השירים החדשים שעשו את השבוע
צילום מסך מתוך הקליפ ״בכבישים״ מאת אולי דנון

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

13 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 09.08.2021

גם השבוע קיבלנו אלינו לתיבה עשרות שירים מצוינים מכל הסגנונות. שירים עם טקסטים מרגשים ונוגעים, מתחכמים וצוחקים. המגוון מפתיע אותנו בכל פעם מחדש.

והנה לפניכם השירים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לנו את זה:

אולי דנון – בכבישים

סינגל שני לאולי דנון לקראת אלבום שני. ״בכבישים״ ממשיך את הקו מהסינגל הראשון ״בין הענפים (אבודה ביפן)״ בו דנון מתנסה בסאונדים חדשים כמו הסינתיסייזר או הסקסופון המתווספים אל הרוק־גיטרות הקלאסי. הטקסטים מממשיכים להיות משובחים ומציבים את אולי בין כותבי השירים הטובים ביותר שיש בסצנה המקומית.

רן סיקרון – גלילאו גליליי

סינגל חמישי לרן סיקורן שמרגיש כמו להיט מפעם. אלקטרו אינדי־פופ, אייטיזי, אינטליגנטי ומדליק במיוחד. גם אם אין כאן חידוש ברמת הגילויים של גלילאו גליליי, מדובר בשיר קיצי מעולה ממש לקיץ שעושה תחושה טובה.

רוני ידידיה מארח את גיא מזיג – חלונות פתוחים

המסע של היוצר הוותיק רוני ידידיה בשיריו של המשורר נתן אלתרמן ממשיך בכיוונים מפתיעים. הפעם ידידה מארח את המוזיקאי גיא מזיג בשיר ״חלונות פתוחים״. מאוד אוהב את הווייב הגרובי בשיר, בחירה מרעננת ומעניינת להלחנת שיר מוקדם של אלתרמן. מומלץ!

שָׂפָהוֹרֶסֶת – שיחה – זמן

שיתוף פעולה מסקרן של המוזיקאים טליה אליאב ועידו עקוב, באי פי חדש בו הם מלחינים את ״שיחה״ של המשורר והחוקר זלי גורביץ׳. הם מפרקים את הטקסט המקורי לחתיכות־חתיכות ויוצרים מעין ניסוי מוזיקלי־טקסטואלי מעורר מחשבה ועניין.

לוס בונז'ורנוס עם סהר אתירם (רימיקס) – בתלולית החול

רימיקס חדש של להקת לוס בונז׳ורנוס ביחד עם סהר אתירם לשיר ״בתלולית החול״. בשיר מתנגנות מילותיה של המשוררת רחל בקצב הדאב־אינדיפופ. שיר שקיעה לימי קיץ מהבילים ולוהטים.

אייל נחום – אם היה לי פנס בעין

EP שני וחדש לאייל נחוםמשבר גיל ה־20, שאת חמשת שיריו כתב כשהיה בן 20. בשיר ״אם היה לי פנס בעין״ מתוכו, מבקש נחום סימפתיה, שחרור ובעיקר תשומת־לב. את מילות השיר הנוגעות הוא שר בצורה מתקתקה ולא בוטה, שיש בה מן השבירות. יפהפה.

טריפולי – סטודיו נמסטה

ערן צור, שלומי ברכה ודני מקוב שילבו כוחות בטריו סופר־גרופ חדש – טריפולי. השיר הראשון של הטריו סוחף ומשוחרר, עם רוק גיטרות קלאסי וסאונד מעודכן. על־אף שכבר עבדו יחד בכמה פרויקטים בעבר (בהם האלבום ״תכלית בתחתית״ של צור), הפעם הם נשמעים יותר כלהקה מגובשת של ממש.

RaNi – The Best I Can

רני מגידו הירושלמי משחרר סינגל ראשון אחרי שלוש שנים בהן העשייה המוזיקלית שלו הייתה בעיקר מאחורי הקלעים. היפ־הופ סול עם פסנתר קטן ונוגע. צלילים שמתפשטים בכל הגוף במהלך ההאזנה.

גון בן ארי – אמנות

"אינטגרציה" – מיני־אלבום חדש, שהוא מעין יצירת המשך לאלבום שיצא בתחילת השנה של העיתונאי, הסופר והמוזיקאי ומאוד מוכשר – גון בן ארי (יחד עם להקת הזולת). הפעם מדובר בשירי קיץ, קלילים אך עוקצניים. השיר ״אמנות״ הוא מעין שיר פופ עם טקסט חכם ורווי דימויים ומטאפורות. כך למשל, בשיר העוסק בנקודת מבטו של האמן, שר בן ארי: ״כי כשכל המשקל של הגוף על מסמר, זה דוקר את הגב של הפאקיר״. שיר מעולה וחכם מאוד.

Tuzu Blu – Shoes

Tuzu Blu הוא הרכב של שמונה מוזיקאים שעושים שעטנז של סגנונות, בהם פולק, R'n'B ופופ, או במקרה של השיר Shoes המעולה הם עושים היפ הופ באנרגיה חיונית וכנה.

דורבי – האורגיה הזאת

סינגל שלישי למוזיקאי ולדי ג׳יי דורבי. שיר דאנס מעולה, לכאורה לרחבת הריקודים, אבל עם טקסט חושפני המתייחס לצד הפחות זוהר של חוויית האורגיה.

יפתח שפירא – קופסת הצבעים

שיר קטן, חלומי, אינדי־פופי וחמוד של יפתח שפירא, בהפקת תומר ישעיהו. שיר בעל אופי ילדי וכיפי, אך עם נקודת מבט בוגרת ומפוכחת על העולם.

החרגולים – אזמרגד

EP חדש ללהקת החרגולים שעושים רוקנ׳רול סרפי עם המון אירוניה והומור נונסנסי. מדליקים!

מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]
מוזמנות/ים להאזין למוזיקה בהגשת אלפרד כהן בתוכנית "חווית משתמש", מדי יום ראשון בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • פוסט  

    ביקורות

    השירים החדשים שעשו את השבוע

    14 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

    אלפרד כהן 26.07.2021
  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024