ה־EP הוא מעין דיאלוג תוך אישי לילדה פנימית, העוסק בתמימות ילדית, בגילוי הכאב והייסורים ובניסיון לרפא אותם ולהגיע למקום טוב יותר. יפהפה.

אוהד פישוף – Mid Jump

סינגל חדש למוזיקאי אוהד פישוף (״נושאי המגבעת״) מתוך אלבום חדש בעבודה. זהו שיר מכונס בתוך עצמו, ובו בזמן חשוף וערום. המינמליזם של צלילי הגיטרות החשמליות והסאונדים האלקטרוניים, מעניקים לשיר נופך מעורטל, אך בחוויית ההאזנה קורה בדיוק ההפך. רב־רושם.

Kutiman – Majan

Majan הוא מעין בי־סייד של הסינגל הראשון של Kutiman. הקטע רגוע, בבסיסו הסיטאר שמעניק לכל הקטע הפסיכדלי הזה תחושה של ריחוף טריפי קסום.

Selfish Gene – Calm Is the Man

שיר חדש ללהקה הוותיקה Selfish Gene (״הגן האנוכי״), הפעילה לסירוגין משנת 1993, לקראת EP חדש שייצא בסוף השבוע הקרוב. שיר רוק אלטרנטיבי עם סאונד ניינטיזי וטקסט מעולה.

בזי בי – אלוהים שומע (מארח את רחל איאסו)

סינגל נוסף לבזי בי לקראת האלבום תאטקה שעתיד לצאת בקרוב. הראפ של בזי בי (משה תאטקה טסמה) אישי וחודר. בקטע הזה הוא מתאר את מהלך חייו מאז היותו ילד, על כל העוולות החברתיות שבדרך. בפזמון החוזר הוא קורא לאלוהים ושואל אותו: "האם אתה יודע?". אך נראה שהוא לא מצפה לתשובה, הוא יסתדר לבד, יתגבר על כל המכשולים בעצמו. שיר חזק.

Cloud of I – The Cloud of I

Cloud of I הוא הפרויקט החדש, המעניין והיפה של המוזיקאית והיוצרת יולי שפרירי, שיוצא בלייבל הלונדוני באטוב. שילוב מוצלח של סיטאר עם מקצבים ים־תיכוניים על בסיס פולק פסיכדלי. כל־כך מגוון ועשיר, כל־כך יפה.

רוני דואני – צ׳יל

השיר החדש של רוני דואני ככל הנראה יממש את הפוטנציאל שלו ויהפוך למגה להיט. תחזית קלה לסופרסטאר כמו רוני. המיני קאמבק של רוני מהודק, עדכני וכיפי. זהו שיר פופ מושלם לסוף הקיץ.

סול (עם שי רוז) – לעלות איתה

סינגל שלישי ומעולה לראפר סול (נאור יעיש) המשתף פעולה עם הזמרת שי רוז (להקת ״נאלה בלו״). סול הוא כותב מילים מצוין, שולט בשפה, בחריזה ובקצב. קטע היפ־הופ גרובי נהדר.

נמרי נייר – שום דבר

נמרי נייר, רביעית אינדי־רוק באלבום בכורה משובח ואינטליגנטי מאוד. את הרוק שלהם הם לוקחים למחזות הפרוג והג׳ז. על המילים והלחן אחראי בארי לבנת. מלבד גרסה עברית שלו לשיר "Maryan" של רוברט וויאט. הטקסטים פואטיים וחזקים ומשתלבים היטב עם המוזיקה שרק מעצימה אותם. מדובר באלבום מעניין, חכם ומרגש.

אפיק – תל אביב

סינגל חדש ליוצרת, מוזיקאית והדי ג׳יי אפיק דוארי. שיר אינדי־פופ – היפ־הופ חושני ויצרי. אפיק יוצרת דואליות מקסימה ומהפנטת בין הגעגוע והשתוקקות שלה לסערה ולהתרגשות התל־אביביות, לבין המקום השקט והרגוע בו היא נמצאת כרגע. תל אביב אוספת לעצמה עוד שיר מופלא על אודותיה.

בסיסטיות – קהילה (באלי רע)

שנה פוריה במיוחד עוברת על דור קומט, הלא הוא ״בסיסטיות״. סינגל נוסף וחדש אחרי ״נתענג על השמש״ ואחרי אלבום שיצא מוקדם יותר השנה לה שון סוסים. השיר חותר בהומור נונסנס תחת מושג הקהילתיות, ומחפש רגעים אינטימיים עם מושא אהבתו. שיר מתקתק וחינני מאוד.

BĘÃTFÓØT – ??? FUN ???

סינגל חדש לקראת אלבום שייצא בחודש הבא לפרויקט של המתופף אודי נאור (Red Axes). הוא טכנו, דאנס, פופ, משוגע, מטריף חושים וכיפי בלי סימני שאלה בכלל.

מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024