הקצה של עמרי גלוזמן
עמרי גלוזמן, צילום: ענבל אייל

מאמרים

הקצה של עמרי גלוזמן

על האמת הסוחפת של רביד פלוטניק ועל שיר שגרם לו לעצור הכל ולהקשיב: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 26.03.2023

מישהו חכם אמר פעם "L'enfer, c'est les Autres", או בעברית, "הגיהנום הוא האחר". כפי שמורגש מאוד בתקופה הנוכחית, לפעמים, אנשים שחושבים אחרת מאיתנו יכולים לעורר בחיינו קשיים ומחלוקות שנדמה שאין מהם מוצא. אמנם בדיוק בזמנים כאלה, חשוב לזכור שבלי אנשים אחרים, שחושבים אחרת ורואים את העולם אחרת, כאלה שינערו מאיתנו את הייאוש, ולא היינו רואים בקצהן שביב של תקווה. במקרה של עמרי גלוזמן, בהחלט יתכן שאלבום הבכורה שלו לא היה יוצא אילולא אנשים אחרים שיעזרו לו לצאת מעצמו, אך למרבה המזל, הוא פגש את החברים הנכונים למסע הזה ושחרר לבסוף את שיריו.

מחשבות המלנכולי והנוגע ללב יצא בזכות הידיים שהושטו לעברו של יוצרו, כאלה שדרבנו אותו ועזרו לו להתפקס ביצירה בעיתות בהן המציאות הכבידה באסונות אישיים, וגם רבות כאלה שתרמו כל אחת משלה, בנגינה, בעיבודים ובהפקה. חברה טובה חיברה בינו לבין המפיק אבי טולדנו, שבעזרת שיחות טובות וחיבור שעורר יצירה משותפת ופורייה, עזר לגלוזמן לגבש את אלבום הבכורה שלו כמעט בדרך אגב, מבלי לכוון לתוצאה סופית. בדרך, גלוזמן אסף סביבו מפיקים ויוצרים נוספים שהוסיפו כל אחד את תרומתם: ארז לב ארי, מיכה הרשליקביץ, לוי בן ברוך (ג'ירפות), דקל דביר (Lola Marsh) ועוד.

לבסוף, במהלך פברואר החולף יצא האלבום שיוצרו לא שיער שייצא, והתקבלה תוצאה נפלאה, שבמילים מחוספסות ומנגינות רכות ועוטפות מחממת לבבות ונוגעת עמוק בכאביהם בה בשעה. גלוזמן מעיד כי רבים משיריו הם תולדה של מחשבות שנשארו אחרי אהבות ומערכות יחסים שהגיעו לקיצן, מחשבות שליוו אותו גם זמן רב לאחר מכן והצליחו לייצר יופי מהכאב הפרטי העמוק ומעורר ההזדהות שלו.

מחר, יום שני ה־27.3.23, עמרי גלוזמן יחגוג נקודת ציון מרגשת נוספת בדרכו היצירתית, בהופעת השקה מיוחדת לאלבום החדש בבית היוצר, תל אביב, בה יתארחו מרבית הידיים שהושטו לקראתו והאמנים שתרמו באלבומו את חלקם. שמחנו להושיט יד עם הזמנה להזדמנות יצירתית נוספת ולארח את הזמר והיוצר לשעה של מוזיקה יפהפיה לבחירתו, במסגרת התוכנית השבועית "הקצה שלי", שם תמצאו את The National, אריק איינשטיין, Mad Season ועוד לצד כמה מהשירים החדשים והיפים שלו:

22.3.2023

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז לקראת מופע ההשקה לאלבום החדש שלו, שוחחנו עם העורך האורח של השבוע על מוזיקה מהצד השני של המשוואה, כמאזין, כדי ללמוד עוד על הגיבורים המוזיקליים וההשראות שהזדמנו אל חייו.

התגלית המוזיקלית הכי טריה אצלך?

"Akua Naru, יוצרת שמאוד חידשה לי ושמח שהכרתי אותה. וגם קיי טמפסט, עם האלבום החדש והמיוחד שלו/ה. אני מאוד מתחבר באופן כללי ליוצרות שכותבות ושרות את הלב שלהן אל תוך עיבודים מיוחדים, מלאי בס והשראה".

המשוררת והיוצרת אקואה נארו

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"ניק דרייק ו־Five Leaves Left הוא ללא ספק האמן והאלבום שאני תמיד חוזר אליו, וגם עכשיו. מרגיש לי שהוא הפסקול של החיים שלי בשנים האחרונות. משהו בקול ובשילוב עם הגיטרה הקסומה שלו, יוצר איזושהי פשטות שנכנסת לאוזן, מסדרת כמה דברים קטנים, ונשארת. תמיד מאפס. In Rainbows של Radiohead הוא עוד אלבום שתמיד אחזור אליו ותמיד אשמע בו משהו חדש שלא שמתי לב אליו בעבר".

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"סוכר טלוויזיה של אלון עדר ותומר ישעיהו".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"'שברי את הטלווזיה' של מיכה שיטרית (יחד עם החברים של נטאשה) תמיד היה השיר שכיוון אותי בדרך, כמו מצפן. ככה תמיד רציתי לכתוב. יש משהו בפשטות, בשילוב עם הכנות הצובטת, שלא מאפשר להישאר אדישים. תמיד התחברתי יותר לגרסת ההופעה המוכרת. בסוף, הגיטרה האקוסטית עם הפסנתר מנצחים. לטעמי כמובן".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"אני חושב ש'כנען (12 מרגלים)' של שלומי שבן הוא השיר האחרון שגרם לי לעצור הכל ולהקשיב. הקשבתי לו במשך שבוע ברצף ופשוט הרגשתי בבית. שילוב חכם של טקסט מלא בתוכן לצד הפקה נוסטלגית אך עדכנית ומחממת. אושר צרוף".

"השיר האחרון שגרם לי לעצור הכל ולהקשיב". מתוך בית פתוח חלק א', אלבומו החדש של שלומי שבן

ההמלצה המוזיקלית הכי מוצלחת שקיבלת לאחרונה?

"רביד פלוטניק לגמרי כבש אותי בשנה האחרונה. האמת הסוחפת שלו והסאונד הממכר, השראה ענקית עבורי. וגם אלכס סרה ובנג'מין קלמנטיין, שני אמנים מאוד מיוחדים שממש שמחתי להכניס לחיי".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"החלום הגדול הוא להיות חלק מהקהל שנכח ב־Rolling Stones Circus ב־1968".

מחר, יום שני 27.3.23, עמרי גלוזמן יחגוג את צאת אלבום הבכורה שלו מחשבות בהופעת השקה מיוחדת בבית היוצר, תל־אביב, בה יארח את ארז לב ארי. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

מתוך אלבום הבכורה של עמרי גלוזמן, מחשבות
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכת עמרי גלוזמן בתוכנית "הקצה שלי" המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024