השירים החדשים שעשו את השבוע
איתמר רמתי, צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב

ביקורות

השירים החדשים שעשו את השבוע

14 סינגלים טריים שיצאו בשבוע האחרון בזירה המקומית

אלפרד כהן 26.07.2021

המון מוזיקה מקומית טובה משתחררת לעולם מדי שבוע. שירים חדשניים או קלאסיים, מתכתבים עם העבר או פורצים דרך. וכדי לא לטבוע בים הסינגלים, אלפרד כהן מרכז עבורכם/ן את מיטב המוזיקה החדשה שיוצאת בכל שבוע, וממליץ על שירים מכל קשת הז'אנרים.

והנה לפניכם השירים שיצאו בשבוע האחרון ולגמרי עשו לנו את זה:

קיקי מלינקי – שתיים דובים

אחרי שנת החתול – אלבום בכורה מוצלח במיוחד שיצא בשנה שעברה, ואחרי הסינגל הכה מעולה "מודעות עצמית", משחררים יסמין רביב, אביב יונאי, עומרי שני וידין כץ סינגל משובח נוסף. הפעם הוא איטי יותר, חלומי יותר, רוקנ׳רולי יותר, אך מצליח לשמור על הסגנון האינדי־פופי המשובח שלהם. נכתב בהשראת הספר "שתיים דובים" של מאיר שלו.

אביטל אדר – שרב

השיר הזה בקלות יכול להפוך להמנון קיץ ולא רק בגלל הכותרת שלו. מדובר בשיר רוק סוחף ונוגע ללב, הרבה בזכות קולה הנוגה של אביטל אדר. הפזמון, שחוזר על עצמו שוב ושוב לקראת הסוף, מוסיף לתחושת העוצמה של השיר. אדר שרה בקול מהפנט ״ארוץ אהובי, בקיץ שרבי ולא אפחד״ וכמו לוכדת את המאזין בתוך השיר. זהו סינגל שני מתוך אלבום הבכורה של אדר בין שני לוויתנים, שעתיד לצאת בקרוב.

גל ביטון – תן לי יד

מה שלכד אותי בשיר החדש של גל ביטון היה הקול שלו, שנשמע כאילו בוקע מפיו של זמר נשמה או זמר פולק אמריקאי. בזכות אותו קול ייחודי כל־כך, השיר – שמילותיו הן טקסט תפילה של ממש – מקבל נופך אישי, קרוב ונוגע יותר.

Elon – התחלתי לעוף

לכאורה מדובר בשיר פופ דאנס סטנדרטי למדי, אבל למעשה יש בו לא מעט נגיעות של אינדי־פופ. כל זה מבלי שהיוצר שלו, אלון פוגל, יהיה מודע לכך, אז יצא לו הפוך על הפוך. מה שכן, הוא יודע היטב את המלאכה, עבד בעבר עם סטטיק, קטריקס ודורון ביטון. זה שיר במתכונת הלהיטים של דורון ביטון אבל עם טקסט קצת יותר מתוחכם. פחות שיר למסיבות הריקודים אלא יותר שיר רדיו קלאסי.

איתמר רמתי – הולכים לבלפור

שיר חדש ומקסים של איתמר רמתי, שלמרות שהוא רק בן 20, באמתחתו כבר פרויקט מוזיקלי בשם Moon Pac. שם השיר עשוי להטעות – לא מדובר בשיר מחאה פוליטי. זהו שיר אהבה יפהפה, עם נגיעות אינדי רוק, והשפעה ברורה של ג׳וליאן קזבלנקס.

Cloudact – Perfect

צמד רוק בס־תופים קלאסי המשלב גם דידג׳ירידו, שהוא כלי נשיפה אוסטרלי קדום, המעניק להרכב טוויסט מעניין במיוחד. שיר עם סאונד עבה, מחוספס ומסוקס.

יוני רכטר ובני וויל – והיה געגוע

יוני רכטר הוא אחד המוזיקאים המחוננים ביותר בארץ, את זה כולם יודעים. לפעמים אני חושב שהוא סוג של רנדי ניומן המקומי, ובשיר הזה במיוחד. מדובר בשיר ישן של יוני, אותו העלה לפני כמה שנים לפייסבוק והמוזיקאי הירושלמי בני ווייל לקח אותו ועשה ממנו קטע חדש לגמרי. זוהי בלדת פסנתר מעולה, ונשאר רק לקוות שימשיך להוציא שירים כאלו בעתיד. אנחנו רק נרוויח.

אייל זוסמן ועמיר לב – כשתגיעי

הסינגל הרביעי, ולטעמי גם המוצלח ביותר עד כה, של אייל זוסמן עם עמיר לב, שגם הפיק את האלבום. מוזיקה אלקטרונית רכה עם טקסט משובח ביותר: ״העורק הראשי שלי נסתם / ינקת את יגוני, החלפת לי את הדם״.

ילד על ילד – קוסטה קפלן

שיר חדש של קוסטה קפלן מתוך מיקסטייפ חדש שלו הנושא את אותו השם. בתחילת החודש יצא הסינגל ״מיק ג׳וגר״ ונשמע כאילו הוא ממשיך את קו ה־לואו־פיי־נויז מהאלבום הקודם שלו, שיצא בשנת 2020. אלא שבסינגל החדש, הוא הולך לכיוון אחר, וברוח המיקסטייפים של אמני היפ־הופ למיניהם, משלב סימפולים וביטים מעניינים אל תוך הכתיבה המעולה שלו.

Noemie Sigal – Impardonnable

נעמי סיגל עושה רוק אלטרנטיבי בצרפתית ויש לה קול מעולה ממש!

ניצן עמרם – פשפש מיטה אנושי

גאראז׳ רוקנ'רול עם נגיעות אלקטרוניות. שיר מהיר, סוחף, חצוף וגס בקטע איכותי מאוד.

ניר פוליקר – Sunday

נגן הגיטרה ניר פוליקר יחד עם קורין אלאל ואריק ברמן, בקטע אינסטרומנטלי אמביאנטי עם נגיעות של ג׳אז יפהפה. מתוך אלבום בו כל רצועה מייצגת יום בשבוע.

אייל נחום – כלבים טובים

סינגל בכורה מתוך האי.פי משבר גיל ה־20. שיר אינדי־פופ קיצי ומתוק למדי, המצליח לראות את החיים באור ורוד וחיובי. החצוצרה שמגיעה בסוף השיר כמו מאשרת לנו שהאופטימיות שמביא איתו אייל נחום מוצדקת בהחלט. שיר כיפי!

MANDATE – Drama

סינגל חדש להרכב החיפאי Mandate. רוק נייטייזי ו־Pאנקי למדי. שווה האזנה!

מוזמנות/ים לשלוח לנו גם מוזיקה ל – [email protected]
מוזמנות/ים להאזין למוזיקה בהגשת אלפרד כהן בתוכנית "בקצה היום", מדי יום ראשון בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024