הקצה של אדם בן אמיתי ופרויקט למהלא
"למהלא", צילום: אורית פניני

מאמרים

הקצה של אדם בן אמיתי ופרויקט למהלא

על המתופף שמיגנט את אוזניו לרדיו והשיר המלחיץ שהוא מכנה "אבנר": העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 28.10.2021

יש כל כך הרבה כישרון מוזיקלי פה בסביבה, למה לא לאסוף סביב עצמינו קצת ממנו? זה מה שהיוצר והמפיק המוערך אדם בן אמיתי עשה בפרויקט "למהלא": הוא קיבץ סביבו כמה משועלי הבמות המשופשפים ביותר שיש בארץ ויצא איתם לדרך משותפת במעין סופרגרופ חדש.

לצד בן אמיתי מנגנים בלמהלא מוזיקאים שנצפים לרוב על במות גדולות בארץ ובעולם, עם ענקים כמו ריטה, אביב גפן, טיפקס, דני סנדרסון ועוד: מתן אפרת (שמוכר לרבים מהמופע שלו עם מאיה בלזיצמן), הדר גרין, טל בן רעי, עידית מינצר ושחר זיו. אחרי שלוש שנים של יצירה משותפת, הופעות וקמפיין הדסטארט מוצלח, ההרכב שיחרר בתחילת השבוע אלבום ראשון ומתוק במיוחד שנקרא ?.

לא רק שמדובר בסופרגרופ של נגנים מנוסים ומעולים, באלבום החדש תמצאו גם יצירה בת 7 דקות עם שלומי שבן על הפסנתר, והופעת אורח של איה זהבי פייגלין בדואט "בא לי להיות איתך". האחרונה תצטרף אל למהלא גם בהופעת ההשקה לאלבום, ב־17.11 במועדון האיזור תל אביב, וגם דניאלה ספקטור תתארח. אבל עוד קודם, הזמנו את בן אמיתי להתארח אצלנו בתוכנית השבועית "הקצה שלי" ולבחור לכם שעה עם המוזיקה האהובה עליו. קיבלנו סט מלא בשירים יפים שמרגשים תמיד, לצד כמה מהשירים מהאלבום החדש:

27.10.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו ממוביל ההרכב והעורך האורח של השבוע, אדם בן אמיתי, לספר לנו על עצמו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על המוזיקה שמפיחה בו השראה.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"Folklore של טיילור סוויפט. וואו, הבחורה הזאת מוכשרת. סגרו את כולנו בבית שנה וחצי, אבל במקום להשמין ולראות נטפליקס כל היום היא פשוט הקליטה אלבום פולק/אינדי/אלטרנטיב מדהים, שנשמע שונה לחלוטין מכל הפופ המגה־מצליח שהיא עשתה עד כה. חרוצה ואמיצה!".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע בתקופה האחרונה?

"הביטלס. אבל יכול להיות שזה לא חוכמה כי אני מוצא עצמי חוזר אליהם כל כמה שנים. לא משנה מה זה, הביטלס עשו את זה קודם, ויותר טוב".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת ברדיו?

"'זוג משמיים' של אסף אמדורסקי. השיר הזה התנגן באיזה מונית שנסעתי בה בלילה, האוזניים שלי התמגנטו לרדיו. ביקשתי מהנהג שיגביר. לא ידעתי מה זה, אבל ידעתי שאני מאוהב לחלוטין. הדבר הראשון שתפס אותי היה התיפוף וכמה אני אוהב את המתופף, הייתי חייב לדעת מי זה. אחר כך גיליתי שאסף ניגן על כל הכלים באלבום הזה, כולל התופים. איזה גאון אלוהים ישמור".

"איזה גאון, אלוהים שישמור". מתוך צד א' של אסף אמדורסקי

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"Father John Misty, מהאמנים שבשנייה שאתה מכיר אותם אתה כזה – 'איך לא ידעתי שהדבר הזה קיים קודם!?!?'. בעיניי, האיש כותב ברמה של לאונרד כהן. איש אינטיליגנטי, רגיש ושנון באופן לא סביר. כשגיליתי את האלבום שלו I Love You, Honeybear לא יכולתי להניח לו חודשים. יש שורה מהאלבום הזה שנשארה איתי: 'That's how you live free, Truly see and be seen'".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"קולדפליי בענק. פשוט כי בשבילי חלק גדול מהרעיון של לראות הופעה זה להיות חלק מקהל, וזו נראית לי חווייה מדהימה להיות באיצטדיון כדורגל ענק עם 200,000 איש ולשיר כולם ביחד את 'Fix You'".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"מוזיקה קלאסית. מאות שנים של מוזיקה מטורפת שהרעיונות המרכזיים בה עדיין רלוונטים גם היום. באופן ספציפי ברהמס, באופן יותר ספציפי סימפוניה רביעית".

שיר שתמיד קצת הלחיץ אותך?

"קל, 'Is There Anybody Out There?' של Pink Floyd. ההורים שלי הין מקשיבים המון לתקליט הזה כשהייתי בן 3-4 ותמיד כשזה הגיע לשיר הזה הייתי בורח ומפחד. אני ממש זוכר איך פחדתי מהעטיפה של התקליט. קראתי לשיר אבנר (Out There)".

יש פה אבנר? מתוך The Wall

משהו שתרצה להוסיף?

"בחודש הבא אנחנו משיקים את האלבום החדש במופע חגיגי בו נארח את דניאלה ספקטור ואיה זהבי פייגלין: 17.11 במועדון ״האיזור״ בתל אביב, פרטים נוספים כאן".

האלבום החדש של למהלא יצא בתחילת השבוע וזמין כעת להאזנה בפלטפורמות השונות.

?, האלבום החדש של "למהלא" להאזנה מלאה דרך יוטיוב
מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתו של אדם בן אמיתי ופרויקט למהלא בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • עירית רוז שרון. צילום: אדוה דרור
    פוסט  

    ביקורות

    עירית רוז שרון שרה למאמינות ולמדמיינים

    אלבום הבכורה של היוצרת מציג עולם קסום עם כלים חיים ושירה תיאטרלית

    מלי רחום 24.04.2024
  • פוסט  

    מאמרים

    פרידה מריוט! שהביאה את המהפכה לרדיו הקצה

    ניצן פינקו מסיימת את שידוריה בקצה, ואנחנו חוזרים לתוכניות האייקוניות ביותר שלה

    צוות הקצה 22.04.2024
  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024