השירים החדשים שעשו את השבוע
רייסקינדר וזאב טנא צילום: שי-לי עוזיאל

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

16 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 16.08.2021

שוב עבר שבוע, ושוב עשרות שירים הגיעו אלינו; שירים מעולים, טקסטים נהדרים, ושעטנז של סגנונות, החל מהארד־רוק, דרך קברט, פופ ורוק ועד להיפ הופ. שירים נוגעים ללב, כועסים, שבורים וגם מלאי תקווה ומבשרי טובות.

והנה לפניכם השירים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לנו את זה:

מואן – לוליפופ

אלבום בכורה מקסים ומשובב נפש של מואן – מפיק המסיבות והדי ג׳יי הוותיק נעם קמיאל. השיר "לוליפופ" הוא אחד משירי האהבה־פרידה המתקתקים, עדינים ושבורים הנמצאים באלבום. פופ קטן ויוצא מן הכלל.

נונו – אוהב לא אוהב

סינגל שני וחדש של נונו שיוצא אחרי הלהיט הוויראלי ״בנים״. נונו (נעמי גל) היא אולי הראשונה בישראל שעושה ״הייפר־פופ״ – מעין מיקרו ז׳אנר של הפופ המשלב איתו היפ־הופ בצלילים דחוסים, מתכתיים ומלודיים. השיר מייצג גל פופ ישראלי חדש, מרענן, חצוף ומקורי.

GAN – fading

סינגל שני למוזיקאי גן גנור, אותו הפיק עם אורי רוסו (נגה ארז). השיר משלב בין רוק גיטרות לבין ביטים מעולם הטכנו, וניכר שהמיזוג הזה מגיע מאהבה גדולה של גנור לשני הסגנונות הללו. שיר משובח.

פטריק סבג מארח את מכלוף – עף רחוק ברוח

שיר נוסף של המפיק והמוזיקאי הוותיק פטריק סבג, מתוך הפרויקט ״תנועות וחלקים בזמן״, בו מארח סבג מוזיקאים ומוזיקאיות שיוצאים איתו למסע מוזיקלי רבגוני. בשיר ״עף רחוק ברוח״ מארח סבג את הזמר מכלוף בשיר רוק־פופ עם זיקה אתנית קלה ועם פזמון סוחף.

יוני בלוך – אני מת

אלבומי מחווה, בהם פעמים רבות אפשר לשמוע אינטרפרטציות ייחודיות ומקוריות לקלאסיקות, הפכו בשנתיים האחרונות לטרנד מבורך בארץ ובעולם. הפעם יוני בלוך עושה קאבר לשיר ״אני מת״, אותו מבצעת במקור להקת פיקוד דרום. השיר הוא חלק מפרויקט שמנהל קובי בן עטר לשירי יורם טהרלב. בלוך מעניק לשיר תרגום עכשווי ורוקיסטי בקצב משתנה ומצליח להפוך אותו לשלו. שווה להקשיב עד הסוף בו מרפרר בלוך לשיר שלו עצמו ״כשאת איתי (אני רוצה למות)״.

הדרה לוין ארדי – לא יודע איך

הדרה לוין ארדי היא אחת המוזיקאיות הטובות לטעמי וסינגל חדש שלה הוא אירוע לאוזניי. זהו שיר סול R'n'B מלבב ומרענן עם טקסט אינטליגנטי וחזק, כמו בשורה הבאה: ״ובדרך הביתה מלילה שיכור סימסתי באלף שגיאות נוראות, שאני מפחד כי אני מתאהב, והלוואי שהיו לי שגיאות אחרות, והחזרת לי 'חיוך', 'נשיקה' וכתבת: אוי זה נורא, אם היה לנו טוב, זה סימן שיהיה לנו רע״.

עידו בנימיני – זמן

״אדם הולך על זיכרונות, זה הנעליים שלו״ אמר פעם המשורר אבות ישורון באחד מהראיונות עמו. הסינגל השלישי של עידו בנימני הוא מסע בין רגעים וצורות שהוא חווה בעבר, בין זיכרונות עליהם הוא מהלך. הלחן של בנימיני והגיטרות החשמליות של רם אוריון נותנים לתחושות המופשטות הללו ממשות פיזית בשיר פשוט מעולה.

ניצן ורדי – הקול בראש

שיר חדש ויפהפה לפסנתרנית ניצן ורדי לקראת EP בכורה. השיר נכתב מתוך געגוע בזמן שהותה של ורדי באמסטרדם. ואף על פי שמדובר ברגש רומנטי משהו, הלחן והמילים של ורדי לא מתרפקים וכמו מבקשים לתת פרשנות אחרת לרגשי הגעגוע.

זאב טנא ורייסקינדר – עורבא פרח

אפתח בקלישאה: יש חיבורים מוזקליים טבעיים כל־כך שמפתיע שהם לא קרו עד כה. ובכן, החיבור בין זאב טנא ורייסקינדר הוא חיבור כזה, טבעי ומתבקש, בין שני יוצרים מרתקים בזירה המקומית. הסיפור הוא כזה: זאב טנא הגיע עם לא מעט מילים ורייסקינדר הגיע עם הרבה לופים, ויחד בחדר אחד הם יצרו יצירה משותפת. ״עורבא פרח״ הוא סינגל ראשון מתוך אלבום מבטיח במיוחד.

ניר מטרסו – מושך בחבל

מטמון הוא אלבום חדש, עשיר וססגוני של היוצר ניר מטרסו. כל סינגל ששוחרר עד ליציאת האלבום ביטא אוסף של ערכים מוזיקליים שונים שמרכיבים יחד את המטמון של מטרסו. באלבום מתארחים אורחים רבים, ביניהם שרון קנטור, עופר טיסר, עדי קשת כהן, יעל בירנבאום, בוריס מרצינובסקי, סתו בן שחר ועוד ועוד ועוד. אחד האלבומים הטובים שיצאו השנה.

Mule Drive – Blood Flowers

Mule Drive, הוא הראל שרייבר שעושה אלקטרו־טכנו, בקטע חדש מתוך EP חדש. קלסטרופובי, מרוכז וצפוף – וזה טוב.

Jericho Trumpets – Atlantis 

שיר חדש לטריו הגיטרות מתל־אביב. Jericho Trumpets שרים במסורת להקות הניו פוסט פאנק של תחילת שנות האלפיים, עם מעט סרף, והם עושים את זה מעולה וסוחף.

XAIM – James Joyce: XV

המוזיקאי חיים רחמני (שגם משדר את התכנית "חומר אפל" פה בקצה), ידוע יותר כחבר הלהקה קטב מרירי, מקליט ומלחין בעיקר טקסטים של סופרים או משוררים. הפעם מדובר בטקסט של הסופר ג׳יימס ג׳ויס. התוצאה, כתמיד, אפלה, שברירית ומסתורית. וזה טוב.

Midnight Peacocks – Aswan

שיר חדש למידנייט פיקוקס, אחת מהלהקות הוותיקות בסצנה של המוזיקה העצמאית בישראל, המשתמשת במקוריות באלמנטים מזרחיים, קברטיים וכלייזמריים, כשההארד־רוק נמצא בבסיס. קטע אינסטרומנטלי מלהיב ומרהיב.

ג׳קו אייזנברג – קולות

רגע לפני שנכנס לבית האח הגדול, סיים ג׳קו אייזנברג להקליט את השיר החדש שלו. השיר מדבר על חלקים שונים מעברו המשמשים לו כצו פנימי, מעצבים ומחזקים אותו.

עידו שדה – איש של בית

אלבום בכורה לעידו שדההגשם שאני מרגיש. השיר ״איש של בית״ מתוכו, מתאר מאבקים פנימיים של אדם שרוצה לפרוץ את הגבולות הכובלים של תוויות ותיוגים שהחברה שמה עליו. האלבום רך וג׳נטלמני, ושדה מגיש את השירים בעדינות יפה. הפקה מוזיקלית מעולה של נדב הולנדר.

מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]

מוזמנות/ים להאזין לתכנית inDbox המשודרת אחת לשבועיים בימי רביעי בשעה 17:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024