זה מפה ועכשיו: המלצות לפסטיבל גרזן ה־4
רד אקסס, צילום מסך מתוך יוטיוב

חדשות

זה מפה ועכשיו: המלצות לפסטיבל גרזן ה־4

ברק הלר חיון עם ההופעות שאסור לפספס

ברק הלר חיון 24.11.2021

ביום שישי יתקיים בפעם הרביעית פסטיבל גרזן, ה־פסטיבל שמאגד את מיטב האמנים שפועלים תחת הלייבל המשובח ששייך לצמד Red Axes. בסופ"ש קצר אחד, שוב במדבר והפעם בכפר הנוקדים, תוכלו לחוות הופעות, מסיבות וגם צלילים אחרים. ואנחנו כמובן פה לעזור לכם להתכונן: אתם יכולים להתחיל מהתכנית האחרונה של "מחשבות על החיים" שבה אירחתי את ניב ארזי, חצי מרד אקסס, לשיחה לקראת הפסטיבל.

19.11.2021

אנחנו גם ממליצים ומבקשים שלא תפספסו את אבישג כהן רודריגס ששרה וניגנה גיטרה בלהקת לילה המרגשת, ובפסטיבל היא תנגן בגיטרה שלה ותשיר בעברית על סיגריות והרגלים רעים אחרים; את הילה רוח שההופעות שלה הן תמיד קסם אמיתי ויש לה אלבום חדש בדרך, והו איך שהיא יודעת להופיע; את המפשעות שעושות רוקנ'רול אמיתי וישראלי; את שן שעושים את זה ארטיסטי כמו שירושלמים יודעים לעשות, ואת Xen ששרה לעניין; זואי פולנסקי תפתח את האירוע וגם לה יש גיטרה וקול כה ענוג; המסך הלבן, שבמעבדה שלהם הצליחו לזקק את הרוקנ'רול ואת האינדי התל אביבי החדש והכה ישן ולחבר את הזמנים לעל זמניות עם אלקטרוניקה שכזו.

הסרט שתיעד את פסטיבל גרזן הראשון

ובין כל המילים העבריות־ישראליות שתשמעו בערב ובבוקר, בלילה עצמו תוכלו לרקוד במדיטטיביות לדאנס המבעבע שיציגו לכם אותו צמד גרזנים אדומים מהוללים (הישראלים עם המסיבות הכי מפורסמות בעולם) והחברים הטובים שלהם אסף סמואל, רפא, עמית סטארק (שהתקדם מימיו האקלקטיים בקול הקמפוס) ועוד כמה שאנחנו מכירים יותר ופחות.

זו המלצה כללית, כי זה הסאונד החדש של תל אביב, שנשען על הסאונד הישן של תל אביב וביחד מביאים לרגע כזה בקיום שלנו שכולו שואקייס מושלם של מה שאנחנו אוהבים במוזיקה, רוח של רוקנ'רול וניסיוניות עם ביט שלא שוכח שבאנו לזוז. מצד לצד, לאט לאט, ולשכוח לרגע מאיפה באנו ואז להיזכר. כי זה מפה ועכשיו, אז תביטו קדימה לבמה.

זואי פולנסקי. תפתח את הפסטיבל

כשתתעייפו, לכו לנוח קצת בחדר או באוהל, או באוהל סודי שממנו יבקעו הצלילים הלא ברורים כל הלילה. בטח מישהו יחבק אתכם, אם זה יתאים לכם כמובן, ותחזרו לעיר הגדולה ותזכרו שהעיר תשחרר אתכם מהמחויבות לחוויה ספציפית. אבל עכשיו בואו נתבונן בכוכבים, שרואים כל כך יותר ברור באמצע השום מקום הזה, והכל יראה כמו חלום. 

כי זה לא הגיוני שיש פה כל כך הרבה מוזיקה טובה. ולא אמרנו מילה על דף צ'ונקי, ו־Autarkic ועל השירה של Abrao. ועל איזה לא נורמלי נהיה פה, מוזיקלית ובכלל. הגיוני? תכלס זה לא הגיוני. וזה זמן טוב לחיות בו ולזוז בו. עכשיו. ותסתכלו קדימה. כי מה עוד יכול לקרות? בהמשך, הכל יכול לקרות. הכל יכול לקרות. מה קורה? אוי שכחנו להגיד ביטפוט ורייב ופאנק רוק. אי אפשר באמת לתאר מוזיקה במילים. כיף לנסות.

פסטיבל גרזן ה־4 ייערך בתאריכים 26-27.11 בכפר הנוקדים.

מוזמנות/ים להאזין לברק הלר חיון בתוכנית מחשבות על החיים מדי יום שישי בשעה 22:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024