יום הולדת 9 לרדיו הקצה

חדשות

יום הולדת 9 לרדיו הקצה

לכבוד תשע שנים לתחנה, קוואמי מוציא כמה מילים מהלב שלו ושל הקצה, עם בקשת יום הולדת אחת קטנה

קוואמי 01.04.2021

תשע שנים? איך בדיוק עשינו את זה? אם מישהו היה אומר לי לפני תשע שנים שהתחנה שלנו לא רק תשרוד את כל הזמן הזה, אלא גם תגדל, תתרחב לכדי כ־70 איש ואישה שפעילים בה, תצבור עוד קהל מדהים של מאזינות ומאזינים, תתאחד עם קול הקמפוס ותשדר 24/7 – אולי הייתי מאמין, אבל זה עדיין היה נראה לי די מדע בדיוני.

כאילו, תוך תשע שנים? אולי תוך תשעים. בטח בהתחשב בזה שמאז ועד היום אנחנו עושים את כל מה שקשור לתחנה, הכל כולל הכל, בהתנדבות מלאה. כולנו כולל כולנו. יש לנו מזל עצום שהתחברנו למכללת BPM בזמן ההקמה שלנו, בזכות איש הסאונד שלנו עומר סנש. BPM היו ועודם כל כך נדיבים ומשפחתיים איתנו, שזה בלתי נתפס. בזכותם יש לנו אולפן לשדר ממנו, ציוד ותנאים נהדרים כדי להעביר אליכם/ן את כל התוכניות שאנחנו עושים מכל נשמותינו.

קצת מצחיק אולי בהתחשב בזה שיחסית לשמות המוכרים יותר, אנחנו גוף כזה קטן, אבל אני חושב שיהיה נכון לומר שהקצה היא מיצרני התוכן הכי פוריים שיש במדינה, בטח שבין תחנות הרדיו. במיוחד בהתחשב בזה שאף אחד מאיתנו לא עושה את זה כ"עבודה", אלא רק כי אנחנו רוצים. וזה הדבר היחיד שיש פה בבסיס. רצון לעשות, בלי לצפות לתמורה. ולמרות שאין פה שכר כספי או חומרי כלשהו, או־הו כמה שזו ועוד איך עבודה, מבוקר עד לילה וחוזר חלילה.

מבחר מצוות הקצה בסיום מצעד העשור של התחנה, 2019

ואחרי כל הזמן הזה, שבינינו – טס לי בתחושה של רק ארבע שנים בערך – אני ממש גאה בחברות ובחברים שלי שגורמות וגורמים לרדיו הקצה להיות מה שהיא. גאה שיש בהם ובהן כל כך הרבה דלק שכולו אהבה למוזיקה ולרדיו חופשי. גאה בזה שאנחנו יוצרים כל יום מחדש רדיו שאני לא רק נהנה לעשות, אלא גם נהנה לשמוע. ואני אסיר תודה לכם ולכן – כל המאזינות והמאזינים שלנו. ותיקים וחדשים כאחד. זה כל כך לא מובן שאתן ואתם שם. בכל זאת, תחנה שאינה מתיימרת לקלוע לטעם של כ-ו-ל-ם, שיש בו חירות יצירתית אינסופית, ושלל מוזיקאיות, מוזיקאים וסגנונות שבהחלט לא מחובקים ע"י המיינסטרים בארץ. בין אם אלה מקומיים או בין אם הם מגיעים מרחבי העולם. 

בדרך כלל בימי ההולדת שלי אני לא מבקש כלום, ויעידו אנשים ששאלו אותי בעבר. אבל ליום ההולדת של רדיו הקצה אני כן מייחל לדבר אחד, שאותו הייתי רוצה לבקש מכם ומכן: הפיצו את הבשורה. ספרו או המשיכו לספר עלינו למי שלא מכיר/ה, או למי שכן יודע/ת עלינו אבל עדיין לא מקשיב/ה. אם היו נרות על העוגה, זה מה שהייתי מבקש ביני לבין עצמי. אבל אין, אז ביקשתי בכתב 🙂

תודה ולב גדול,
קוואמי 

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024