הקצה של יאיר רובין
יאיר רובין, צילום: נדב יהלומי

מאמרים

הקצה של יאיר רובין

על היוצר שחזר לחייו דרך דלת אחורית וחלום על הופעה של אריס סאן בסלון: העורך האורח של השבוע משתף

צוות "הקצה שלי" 24.06.2021

אחרי שנה מאחורי דלתיים סגורות המילים "דלת פתוחה" מקבלות משמעויות אחרות לגמרי. לא מתגעגעים לימים בהם לא חצינו את מפתנן, אבל ידענו שמעבר לחלקן יש אנשים מוכשרים שעובדים קשה על יצירות אישיות ויוצאות דופן. והנה, עכשיו הן מתחילות לעשות את דרכן החוצה: דלת פתוחה הוא גם שם האלבום החדש של יאיר רובין שיצא השבוע, אלבומו השלישי של המוזיקאי והיוצר, שליווה בשנים האחרונות מוזיקאיות ומוזיקאים רבים דוגמת זהבה בן וארז לב ארי – ובמקביל השקיע גם באלבומי סולו שספגו את ההשפעות המגוונות.

האלבום החדש דלת פתוחה הוא אלבום אישי שנכתב בהשראת נוף שונה ורגעי יומיום מוכרים, בתקופה שעברה מאז ברח מהעיר לשכונה בה דלתות השכנים תמיד פתוחות, יש תרנגולות בחצר ומוזיקה ים תיכונית בוקעת מהבתים. אנחנו מצפים להופעת ההשקה החגיגית ב־3.7 באוזן בר תל אביב, ובינתיים, ביקשנו מרובין להכין לכם סט מהמוזיקה שסיפקה לו השראה ליצירה החדשה שלו. קיבלנו ממנו שעה מלאה ביופי המקומי הכי מגוון, מרגש וקלאסי שיש, עם אריס סאן, עמיר לב, דיקלה וגם כמה מהשירים החדשים שלו מהאלבום המתקרב.

23.6.2021

אבל אנחנו תמיד רוצים לשמוע עוד. אז ביקשנו מהעורך האורח של השבוע לספר לנו על עצמו מהצד השני של המשוואה, כמאזין, ולשמוע עוד על המוזיקה האהובה עליו.

מה האלבום האחרון שהפתיע אותך?

"האלבום האחרון של מייקל קיוונוקה, בהפקתו המוזיקלית של דיינג'רמאוס. יצא אמנם בשנה שעברה וכבר הקשבתי לו עשרות פעמים, אבל אני עדיין מגלה אותו".

מוזיקה שאהבת בעבר וחזרת לשמוע לאחרונה?

"יש לא מעט כאלה, האחרון זה שלום חנוך עם האלבום החדש 'הרצל לילנבלום'. הוא זרק אותי לפעם, הזכיר לי למה גדלתי עליו, ובעיניי זה אחד האלבומים האמיצים שלו. שומעים שם את השורש שלו, חלק מהמלודיות ממש קרובות לאלבומים הראשונים, ומצד שני הוא כל כך כאן ועכשיו ותואם את הגיל שלו היום. בעיניי זה פלא שאמן מצליח לעשות את זה".

שיר הנושא מתוך האלבום החדש של שלום חנוך, הרצל לילנבלום

התגלית המוזיקלית הכי טרייה אצלך?

"יש אמן ברזילאי ענק בשם Caetano Veloso. אני מכיר אותו והקשבתי לו לא מעט לפני 20 שנה בערך, אבל לאחרונה אשתי שמה אלבום שלו בסלון כמעט כל ערב והתמכרתי אליו בלי שזיהיתי שזה הוא. האלבום נקרא Transa ואפשר לומר ששמחתי להכיר. שוב".

את מי הכי היית רוצה לראות בהופעה?

"החלום (המוזר) שלי זה הופעת סלון של אריס סאן. הופעות גדולות מלחיצות אותי, והוא אחד האנשים והגיטריסטים שהכי סיקרנו אותי, אז הייתי רוצה לראות את התופעה הזאת מקרוב".

הסוד המוזיקלי האישי שלך?

"זה לא סוד ומדובר על אחת הזמרות היותר מוכרות בארץ, אבל את האלבום הראשון של דיקלה אהבה, מוזיקה פחות מכירים ובעיניי הוא אחד הדברים הכי יפים ומעניינים שעשו כאן. הפקה מוזיקלית גאונית של רן שם טוב".

מתי בפעם האחרונה התרגשת משיר ששמעת באקראיות?

"נתקלתי בספוטיפיי ביוצר בשם קורי הנסון עם שיר שנקרא 'Paper Fog'. ישר תפס לי את האוזן, אבל אין לי שום דבר לספר עליו כי מהבחינה הזו אני עצלן ולא חקרתי עליו כלום. באופן כללי אני סומך בעיניים עצומות על בינה מלאכותית כמו ספוטיפיי שתסביר לי מה אני רוצה כרגע".

"Paper Fog", מתוך אלבום הסולו החדש של גיטריסט וסולן הלהקה Wand, קורי הנסון

שיר שעושה לך חשק מיידי לרקוד?

"זה ממש לא שיר ריקוד קלאסי, אבל הגרוב שלו כל כך יפה בעיניי. Dan Auerbach (חבר Black Keys ומפיק מוזיקלי) שר את 'King Of A One Horse Town'. אבל זה יותר בקטע של ריקוד על הספה, ובעיקר עם הראש".

משהו שתרצה להוסיף?

"השבוע יצא לי אלבום חדש, דלת פתוחה. הוא השלישי במספר, ונחגוג אותו עם להקה מדהימה באוזן בר ב־3.7. אפשר לשמוע אותו כבר עכשיו בכל הפלטפורמות".

מוזמנות/ים להאזין לשעה בעריכתו של יאיר רובין בתוכנית "הקצה שלי", המשודרת כל שבוע ביום רביעי בשעה 18:00

וואלק יש מצב שתעופ/י גם על אלו

  • גיאגיא ואיילו בבארבי. צילום: תומר גילת
    פוסט  

    ביקורות

    גיאגיא ואיילו השכיחו לרגע את הצרות שבחוץ

    הצמד השיקו את האלבום השני שלהם בבארבי החדש, מול קהל שמוכן להישבע להם אמונים

    ירדן אבני 08.03.2024
  • הלאדו נגרו. צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב
    פוסט  

    ביקורות

    הלאדו נגרו משייט בין הטבעי לדיגיטלי

    האלבום החדש של היוצר האמריקאי־לטיני ממזג בין הנפש העדינה שלו לסקרנות המוזיקלית שמניעה אותו

    ירדן אבני 28.02.2024
  • עמית בויום (Cherry Coloured). צילום: ניתאי לוי
    פוסט  

    ביקורות

    הדמיון האינסופי של Cherry Coloured

    היוצרת עמית בויום הוציאה את אחד מהאלבומים הישראליים הכי טובים שעדיין לא שמעתם

    ירדן אבני 20.02.2024